جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
بزرگترین اشتباه آمریکا از نگاه ترامپ

ترامپ: ناتو دیگر کهنه شده است

دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 498140
ترامپ: ناتو دیگر کهنه شده است
 رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا با انتقاد از رفتار کشورهای عضو ناتو در اولین مصاحبه خود با یک نشریه انگلیسی تاکید کرد پیمان ناتو دیگر کهنه شده است
 
به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا که در دوران تبلیغات انتخاباتی هم بارها از ناتو انتقاد کرده بود
در نخستین مصاحبه خود با یک نشریه انگلیسی به تحلیلگر روزنامه تایمز گفت که به نظر او ناتو از مشکلات متعددی رنج می‌برد. وی خاطرنشان کرد: اول از هم این که این پیمان کهنه شده، چون خیلی خیلی وقت پیش عقد شده و دوم این که کشورها حق عضویتی که قرار بوده بابتش بپردازند را دیگر نمی‌پردازند.
وی همچنین با حمایت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا گفت از نظر او اوضاع انگلیس بعد از تصمیم به خروج از اتحادیه اروپا همین الان هم خیلی خوب است. رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا که تا چند روز دیگر وارد کاخ سفید می‌شود، در این گفت‌وگو با مایکل گائو، از دولتمردان سابق بریتانیایی مصاحبه کرده و به او که خود یکی از حامیان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بود، گفت، برخلاف نظر باراک اوباما، او تلاش خواهد کرد روابط تجاری میان لندن و واشنگتن را بهتر از پیش کند.

کشورها می‌خواهند هویت خودشان را حفظ کنند
ترامپ در این گفت‌وگو تصریح کرد: کشورها می‌خواهند هویت خودشان را حفظ کنند. انگلیس هم تصمیم گرفته هویتش را نگه‌ دارد. اما به نظر من اگر انگلیس مجبور نمی‌شد آن همه مهاجر بپذیرد آن وقت شاید خروج از اتحادیه اصلا روی نمی‌داد. رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا همچنین در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی بیلد از سیاست‌های مهاجرتی آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور انتقاد کرده است.

ایجاد منطقه امن در سوریه با پول اعراب حاشیه خلیج فارس
ترامپ در این گفت‌وگو درباره دیگر مسائل مهم جهانی همچون بحران سوریه و جنگ عراق هم سخن گفته است. او به تایمز گفت که به نظرش بهترین راه حل برای بحران سوریه، ایجاد مناطق امن در این کشور است. رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا اظهار کرد: به نظرم باید در سوریه مناطق امن ایجاد کنیم. این خیلی کم هزینه‌تر است و می‌شود از کشورهای حاشیه خلیج فارس هم خواست که مخارجش را متقبل شوند. منابع مالی که آنها در دست دارند بی‌همتاست. آنها مخارجش را تامین کنند، ما اداره‌اش کنیم، یا این که خودشان اداره کنند. این خیلی کم‌هزینه‌تر از فاجعه‌ای است که همین الان آلمان با آن دست به گریبان است.

حمله به عراق بزرگترین اشتباه آمریکا بود
ترامپ در مورد جنگ عراق و مشکلات فعلی این کشور هم اعلام کرد: این اصلا نباید روی می‌داد. ما نباید هرگز به عراق حمله می‌کردیم. این بزرگترین اشتباه بود و احتمالا بزرگترین اشتباه تاریخ آمریکا خواهد شد. مثل این بود که سنگ به کندوی زنبورها بزنید. یکی از بزرگترین افتضاحات تاریخ بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *