جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۴
۱۴
نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با جهان نیوز:

رئیس دفتر روحانی و دبیر دولت چه می‌کنند؟/ اینکه در مجلس رد شد لایحه دولت بود نه مصوبات تلفیق/ کسی با پهنای باند مشکل ندارد/ همه از رفتن ترامپ خوشحالند اما چرا دولتی‌ها از آمدن بایدن خوشحال هستند؟

پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 753734
کسی در کشور با پهنای باند مشکل ندارد به خصوص پهنای باند داخلی. ولی وقتی یک بزرگراه می‌سازی باید در آن علائم هشدار دهنده بگذاری هر چقدر پهنای باند زیاد باشد باز یک نظام کنترلی می‌خواهد.
رئیس دفتر روحانی و دبیر دولت چه می‌کنند؟/ اینکه در مجلس رد شد لایحه دولت بود نه مصوبات تلفیق/ کسی با پهنای باند مشکل ندارد/ همه از رفتن ترامپ خوشحالند اما چرا دولتی‌ها از آمدن بایدن خوشحال هستند؟
گروه سیاسی جهان نيوز: سید علی یزدی‌خواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با جهان نيوز درباره لایحه بودجه تقدیمی دولت به مجلس، اظهار داشت: درآمدها و هزینه‌ها در این لایحه شفاف نبود و از 830 هزار میلیارد تومان بودجه جاری و عمرانی، بیش از 320 هزار میلیارد تومان کسری بودجه وجود داشت و مشخص نبود که این کسری می‌خواهد از کجا تامین شود.
 
وی با اشاره به اینکه کسری بودجه منجر به افزایش تورم می‌شود، خاطرنشان کرد: به اعتقاد کارشناسان هر 10 هزار میلیارد تومان کسری بودجه 2.5 درصد تورم به بار می‌آورد. علاوه بر 830 هزار میلیارد تومانی که رسما در بودجه آورده شده بود، یکسری ارقام پنهان در قالب تبصره‌ها، اوراق و... در بودجه گنجانیده شده بود که مبلغ آن چیزی حدود 200 هزار میلیارد تومان بود و شفاف نبود. مجلس آمد و اینها را شفاف‌سازی و برجسته کرد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه توقع نمایندگان از دولت محترم شفافیت است، گفت: برای افکار عمومی باید مشخص باشد که سقف این بودجه چقدر است و هزینه‌ها و منابع در آمدی آن به چه صورت است تا مردم این موضوع را به راحتی درک کنند.
 
یزدی‌خواه با تاکید بر اینکه رای منفی نمایندگان به لایحه تقدیمی دولت بود نه گزارش کمیسیون تلفیق، تصریح کرد: مجلس لایحه بودجه دولت را رد کرد نه گزارش کمیسیون تلفیق را و از اول هم معلوم بود که این لایحه به علت عدم شفافیت رای نمی‌آورد. اگر گزارش کمیسیون تلفیق به رای گذاشته شده بود، قطعا رای می‌آورد اما بر اساس آئین نامه ابتدا کلیات لایحه بودجه به رای گذاشته می‌شود و اگر رای بیاورد به جزئیات وارد می‌شوند.
 
وی در واکنش به سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه کمیسیون تلفیق مجلس مصوبه‌ای را تصویب کرد که خود مجلس نیز آنرا رد کرد، بیان کرد: این که رد شد لایحه بودجه دولت بود نه گزارش کمیسیون تلفیق. لطفا ایشان دستور جلسه بررسی لایحه بودجه که در مجلس برگزار شد را کنترل کنند. رئیس دفتر رئیس جمهور و دبیر دولت چه می‌کنند، اینها را به رئیس جمهور یاد آوری کنند.
 
