پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

کاهش۳۵درصدی صادرات مرغ

چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 498399
رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه نیاز کشورهای همسایه به مرغ، سالانه ۲.۵ میلیون تن است، گفت: تاکنون، میزان صادرات مرغ از کشور نسبت به سال قبل حدود ۳۵ درصد کاهش یافته است.
محمد یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر، شرایط بازار مرغ را راکد توصیف کرد و اظهار داشت: در حال حاضر، قیمت مرغ در میادین میوه و تره‌بار ۶۰۴۰ تومان؛ در میدان بهمن ۵۵۰۰ تومان و نرخ مرغ زنده به صورت غیرنقدی ۴۲۰۰ تومان است.
وی با بیان اینکه قیمت مرغ زنده به صورت نقدی ۲۵۰ تا ۳۰۰ تومان از رقم ذکرشده کمتر است، گفت: دلایل رکود بازار این کالا آن است که در روزهای پایانی ماه قرار داریم، تولیدمان زیاد و صادرات نیز متوقف شده است.
رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی درباره دلایل افزایش قیمت جوجه یکروزه در بازار نیز اضافه کرد: هم اکنون در فصلی قرار داریم که مرغداران قصد جوجه‌ریزی دارند، به همین دلیل تقاضا برای جوجه یکروزه افزایش یافته؛ در نتیجه قیمت آن نیز بالا رفته است.
به گفته یوسفی، هم اکنون قیمت جوجه یکروزه حدود ۲۲۰۰ تومان است؛ این در حالی است که صادرات مرغ از کشور، از حدود ۳ ماه اخیر متوقف شده است، افزود: تاکنون، صادرات مرغ از کشور نسبت به سال گذشته، حدود ۳۵ درصد کاهش داشته است.
رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به اینکه سال گذشته در مجموع، حدود ۶۵ تا ۷۰ هزارتن مرغ از کشور صادر شد، گفت: صادرات مرغ ما نسبت به میزان تولید و همچنین نسبت به نیازی که کشورهای همسایه‌مان دارند، عددی نیست.
یوسفی با بیان اینکه نیاز کشورهای همسایه ایران به مرغ، دو میلیون و ۵۰۰ هزارتن در سال است، اضافه کرد: تامین ۷۰ هزارتن از این نیاز، عدد بسیار بسیار ناچیزی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *