کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نقوی حسینی بیان کرد

ظاهرا برجام در مجلس قرار بود ماستمالی شود

29 دی 1395 ساعت 12:45

شما به گزارش کمیسیون رجوع کنید، ما تمام این حرف‌هایی را که امروز مطرح می‌شود پیش‌بینی کرده بودیم


به گزارش جهان به نقل از مهر، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است، جریانی در مجلس نهم در بررسی برجام بدنبال آن بودند که مجلس ورود جدی به این مسئله نداشته باشد و به اصطلاح برجام را «ماستمالی» کند.

نقوی حسینی افزود: من فکر می‌کنم از طرف هیات رئیسه مجلس به آنها فشار وارد شد که این روند، روندی نیست که ما پیش‌بینی می‌کردیم و قرار نبود اینطوری شود. ظاهرا قرار بوده ماست‌مالی شود و برود، چرا شما ماست‌مالی نمی‌کنید، چرا شما اینقدر ریز می‌شوید در مسائل، چرا اینقدر مسائل را مطرح می‌کنید؟ خلاصه تحت فشار قرار گرفتند که گزارش کمیسیون روی هوا برود و مشروعیتش زیر سوال برود، اما شما به گزارش کمیسیون رجوع کنید، ما تمام این حرف‌هایی را که امروز مطرح می‌شود پیش‌بینی کرده بودیم، در آنجا گفتیم سرمایه‌گذاری در ایران نمی شود به این دلایل موجود در متن توافق، تحریم‌ها برداشته نمی‌شود به این دلایل.

آقای لاریجانی با اعتقاد راسخ به اینکه ما باید از این مرحله عبور کنیم به هر قیمتی، تاکید داشت و نقش بسیار پررنگی ایفا کرد، چون اگر مجلس مصمم باشد که در مقابل موضوعی بایستد، می‌تواند بایستدآمریکایی ها الان راست می‌گویند؛ آنها می‌گویند ما توافق را روی کاغذ عملی کردیم، ما تحریمها را از روی کاغذ برداشتیم، راست هم می‌گویند برداشتند ولی عملاً تحریمی برداشته نشده، چون آنها می‌دانستند چه دارند می‌کنند و ما راه‌ها را نبستیم.

به هر حال در مرحله تهیه این طرح هم آنها برای مجلس پیش‌بینی کرده بودند که وارد بحث نشود، اصلاً چون اگر می‌خواست بند به بند وارد بحث بشود، این اشکالات و نقص ها دیده می‌شد و می‌توانستیم آنجا این اشکالات را تبیین بکنیم، برنامه ریزی شده که مطرح نشود در حالی که پیشنهادات بسیار زیادی از نمایندگان آمد بود، مخالف و موافق ثبت‌نام کرده بودند، همۀ طرح‌ها و لوایح همین است که باید مخالف و موافق صحبت کنند، اما اجازه طرح اینگونه نظرات داده نشد و طرح در عرض ۲۰ دقیقه در مجلس تصویب شد.


کد مطلب: 498474

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/498474/ظاهرا-برجام-مجلس-قرار-ماستمالی-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com