جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۹
۱۱
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با جهان نیوز:

مدیریت وزارت نفت در ۸ سال گذشته عملکرد قابل قبولی نداشت/ باید وزارت انرژی تشکیل شود

سه شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۵۴
کد مطلب: 768940
شریعتی درباره کارنامه وزارت نفت در دولت های یازدهم و دوازدهم، گفت: اقداماتی که نیاز بود در طول ۸ سال گذشته برای خنثی سازی تحریم‌ها انجام شود که نشد و تاخیر و بی رغبتی وزارت نفت در زمینه پالایشگاه سازی نشان می‌دهد که مدیریت وزارت نفت در این مدت عملکرد قابل قبولی نداشته است.
مدیریت وزارت نفت در ۸ سال گذشته عملکرد قابل قبولی نداشت/ باید وزارت انرژی تشکیل شود
گروه اقتصادی جهان نيوز: آخرین حضور بیژن زنگنه به عنوان وزیر نفت ایران در اجلاس اوپک با تقدیر و تشکر اعضای این سازمان از وی همراه شد. این ماجرا بهانه خوبی برای برخی رسانه‌های حامی دولت شد تا اظهارات برخی از اعضای اوپک درباره زنگنه در این اجلاس را برجسته کرده و در کنار آن اهداف و نیات سیاسی خود را دنبال کنند. این رسانه‌ها با اشاره به سابقه طولانی زنگنه در مدیریت اجرایی کشور به خصوص در وزارت نفت و تجربه بالای ایشان در این حوزه از سرنوشت وزارت نفت پس از دوران مدیریت «شیخ الوزراء» ابراز نگرانی کنند.

در همین رابطه مالک شریعتی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با جهان نيوز در واکنش به مطالب منتشر شده پیرامون وزیر نفت در برخی از رسانه های نزدیک به دولت، اظهارداشت: اینکه برخی از این رسانه ها قصد دارند تا با تعریف و تمجید از برخی مدیران دولتی و برجسته سازی برخی اخبار و موضوعات نگاه مردم را تغییر دهند، دیگر تاثیری ندارد و برای مردم مهم نیست. قطعاً که بهترین قضاوت کننده عملکرد مسئولین کشور خود مردم هستند و آنان نارضایتی زیادی از دولت فعلی دارند که در جاهای مختلف این را نشان دادند.
 
وی درباره دیدگاه مردم نسبت به عملکرد دولت روحانی افزود: اگر دولت می‌خواهد نظر مردم را درباره عملکرد وزرا و مسئولین اجرایی بداند هم می‌تواند به نتایج انتخاباتی مراجعه کند که رئیس کل بانک مرکزی این دولت در آن حضور داشت و هم می‌تواند یک نظرسنجی بی طرفانه در پایان عمر این دولت انجام دهد.
 
عضو کمیسیون انرژی در ادامه با اشاره به کارنامه وزارت نفت در دولت های یازدهم و دوازدهم، خاطرنشان کرد: اقداماتی که نیاز بود در طول ۸ سال گذشته برای خنثی سازی تحریم‌ها انجام شود که نشد و تاخیر و بی رغبتی وزارت نفت در زمینه پالایشگاه سازی نشان می‌دهد که مدیریت وزارت نفت در این مدت عملکرد قابل قبولی نداشته است.
 
شریعتی در پایان درباره برخی از اظهار نظرها در رابطه با وزارت نفت در دولت آینده، گفت: ابتدا باید دید که رویکرد و اولویت دولت آینده در حوزه نفت چیست و بعد از آن درباره آینده وزارت نفت اظهار نظر کرد. البته بنده معتقد به یکپارچگی حوزه انرژی کشور هستم؛ یعنی تشکیل وزارت خانه‌ای تحت عنوان انرژی که حوزه نفت هم در زیر مجموعه آن قرار می‌گیرد، که امیدواریم این اتفاق بیافتد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دوران شما را هم خواهیم دید جناب.
Iran, Islamic Republic of
خوب که چی؟!!
Canada
این بنده خدا فکر کرده با یکی کردن دو تا کردن مشکل حل میشه...!!
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا نظر بسيار خوبي است و ايران چاره اي جز يکي کردن دستگاه حوزه انرژي ندارد
Iran, Islamic Republic of
مگه از ادغام وزارت خانه های دیگه پیشرفتی حاصل شده بجز عدم کنترل بهتراداره کشور،بسه دیگه آقا کم شعار بدید
Denmark
دوباره آزمون خطا شروع شد؟!!!
Denmark
شما ببخشید قربان . انشاالله منبعد همه کارها و امور به درستی پیش خواهد رفت و رضایت شما جلب خواهد شد .
Iran, Islamic Republic of
می شود بفرمائید شما چند سال سابقه اجرایی در حوزه نفت و انرژی دارید که اکنون مدعی تشکیل وزارت خانه جدید هستید ..
Iran, Islamic Republic of
آقای نماینده ......بزارید دولت جدید ریشه فساد و غارتگری را بسوزاند ومعیشت مردم درست شود
Iran, Islamic Republic of
آقای نماینده وزارت نیرو را از نظر مالی تامین کنید تا برای آینده بتواند برنامه اجرایی بدهد حالا کلمه وزارت انرژی مشکلی را حل می کند؟
نیرو
Iran, Islamic Republic of
...