کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت الاسلام سلیمی در گفتگو با جهان نیوز:

سه جریان در حال تحریف حقایق هستند/ ظریف لیست خسارات برجام را به مردم ارائه کند/ صالحی مگر نمی‌گفت سریع پیچ و مهره‌های هسته‌ای را به‌هم وصل می‌کنیم؟!

12 مرداد 1399 ساعت 8:23

نماینده مردم محلات گفت: حالا که رهبری فرمودند برجام خسارات‌های فروانی داشت از وزارت خارجه و شخص آقای ظریف خواهشمند است که لیست این خسارت ها را به مجلس و افکار عمومی ارئه دهند.


گروه سیاسی جهان نیوز: حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مجلس یازدهم در گفتگو با جهان نیوز با اشاره به اینکه «تحریف حقایق» و واژگون نشان دادن واقعیات توسط سه جریان در حال شکل‌گیری و جهت‌دهی است، اظهار داشت: جریان اول که جریان معاند سلطنت طلب و نفاق می‌باشد، به هرکیفیت برای ایجاد تحریف حقایق کشور بصورت شبانه روزی تلاش می‌کنند و ده‌ها شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان در این راستا شکل گرفته است. به عنوان نمونه اخیراً این جریان قصد داشت القا کنند که جزیره کیش فروخته شده یا اینکه قله دماوند وقف شده است.
 
وی در ادامه با معرفی نوع دیگری از جریان تحریف حقایق، تصریح کرد: جریان دومی که دست به تحریف حقایق می‌زند، جریانی است در داخل کشور شامل افرادی خودباخته و غرب زده که هر چند ممکن است معاند نباشند اما دقیقاً در مسیر طراحی شده توسط معاندین حرکت و ناخواسته با آنان همکاری می‌کنند.
 
نماینده مردم محلات در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه برخی جریان‌ها در داخل کشور کاملا همسو با معاندین در حال تحریف حقایق کشور هستند، افزود: جریان سوم جریاناتی هستند که از روی ساده اندیشی از دو جریان دیگر تبعیت می‌کنند و مطالبی که توسط دو جریان دیگر القا می‌شود، بازنشر می‌دهند. جریانات داخلی که به شدت نسبت به غرب شیفته هستند، توانایی‌هایی داخلی را بسیاری از اوقات انکار می‌کنند و صرفا یک نسخه برای برون رفت از مشکلات کشور پیش چشم آن‌ها است و آن مذاکره با غرب است. برای این افراد فقط دنیا در غرب خلاصه می شود، حتی تصور برخی از آن‌ها این است که ترامپ یک استثنا است و بعد از رفتن او می‌توان با مقامات آمریکایی مذاکره کرد در حالی که سیستم آمریکا کلا یک سیستم سلطه گر و زرگو است.
 
سلیمی با تاکید بر اینکه هدف ساده اندیشان داخلی کاملا با هدف جریان‌های معاند متفاوت است خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند معاندان قصد دارند مردم را آشفته و آنها را وادار کنند تا به هر شکل ممکن در مقابل حکومت صف آرایی کنند و آنها به دنبال فروپاشی اقتصادی ایران هستند. این مسئله مربوط به امروز نیست و بیش از 40 سال است که این هدف را دنبال می‌کنند.
 
این نماینده مجلس با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر اینکه در برجام خسارت‌های فراوانی به ما وارد شد و اینستکس بازیچه‌ای بود که محقق نشد، توصیه کرد: دولت مراقب باشد تا دوباره کلاه سرش نرود و در دام غربی‌ها نیافتد، حالا که رهبری فرمودند برجام خسارات‌های فروانی داشت از وزارت خارجه و شخص  آقای ظریف خواهشمند است که لیست این خسارت‌ها را به مجلس و افکار عمومی ارئه دهند. یکسال از عمر دولت بیشتر باقی نمانده، دولت اقداماتی انجام داده که برخی از آن‌ها موفق و برخی دیگر ناموفق بوده است، خود آقای روحانی گفت که هشتاد درصد مشکلات برای سوءمدیریت است؛ لذا دولت باید در برخی از مسائل نوع مدیریت خود را تغییر دهد. 

سلیمی در پایان درباره وضعیت فعالیت صنعت هسته‌ای کشور پس از برجام گفت: حفظ برنامه صلح آمیز هسته‌ای و اینکه اصل صنعت هسته‌ای کشور حفظ شد به این معنی است که فعلا به هر کیفیتی می‌توانیم صنعت هسته‌ای را داشته باشیم ولی خسارات زیادی در این مدت به صنعت هسته وارد شده و تعداد سانتریفیوژها کم شد، صنعت هسته‌ای حتما آسیب دیده است. آقای صالحی می‌گفت اگر آمریکا تخلف کند پیچ و مهره‌های هسته‌ای را در عرض چند ثانیه به هم وصل می‌کنیم، اگر آقای صالحی این مطلب را گفته چرا پیچ و مهره‌ها را به هم وصل نمی‌کند؛ سانتریفیوژها را اوراق کردند و تمام.

گفت‌وگو از محمد هادی


کد مطلب: 735673

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/interview/735673/سه-جریان-حال-تحریف-حقایق-هستند-ظریف-لیست-خسارات-برجام-مردم-ارائه-کند-صالحی-مگر-نمی-گفت-سریع-پیچ-مهره-های-هسته-ای-به-هم-وصل-می-کنیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com