کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با جهان نيوز:

در اغتشاشات اخیر سفارت انگلیس و آلمان فتنه انگیزی می‌کردند/ با وجود برخوردهای صورت گرفته اما انگلیسی‌ها به شیطنت خود ادامه می‌دهند/ وزارت خارجه باید این دیپلمات ها را به عنوان «عنصر نامطلوب» معرفی کند

21 مهر 1401 ساعت 9:28

رضایی با بیان اینکه ماهیت انگلیسی‌ها یک ماهیت کاملاً استعماری است، خاطرنشان کرد: آنها هنوز در فضای پیش از قرن ۲۱ سیر می‌کنند و این رویکردشان مبتنی بر نگاه‌های عصر استعمار است.


گروه سیاسی جهان نیوز: ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با جهان نيوز درباره دخالت سفارت برخی از کشورهای اروپایی در اغتشاشات، اظهار داشت: طی اغتشاشات اخیر ما شاهد فتنه انگیزی دو سفارت کشور اروپایی یعنی آلمان و انگلیس هستیم. که علاوه بر انگلیس باید به سفارتخانه‌هایی مانند آلمان هم برخورد صورت پذیرد. این دخالت‌ها نشان می‌دهد که موضوع اغتشاشات توسط برخی اعضای مرتبط با سفارت این دو کشور طراحی و برنامه ریزی می‌شود.

وی با اشاره به نقش آفرینی‌های سفارت انگلیس در فتنه‌های گذشته گفت: متاسفانه با وجود برخوردهای متعددی که با دیپلمات‌های انگلیسی در موارد مشابه شده است ولی همچنان به شیطنت‌های خود در این حوزه‌ها ادامه می دهند که باید علاوه بر این که توسط وزارت خارجه تذکر داده می شود به عنوان عنصر نامطلوب سیاسی با چنین دیپلمات‌های برخورد صورت پذیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با بیان اینکه ماهیت انگلیسی‌ها یک ماهیت کاملاً استعماری است، خاطرنشان کرد: آنها هنوز در فضای پیش از قرن ۲۱ سیر می‌کنند و این رویکردشان مبتنی بر نگاه‌های عصر استعمار است.

رضایی با اشاره به فعالیت شبکه ماهواره‌ای ضد ایرانی در انگلیس، گفت: با توجه به اینکه رسانه هایی مانند ایران اینترنشنال، بی بی سی، من و تو و ... رسانه‌هایی هستند که موجب ناآرامی در کشور شده‌اند و خون های ریخته شده حاصل فتنه‌انگیزی این ها در حوزه رسانه است معتقدم که باید رسانه های مذکور به عنوان رسانه‌های تروریستی از حیث حقوقی و قانونی تعریف شوند.

وی در پایان با بیان اینکه معرفی این رسانه‌ها به عنوان رسانه‌های تروریستی برای این رسانه‌ها و افرادی که با آنها همکاری می‌کنند تبعات حقوقی ایجاد می‌کند، بیان کرد: این اقدام می‌تواند یکی از اقدامات عملی علیه این رسانه ها باشد. البته کار رسانه ای هم باید در مواجهه با این ها در دستور کار باشد. از سویی به عنوان یک کارشناس و فارغ التحصیل حوزه رسانه معتقدم باید برنامه اساسی برای مقابله با این تهاجم رسانه ای در درون ساختارهای دولتی و حاکمیتی طراحی شود. متأسفانه ما در این حوزه فاقد یک ساختار حکمرانی منسجم و عملیاتی هستیم.


کد مطلب: 815262

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/interview/815262/اغتشاشات-اخیر-سفارت-انگلیس-آلمان-فتنه-انگیزی-می-کردند-وجود-برخوردهای-صورت-گرفته-اما-انگلیسی-ها-شیطنت-خود-ادامه-می-دهند-وزارت-خارجه-باید-این-دیپلمات-عنوان-عنصر-نامطلوب-معرفی-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com