یزدی‌خواه در ادامه با بیان اینکه عملکرد دولت به ویژه شورای عالی فضای مجازی در خصوص اصل مدیریت و حکمرانی بر فضای مجازی کشور زیر سوال است، گفت: کسی در کشور با پهنای باند مشکل ندارد به خصوص پهنای باند داخلی. ولی وقتی یک بزرگراه می‌سازی باید در آن علائم هشدار دهنده بگذاری. هر چقدر پهنای باند زیاد باشد باز یک نظام کنترلی می‌خواهد. پهنای باند داخلی را هر چه می‌توانند باید بیشتر کنند و اصلا وظیفه دولت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات بوده است.

وی با اشاره به اینکه اگر شبکه ملی اطلاعات راه می‌افتاد خیلی از این مشکلات فضای مجازی را نداشتیم، خاطرنشان کرد: مشکل این است که اینها به مدل‌های وطنی در ابعاد مختلف توجه ندارند. تا چند وقت پیش وزارت نفت ابا داشت که کارهایش را به پیمانکارهای داخلی دهد و دنبال شرکت‌های اروپایی و آمریکا بود. نسبت به این تفکر دولت انتقاد است که هر چه وطنی باشد بد است ولی هر چیز که از آن طرف آب بیاید در اوج تکنولوژی است.
 
وی با تاکید بر اینکه مسئولیت اعمال حاکمیت بر فضای مجازی کشور با شورای عالی فضای است، گفت: جلسات این شورا چند ماه درمیان و تصمیمات آن دیرهنگام و در این تصمیمات هم همۀ جوانب دیده نمی‌شود. با این همه، مصوبات این جلسات نصف و نیمه، ابلاغ نمی‌شود.
 
یزدی خواه در پایان در واکنش به صحبت‌های رئیس جمهور مبنی بر اینکه برخی از سرنگونی ترامپ ناراحت هستند، تصریح کرد: خیلی خوشحال هستیم که ترامپ رفت ولی به چه دلیل بعضی‌ها از آمدن بایدن شاد هستند. مگر چه اتفاقی قرار است ییافتد، مواضع تیم صهیونیستی آمریکایی بایدن کاملا مشخص است. بر کسی پوشیده نیست که دولتی‌ها از ماه‌ها قبل دنبال این بودند که یک ماه دیگر تحریم‌ها برداشته می‌شود. آقای روحانی و جهانگیری و رئیس دفتر ایشان بر چه اساسی این پیش بینی‌ها را کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مگه لایحه دولت قبلا توسط مجلس تایید نشده بود؟
امین
Iran, Islamic Republic of
دولت اصلاح ساختار بودجه را نپذیرفت مجلس مجبور شد کلیات بودجه را رد کند.
داود
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور یک کشور دیگه (امریکا) عوض شده اینها خوشحال شدند !
رضا
Iran, Islamic Republic of
مگه ریس جمهورهمان کشورایرانوتحریم نکرده چرا نباید از رفتن یک دیکتاتو خوشحال شد
سلیمان
Iran, Islamic Republic of
رییس جمهور یه کشور عوض شده اینجا یه عده ناراحتن
خخ
Iran, Islamic Republic of
فائزه هاشمی از رفتن ترامپ نگران شده بود.
مطلع
Iran, Islamic Republic of
دولت اخیرا"بی سر و صدا ارز 4200 تومانی بیش از 20 کالا را حذف کرده .
اصغر
Iran, Islamic Republic of
سلام عزیز لایحه دولت توسط کمیته تلفیق تصویب شده بود نه توسط مجلس
اقتصاددان
Iran, Islamic Republic of
دولت در لایحه بودجه 1400 از جیب مردم تفریق و در جیب خود جمع کرده بود همان بهتر که لایحه بودجه رد شد.
اکبر
Iran, Islamic Republic of
کمیسیون تلفیق مگه بدون اجازه مجلس میتونه؟
.
...
.
آقای یزدی خواه تاریخ معاصر بخوانید.
Iran, Islamic Republic of
....
کمال
Iran, Islamic Republic of
...