جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
یک منبع امنیتی فاش کرد:

ورود کاروان عناصر ویژه داعش از موصل عراق به دیرالزور سوریه

چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب: 498479
بعد از مقاومت و ایستادگی ارتش سوریه و حمایت های هوایی جنگنده های سوری و روسی از نیروهای ارتش در مقابله و سرکوب مواضع داعش، این گروه تروریستی دست به دامان عناصر برجسته خود از دیگر محورها شده است.
ورود کاروان عناصر ویژه داعش از موصل عراق به دیرالزور سوریه
به گزارش الوقت، داعش به منظور تسهیل روند اشغال دیرالزور و جداسازی فرودگاه از مناطق شهری عناصر خود را از محورهای گوناگون از جمله منطقه تدمر و سخنه در ریف شرقی حمص و همچنین از استان موصل از طریق تل صفوک به سمت دیرالزور گسیل کرده است.
 
یک منبع امنیتی در گفتگو با الوقت گفت: داعش در نخستین اقدام خود برای اشغال دیرالزور، حدود 700 نفر از عناصر برجسته خود را از تدمر طی هفته گذشته وارد دیرالزور کرد.
 
این منبع در ادامه افزود: روز گذشته حدود 20 خودروی حامل عناصر ویژه داعش معروف به جیش الخلافه به سرکردگی ابوحسن العراقی عضو شورای نظامی داعش از موصل عراق از طریق منطقه تل صفوک وارد دیرالزور سوریه شدند. طبق گفته این منبع امنیتی، در پی مقاومت شدید یگان‌های ارتش و نیروهای مسلح در برابر پیشروی های داعش و انجام عملیات مداوم علیه آنها، داعش تجهیزات نظامی و قوای جدیدی را نیز از منطقه سخنه واقع در ریف شرقی حمص وارد دیرالزور کرد.
 
این منبع در پایان خاطر نشان کرد: داعش بعد از مرحله جداسازی فرودگاه از شهر دیرالزور به دنبال تنگ کردن حلقه محاصره فرودگاه و سپس اشغال آن است اما با توجه به مقاومت یگان های ارتش سوریه تحقق این امر بعید به نظر می رسد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *