جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
قاضی‌زاده هاشمی

همه از شفافیت استقبال می‌کنند جز رانت‌خواران

پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب: 497934
عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور علاوه بر دخل و خرج، قراردادها، بخشیدن اموال و زمین را هم در سامانه بیاورد، گفت: آنچه محل مناقشه است نه حساب‌های دولت، بلکه افرادی است که در نظام مسئولیت می‌گیرند و پول‌هایی به حساب خود و خانواده‌شان واریز می‌شود.
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس در واکنش به سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه دولت حاضر است دخل و خرج خود را در سامانه‌ای اعلام کند، گفت: حساب‌های مالی دولت در بودجه می آید و دیوان محاسبات نظارت می کند و این موضوع محل مناقشه نبوده است.

وی افزود: آنچه که محل مناقشه بوده، این است که افراد وقتی مسئولیتی در نظام پیدا می‌کنند، حساب‌هایشان چگونه تغییر پیدا می‌کند، چه پول‌هایی به حساب این افراد و خانوادهایشان واریز می‌شود و چه پول‌هایی خارج می شود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: مسئله اصلی این است که دخل و خرج حساب‌های افرادی که در نظام مسئولیت می‌گیرند چگونه است؛ وگرنه منابع عمومی دولت، قوه قضائیه و مجلس مشخص است و بر آن نظارت می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه باید شفافیت در همه امور اجرایی کشور وجود داشته باشد، گفت: درخصوص قراردادها نیز باید مشخص شود که چه قراردادی با چه افرادی و در چه چارچوبی امضا می‌شود.

عضو هیأت رئیس مجلس در پایان تصریح کرد: رئیس جمهور علاوه بر شفافیت دخل و خرج خود در سامانه‌ای که می‌خواهد شکل دهد، قراردادها و تهاتر و بخشیدن اموال و زمین‌ها را هم بیاورد. قطعا شفافیت و اینکه مردم از امور مطلع شوند قابل قبول است و همه از آن استقبال می‌کنند بجز رانت‌خواران.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *