کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با جهان نیوز:

روحانی مثل احمدی نژاد کابینه‌اش را خط قرمز می‌داند/ رئیس جمهور به عنوان مجری قانون اساسی در امر قضا دخالت نکند

8 بهمن 1399 ساعت 14:22

آقای روحانی مجری قانون است و انتظار از مجری قانون اساسی این است که به اصول قانون اساسی احترام بگذارد و دخالت در امر قضاوت نکند.


گروه سیاسی جهان نیوز: رئیس‌جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت از احضار وزیر ارتباطات به دادگاه گلایه کرد و گفت که کسی را به خاطر پهنای باند نمی‌توانند محاکمه کنند و این دستور من بوده است. اگر می‌خواهید کسی را احضار کنید باید من را احضار کنیدف وزیر من را نمی‌توانید احضار کنید.

در همین رابطه مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با جهان نیوز درباره انتقاد رئیس جمهور از احضار وزیر ارتباطات به دادگاه اظهارداشت: ایشان نباید خط قرمز برای اعضای کابینه ترسم کند همچنان که آقای احمدی نژاد این کارا را انجام داد و کابینه خودش را خط قرمز اعلام کرد.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: ایشان اتفاقا باید از رسیدگی به پرونده اعضای دولت استقبال کند. البته می‌تواند توصیه کند که رسیدگی عادلانه باشد و این حق هر فردی است که پرونده‌اش عادلانه رسیدگی شود. فرد خاطی چه یک فرد عادی باشد و چه یک مقام مسئول و از خویشاوندان مقامات باشد اینها باید از رسیدگی عادلانه استقبال کنند و خط قرمزی در خصوص رسیدگی قضایی به پرونده هیچ شخصی وجود ندارد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای در پایان تاکید کرد: آقای روحانی مجری قانون است و انتظار از مجری قانون اساسی این است که به اصول قانون اساسی احترام بگذارد و دخالت در امر قضاوت نکند و خط قرمز هم نداشته باشد. در قانون وظایف قوا از هم تفکیک شده و قوه قضائیه مسئول رسیدگی به پرونده‌های قضایی است.


کد مطلب: 752915

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/interview/752915/روحانی-مثل-احمدی-نژاد-کابینه-اش-خط-قرمز-می-داند-رئیس-جمهور-عنوان-مجری-قانون-اساسی-امر-قضا-دخالت-نکند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com