جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
باراک اوباما در مصاحبه با برنامه شصت دقیقه

عصبانیت نتانیاهو از اوباما بابت برجام

دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 498175
رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد اختلاف نظر درباره برجام، یکی از علل تنش آمریکا با نتانیاهو بوده است.
عصبانیت نتانیاهو از اوباما بابت برجام
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، باراک اوباما در بخشی از مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی سی بی اس اشاره ای گذرا به ایران داشت که آن هم به چالشهای اسرائیل و آمریکا مربوط بود.
در بخشی از این مصاحبه، استیو کرافت مجری برنامه شصت دقیقه از اوباما پرسید: چند هفته پیش شما اجازه دادید که شورای امنیت سازمان ملل متحد، قطعنامه ای در محکومیت شهرک سازی های اسرائیل در کرانه باختری به تصویب برساند. این مسئله سبب بروز ناراحتی جدی بین ایالات متحده و اسرائیل شد. آیا تصمیم شما بود که به این قطعنامه رای ممتنع بدهید.
باراک اوباما در پاسخ گفت: بله. درنهایت تصمیم من بود.
استیو کرافت پرسید: چرا شما فکر کردید که باید آن کار را انجام بدهید؟
اوباما در پاسخ گفت: اولا فکر نمی کنم که این مسئله سبب بروز مشکل جدی بین ایالات متحده و اسرائیل شده باشد. اگر منظور شما این است که نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از کوره دررفته است باید بگویم که او در دوران ریاست جمهوری من به علت توافق هسته ای ایران و به علت مخالفت مستمر ما با شهرک سازی به دفعات خشمگین شده است. 
باوجود همه سروصدا و قیل و قال، همکاری نظامی و اطلاعاتی و همه این نوع همکاری ها ادامه یافته است. ما به هر شکل قابل تصوری از آنها (اسرائیل) دفاع کرده ایم. اما درعین حال، بنده معتقدم که به خاطر منافع ملی خودمان و منافع ملی اسرائیل، اینکه مناقشه جاری بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها ادامه پیدا کند و در طول زمان بدتر و بدتر شود، مشکل ساز است. 
شهرک سازی در این روند نقش دارد. این عوامل، تنها دلیل مشکل نیست بلکه عاملی نقش آفرین در ناتوانی برای حل مشکل است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *