چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۴
۱۵
در گفت‌و‌گوی جهان نیوز با عضو کمیسیون امنیت ملی مطرح شد

واکنش به اظهارات اخیر ظریف/ رضایی: جریان غربگرا تمایل دارد که در روح مرده برجام بدمد/ زنده ماندن سیاسی آنها بستگی به زنده ماندن کالبد بی جان برجام دارد

چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب: 778741
با وجود اینکه جریان غربگرای وزارت خارجه سابق، منتقدین برجام را بی‌سواد تلقی می‌کردند ولی وجود این خطاهای فاحش باعث شد که ضربه‌های بسیاری بخوریم.
واکنش به اظهارات اخیر ظریف/ رضایی: جریان غربگرا تمایل دارد که در روح مرده برجام بدمد/ زنده ماندن سیاسی آنها بستگی به زنده ماندن کالبد بی جان برجام دارد
گروه سیاسی جهان نيوز: ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌و‌گو با جهان نيوز در واکنش به صحبت‌های اخیر وزیرخارجه سابق و اعترافش به عدم اطلاع از محتوای برجام، اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که برجام خلل و فرج زیادی از حیث حقوقی داشت. برخی از این مشکلات به واسطه ضعف تیم کارشناسی وزارت خارجه بود و باید قبل از انعقاد رفع می شد.

وی در ادامه با اشاره به برخوردهای تند با منتقدان برجام و  القابی که به این افراد نسبت داده شد، خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود اینکه جریان غربگرای وزارت خارجه سابق، منتقدین برجام را بی سواد تلقی می کردند ولی وجود این خطاهای فاحش باعث شد که ضربه های بسیاری بخوریم. وجود این خطاها محلی برای گریز ایالات متحده و دیگر اعضای برجام از تعهدات خود بود. نمونه یکی از این خلل و فرج های برجام همین کلمه تعلیق است که به جای لغو در سند برجام به کار برده شده است و تا به امروز مسئولین وزارت خارجه سابق وجود این عبارت در برجام را رد می کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره اعتماد بیش از حد تیم قبلی وزات خارجه به غرب، توضیح داد: یک اشتباه ادراکی‌ که در تیم قبلی وزارت خارجه وجود داشت اعتماد بیش از حد به غرب و حساس نبودن بر اختلافات ماهوی و دشمنی هایی که طرف مقابل نسبت به نظام و انقلاب اسلامی داشته و دارد است. متاسفانه فهم جریان غربگرا این است که اختلافات ما با طرف آمریکایی یک اختلافات کاملاً تاکتیکی است و با مذاکره و تغییر برخی راه ها و روش ها می‌شود از طرف مقابل امتیاز گرفت. این ساده اندیشی در صورتی است که اختلاف ما با طرف مقابل مخصوصاً آمریکایی‌ها یک اختلاف کاملاً راهبردی و ماهوی است.

رضایی با تاکید بر اینکه مردم هزینه اعتماد دولت به غرب را دادند، تصریح کرد: این ساده اندیشی و معطل ماندن برای نتیجه دادن مذاکرات هسته‌ای باعث شد که اقتصاد ما در دوره هشت ساله وارد یک دوره شرطی و رکود شود که یک سم مهلک برای اقتصاد است.

وی در پاسخ به این سوال که هدف وزیر امور خارجه سابق از بیان این مطالب در این بازه زمانی چیست؟، خاطرنشان کرد: اینکه در هر مدتی جریان غربگرا داخلی سعی می‌کند که به مذاکرات هسته‌ای و برجام دامن بزند و بحث‌های جنجالی مطرح کند به خاطر این است که دال مرکزی هشت ساله خود یعنی توسعه برونگرا را زنده نگه دارد. جریان غربگرا تمایل دارد که در روح مرده برجام بدمد چون می‌داند که زنده ماندن سیاسی آنها بستگی به زنده ماندن کالبد بی جان برجام و ارتباط و اعتماد به غرب است. متاسفانه این نوع اعتماد به غرب یک جهل مرکب است و تا جریان غرب گرا نوع نگاه و اندیشه خود را نسبت به فضای بین الملل تغییر ندهد با این نقصان ها و مشکلات و کج فهمی ها مواجه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان با تاکید بر اینکه مذاکرات باید به سود ملت و تحقق دهنده حقوق کشور باشد، گفت: دولت فعلی باید این نوع نگاه موجود در وزارت خارجه را اصلاح کند. راهبرد وزارت خارجه فعلی باید مبتنی بر روابط متوازن دیپلماتیک با همه بازیگران بین المللی و منطقه ای برای بهبود معیشت مردمی و اقتصاد داخلی باشد. ما مذاکره را برای مذاکره نمی‌خواهیم بلکه برای ما مهم این است که مذاکرات که از وقت و هزینه ملت صرف می‌شود باید به سود ملت و تحقق دهنده حقوق کشور باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
. سال کشور و ملت را نابود کردی و ... سکه گرفتی و مدال افتخار ... .زمان بزن و دررو گذشته دوست عزیز .
Iran, Islamic Republic of
مذاکره برای مذاکره فایده ای ندارد
۸ سال مذاکرات دولت قبلی که از موضع ضعف و انفعال بود در رفع تحریم‌ها و حتی برآورده ساختن خواسته‌های دولت آقای روحانی نتیجه‌ای نداشت و تکرار آن مذاکرات بی‌حاصل هیچ فایده‌ای ندارد.
ا
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
ایران هم وظیفه ندارد با آژانس مذاکره و همکاری کند
Iran, Islamic Republic of
ایران تا زمان خروج آمریکا از برجام مفاد آن را رعایت می‌کرد
Iran, Islamic Republic of
مذاکره متاسفانه مشکلات مردم و کشور را بیشتر کرده است.
برجام متاسفانه مشکلات مردم و کشور را بیشتر کرده است.
Iran, Islamic Republic of
باید عوامل نفوذی غربگرا در داخل محاکمه شوند والا دوباره ضربه خود را به مردم خواهند زد
United Kingdom
احتمالا دانشگاه امام صادقی هستن ایشون و پست میخوان
زی زی
Iran, Islamic Republic of
چرا با احتمالات تشویش ایجاد میکنی .خب یه سرچ گوگل کن میفهمی داری اشتباه میکنی
United Arab Emirates
...
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
زبان حال اصلاح طلبان
ما زنده از آنیم که برجام بمانَد
این مرده پوسیده بدنام بماند .!!!!
.
Iran, Islamic Republic of
تا زمانیکه مسئولان در زندگی تجملاتی و اشرافی گری و مال اندوزی با یکدیگر مسابقه میدهند ، اختلاف طبقاتی روز به روز در کشور بیشتر می شود که مبین توسعه اقتصاد لیبرالی و نظام سرمایه داری است ..
Iran, Islamic Republic of
خوب اگربرجام بداست چرااین دست وان دست می کنید .
Iran, Islamic Republic of
........