پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
لاریجانی عنوان کرد

برجام خط پایانی بر صنعت هسته ای شد

دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 498184
محمدجواد لاریجانی عنوان کرد: یک ضعف و ضرر بزرگ برجام، این است که خط پایانی بر صنعت هسته‌ای شد. من در جایی گفته بودم که برجام، ترمز انرژی هسته‌ای ما را کشید؛ هنوز هم بر همین اعتقادم.
برجام خط پایانی بر صنعت هسته ای شد
به گزارش کلید به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد لاریجانی معاون وزیر اسبق امور خارجه، با اشاره به 27 دی سالروز اجرایی شدن برجام اظهار داشت: انتظار این بود که نهادهای ذیربط، وقت بیشتری را برای بررسی متن برجام می‌گذاشتند و به توصیه رهبری دقت می‌کردند.
وی افزود: عجله در تصویب برجام، متأسفانه برخی فرصت‌های بازنگری و تجدیدنظر در آن را از ما گرفت.
این کارشناس مسائل استراتژیک تصریح کرد: یک ضعف و ضرر بزرگ برجام، این است که خط پایانی بر صنعت هسته‌ای شد. من در جایی گفته بودم که برجام، ترمز انرژی هسته‌ای ما را کشید؛ هنوز هم بر همین اعتقادم.
لاریجانی با اشاره به اینکه من تعجب می‌کنم مسئولین مذاکرات می‌گویند اگر طرف مقابل نقض برجام کرد، ما به سرعت به وضعیت قبل از برجام برمی‌گردیم، گفت: چگونه می‌شود وقتی قلب راکتور را برداشته‌ایم و از کار انداخته‌ایم و تعداد سانتریفیوژهایمان را کاهش داده‌ایم، به وضعیت قبل از برجام برگردیم؟ مگر وضعیت قبل از برجام ما چیزی است که الآن شاهد آن هستیم؟
معاون وزیر اسبق امور خارجه افزود: آمریکا البته همیشه یک بی‌آبروی سیاسی در همه عرصه‌ها بوده اما نسبت به برجام به طور ویژه بدعهدی‌ها و بدطینتی‌ خود را به اثبات رساند. برجام، یک سنگ محک دیگر برای آمریکا بود که البته نتیجه‌اش، چیز غیرقابل انتظاری نبود. آمریکا در قبال ما در برجام بدعهدی کرد.
لاریجانی با اشاره به اینکه در یک سال اخیر بعد از برجام، تحول خاصی در عرصه اقتصادی و سیاسی کشور ندیدیم و دفاع مسئولان از برجام عجیب است، تصریح کرد: مسئولان پاسخ دهند نهایت دستاورد برجام، آیا ورود یک دستگاه هواپیما به کشور و سلفی انداختن با آن بود؟
این کارشناس مسائل استراتژیک همچنین در پایان، در پاسخ به سوالی مبنی بر رویکرد ترامپ و دولت آینده آمریکا نسبت به برجام خاطرنشان کرد: ترامپ چند بار گفته برجام را آتش می‌زنم. البته من از این جرأت‌ها در ترامپ نمی‌بینم ولی اگر برجام را پاره کرد، به فرمایش رهبر معظم انقلاب، ما آن را آتش می‌زنیم. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *