جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱۱
دکتر حریرچی در گفت‌وگو با جهان نیوز:

همه بازگشایی‌ها منوط بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است/ پرهیز از تجمع و فاصله گذاری‌ها رعایت شود/ در بازگشایی مدارس هم خانواده‌ها و مسئولان مدارس هوشیار باشند تا با آسیب کمتری همراه باشد

سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب: 751360
امیدواریم که با رعایت دستورالعمل ها و طرح شهید سلیمانی که با همکاری نهادهای مختلف از جمله بسیج، هلال احمر و وزارتخانه ها اجرا می شود بتوانیم این دوره را بدون مشکل طی کنیم.
همه بازگشایی‌ها منوط بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است/ در بازگشایی مدارس هم خانواده‌ها و مسئولان مدارس هوشیار باشند
گروه جامعه جهان نيوز: دکتر ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت و درمان در گفت‌وگو با جهان نيوز درباره برخی از بازگشایی‌ها و کاهش محدودیت‌ها در مناطق آبی و زرد کرونایی اظهار داشت: این بازگشایی‌ها مطابق پروتکل‌های اعلامی و مصوبات ستاد ملی کرونا است. یک طرح کنترل هوشمند هم مصوب شده که در این طرح پیش بینی شده که در هر کدام از شرایط قرمز، نارنجی، آبی و زرد کدام گروه‌ها بازگشایی شود و مشاغل هم که از قبل به چهار گروه تقسیم شده و فعالیت این مشاغل چهارگانه بر مبنای وضعیت کرونایی مناطق و طبق پروتکل‌ها تعیین شده است.

وی با تاکید بر اینکه در تصمیمات ستاد کرونا هم سلامت مردم و هم معیشت آنان در نظر گرفته می شود و این موضوع در یک نقطه تعادل قرار دارد، بیان کرد: همه این بازگشایی ها منوط بر رعایت دستور العمل‌های بهداشتی از طرف مردم و همچنین از طرف مجریان است تا رعایت دستور العمل ها به صورت کامل انجام شود.
 
معاون کل وزارت بهداشت همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است شرایط تابستان امسال(افزایش شدید جان باختگان کرونایی بعد از کاهش محدودیت‌ها) بار دیگر تکرار شود، گفت: در تابستان مشکل این بود که این دستورالعمل های فعلی وجود نداشت و شاید برای مردم هنوز اهمیت موضوع کرونا روشن نبود. امیدواریم که با رعایت دستورالعمل ها و طرح شهید سلیمانی که با همکاری نهادهای مختلف از جمله بسیج، هلال احمر و وزارتخانه ها اجرا می شود بتوانیم این دوره را بدون مشکل طی کنیم.
 
دکتر حریرچی درباره وضعیت مسافرت‌ها در ایام کرونا، گفت: در شرایط قرمز و نارنجی مسافرت ممنوع است و جریمه دارد، وقتی هم وضعیت شهری به زرد و آبی تبدیل می‌شود قاعدتا تعداد مسافرت‌ها بیشتر می‌شود اما نکته کلیدی این است که هرگونه تجمع و کاهش فاصله گذاری اجتماعی می‌تواند احتمال ابتلا به کرونا را بالا ببرد و کماکان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ضروری است. البته شرایط تهران با توجه به حجم ترددها تفاوت‌هایی دارد که مسئولان استانی پیگیر موضوع هستند.
 
حریرچی در پایان درباره بازگشایی مدارس نیز گفت: این موضوع هم طبق پروتکل‌های جدید انجام می‌شود. البته این بازگشایی برای همه مدارس نیست و برای مقاطع معدود و خاصی مثل اول، دوم ابتدایی و کلاس‌های عملی هنرستان آن هم با رعایت دستورالعمل هاست. امیدواریم که این مسئله با هوشیاری مسئولان مدارس و هوشیاری خانواده‌ها با کمتر آسیبی همراه باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


.
Iran, Islamic Republic of
موج چهارم کرونا همراه با کرونای بریتانیایی در راه است .
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
مسئول محترم یک سوال بسیار ساده
-با شیوع کرونای انگلیسی که به گفته وزیر بیشتر جوان ها را درگیر ومبتلا می کند اصرار به بازگشایی مدارس با چه هدفی صورت میگیرد!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
مسئول محترم همه بازگشایی‌ها بدون الزامات وضوابط وجلب نظر کارشناسان وبر اساس تصمیمات ستاد به ملی کروناست؟!
Iran, Islamic Republic of
اصلا موندم
ستاد ملی یا طبق نظر سازمان بهداشت جهانی برخورد کند یا طبق پروتکل خودشان!.
Iran, Islamic Republic of
اولین بازگشایی را به نهاد ریاست جمهوری شروع کنید که رییس جمهور محترم هم بازگشایی ها را از نهاد زیر نظر خودشون شروع کنند
Iran, Islamic Republic of
با شیوع کرونای انگلیسی باید کل کشور در قرنطینه وتعطیلی کامل می رفت نه متاسفانه بازگشایی
Iran, Islamic Republic of
بعضی شغلشان دولتیه نفسشان از جای گرم بلند میشه بابا پرمشغله آزاد محدودیتها درآمد
Iran, Islamic Republic of
خودتان انتخاب کنید معیشت یا سلامت!
معیشت را میشه کاری اش کرد اما سلامت خیر حتی پول دارها هم میمیرند
مجید
Iran, Islamic Republic of
بازگشایی مدارس یعنی بالا رفتن آمار مبتلایان به ویروس و این یعنی بالا رفتن فشار برای خرید واکسن از خارج و ....