کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون اول قوه قضاییه در جمع خبرنگاران:

بدهکاران بانکی غیرقانونی تسهیلات گرفته‌اند

16 دی 1395 ساعت 17:13

معاون اول قوه قضاییه گفت ممکن است شمار بدهکاران بانکی زیاد نباشد اما برخی تسهیلات غیرقانونی گرفته‌اند و پرداخت نکردند.


به گزارش  فارس، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در حاشیه نشست مسئولان ادارات آگاهی ناجا گفت: نشست امروز را بسیار مفید می‌دانم و تلاش می‌کنم گله مندی‌ها را رفع کنم.

وی ادامه داد: یکی از گله‌مندی‌ها این است که متهمین به سرقت پس از دستگیری به سرعت آزاد می‌شوند و یا اینکه محازات بازدارنده نمی‌گیرند.

اژه‌ای در خصوص لیست بدهکاران بانکی گفت: ممکن است تعدادشان زیاد نباشد اما برخی تسهیلات غیرقانونی گرفته‌اند و پرداخت نکردند.

وی ادامه داد: بانک مرکزی و بانک‌ها باید بیش از پیش فعال باشند تا این اتفاقات تکرار نشود، تیغ قوه قضاییه به شدت دنبال دانه درشت‌ها است.

وی در پاسخ به این سوال که آیت‌الله آملی لاریجانی گفته‌اند زنجانی ادعا کرده در انتخابات به یکی از کاندیداها کمک کرده است، گفت: آنهایی که پول گرفتند شفاف سازی کنند که از کجا پول انتخابات را آورده اند، اگر شفاف سازی شود خیلی هم خوب است.

اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص پرونده آرش صادقی گفت: سیستم اطلاعاتی خبر داده است که فشارها به دستگاه قضایی از خارج کشور سرچشمه می‌گیرد و افراد در داخل آن را دنبال می‌کنند و می‌خواهند قوه قضاییه را تحت فشار قرار دهند، یکی از اقدامات هم همین است که افراد را وادار به اعتصاب غذا می‌کنند.

وی افزود: سازمان زندان‌ها با این افرادی که اعتصاب غذا کرده‌اند صحبت می‌کند که اگر اعتراضی دارند این راهش نیست. اگر قصد دارند با فشار از داخل و خارج قوه قضاییه را تحت تاثیر قرار دهند باید بگویم در اشتباه هستند و دستگاه قضایی نسلیم نمی‌شود.

معاون اول قوه قضائیه گفت: در فتنه ٨٨ هم همین طور کردند که به قوه قضائیه فشار بیاورند.

وی گفت: اگر حرفی و اعتراضی دارند بگویند ما می‌شنویم و پاسخ می دهیم، همسر آرش صادقی دست از اعتصاب غذا برداشت، درخواست مرخصی داد و موافقت شد.

اژه‌ای افزود: وی سه اتهام دارد که قطعی شده و به زودی اعلام می کنم، چون حکم خودش و همسرش قطعی شده می‌شود بیان کرد. منتها حتی اگر اعتراضی به حکم هم دارند بگویند و اگر لازم باشد اعمال ماده ٤٧٧ هم می شود.

معاون اول قوه قضاییه گفت: اگر این افراد شکایتی از دادسرا، بازجو یا زندان دارند می‌توانند مطرح کنند اما اعتصاب غذا راه فشار به قوه قضاییه نیست و دستگاه قضا تسلیم این فشارها نمی شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه بابک زنجانی در انتخابات دخالت داشته است گفت: حساب های قوه شفاف شفاف است عملکرد قوه کاملا شفاف سازی شده است بیش از 200 نماینده مجلس به این شفافیت شهادت دادند.

اژه‌ای گفت: آنچه که نقل شده از قول روحانی یا ترکان این است که شرط نگذارند اگر می خواهند بگویند بیایند و بگویند به مردم چقدر هزینه شده و از چه منابعی هم هزینه شده است.

معاون اول قوه قضاییه گفت: وزیری که مسئول مالی انتخابات دولت فعلی است بیاید بگوید مردم باید بدانند در توییت روحانی گفته شده که حاضر است سامانه ای فراهم شود که همه دخل و خرج ها مطرح شود خب ما موافقیم انجام شود.

‎وی درباره بدهی‌های بابک زنجایی گفت: درباره اقداماتی که درباره بابک زنجانی شده در نشست یک شنبه بازش می کنم که ببینید قوه قضاییه چه تلاشی کرده جه تلاشی کرده این اموالی که با زحمت فراوان در داخل و خارج از کشور ردیابی شد و خودش وکالت داد که بفروشند و به شرکت نفت بدهند مشتری می آید و می رود بر سر قیمت و شرایط به توافق نمی رسند تا کنون افراد زیادی جلو آمده اند اما تا ته کار نیامده اند با وکالت شرکت زنجانی شرکت نفت می تواند اموال او را بفروشد.


کد مطلب: 497936

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/497936/بدهکاران-بانکی-غیرقانونی-تسهیلات-گرفته-اند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com