کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با جهان نیوز:

به وزیر جدید ورزش توصیه می‌کنم که مسئله جوانان را جدی بگیرد/ سجادی قول داده فرد بسیار مناسبی را برای حوزه جوانان انتخاب کند/ از ابتدا ادغام سازمان ملی جوانان با تربیت بدنی صحیح نبود

21 شهريور 1400 ساعت 13:51

بانکی پور گفت: آن چیزی که متولی ندارد و باید در حوزه جوانان انجام شود اموری مانند تفریح و نشاط جوانان و هویتشان است.


گروه جامعه جهان نیوز: امیرحسین بانکی پور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با جهان نیوز درباره کم توجهی به حوزه جوانان در وزارت ورزش و جوانان، اظهارداشت: از زمانی که بحث ادغام دو سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان مطرح بود، پیش بینی می‌شد که موضوع ورزش حوزه جوانان را تحت‌الشعاع خود قرار دهد. از ابتدا ادغام این دو سازمان صحیح نبود و در همان زمان هم مخالفت کردیم و به نمایندگان آن دوره مجلس و کسانی که دست اندرکار بودند در این خصوص تذکر داده شد. این ادغام بیشتر یک حرکت سیاسی بود و برخاسته از کار کارشناسی نبود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تفکیک حوزه جوانان از وزارت ورزش و جوانان برای دولت بار مالی دارد، افزود: در حال حاضر جدا کردن حوزه جوانان از وزارت ورزش هم برای دولت هزینه دارد و هم دولت را درگیر یکسری مسائل خواهد کرد. یک بحثی هم مطرح است درباره ایجاد معاونت جمعیت و خانواده در وزارت ورزش و جوانان که اگر این معاونت تشکیل شود اقدام خوبی است. ولی اگر صرف جداسازی حوزه جوانان باشد برای دولت بار مالی دارد. 

بانکی پور درباره قرار گرفتن یک فرد ورزشی در راس وزارتخانه ورزش و جوانان، توضیح داد: وزارت ورزش و جوانان، وزارتخانه‌ای است که عمده مسائلش در حوزه تربیت بدنی و ورزش است و تبعاً وزیری که برای این وزارتخانه انتخاب می‌شود باید آن جنبه ورزشی را بیشتر داشته باشد. اگر وزیری باشد که مسلط به امور جوانان باشد ولی از جنس ورزشی‌ها نباشد کار برای او خیلی سخت خواهد شد. البته به وزیر جدید ورزش توصیه می‌کنم که مسئله جوانان را جدی بگیرند و  فردی را انتخاب کنند که به دور از مسائل سیاسی و جناحی فردی صاحب نظر و صاحب عمل در حوزه جوانان باشد تا بتواند مشکلات حال حاضر جوانان را دنبال و رفع کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به انتظارات از وزیر جدید ورزش و جوانان برای توجه بیشتر به موضوع جوانان، خاطرنشان کرد: زمانی که آقای سجادی می‌خواستند از مجلس رای اعتماد بگیرند این مسئله را با ایشان در میان گذاشتیم و قول دادند که فرد بسیار مناسبی را برای حوزه جوانان انتخاب کنند تا این حوزه را احیاکنند و خودشان هم به طور ویژه موضوع جوانان را دنبال کنند. موضوع تسهیل ازدواج و رسیدگی به امر ازدواج جوانان مسئله بسیار جدی است که در حوزه جوانان باید دنبال شود. موضوع اوقات فراغات جوانان، مسئله هویت و هویت یابی جوانان ، چیزهایی است که قبلا متکفل آن سازمان ملی جوانان بود و اکنون باید در این وزارت خانه دنبال شود.

وی در پایان درباره موضوع اشتغال و مسکن جوانان گفت: البته حوزه های دیگر مثل اشتغال و مسکن هم به جوانان مربوط می‌شود اما به خاطر اینکه وزارت خانه‌های دیگر متولی آن هستند خیلی نگران آن نیستیم. آن چیزی که متولی ندارد و باید در حوزه جوانان انجام شود اموری مانند تفریح و نشاط جوانان و هویتشان است. مهمتر از همه موضوع ازدواج جوانان است که بر این موضوع هم باید نظارت شود و در این زمینه باید مراکز مشاوره ای راه اندازی شود.

بیشتر بخوانید:
یک پیشنهاد ساختاری به رئیس جمهور منتخب؛ جوانان را از وزارت ورزش نجات دهید


کد مطلب: 775772

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/interview/775772/وزیر-جدید-ورزش-توصیه-می-کنم-مسئله-جوانان-جدی-بگیرد-سجادی-قول-داده-فرد-بسیار-مناسبی-حوزه-انتخاب-کند-ابتدا-ادغام-سازمان-ملی-تربیت-بدنی-صحیح-نبود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com