جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۷
۱۷
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با جهان نیوز:

اولویت کمیسیون فرهنگی بحث «جمعیت» و «فضای مجازی» است/ موضوع «پیوست فرهنگی» مورد غفلت مجلس واقع شده

سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 735290
حجت الاسلام آقاتهرانی خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که تقریبا مورد غفلت قرار گرفته و مقام معظم رهبری هم درباره آن تاکید فرمودند و مجلس هم تصویب کرده، موضوع پیوست فرهنگی است.
اولویت کمیسیون فرهنگی بحث «جمعیت» و «فضای مجازی» است/ موضوع «پیوست فرهنگی» مورد غفلت مجلس واقع شده
گروه فرهنگی جهان نيوز: حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی در گفتگو با جهان نيوز درباره اولویت‌های کمیسیون های فرهنگی اظهارداشت: در ارتباط با کمیسیون فرهنگی گفتنی ها زیاد است و حرف های  مفصلی در این رابطه وجود دارد، ولی به طور خیلی خلاصه به عرض می‌رسد که در این مدتی که از تشکیل کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم می‌گذرد، اقداماتی انجام شده و به نظر می رسد که همین اقدامات موجب رشد و تعالی کمیسیون فرهنگی ‌شود.
 
وی با بیان اینکه افرادی که در حال حاضر در کمیسیون فرهنگی حضور دارند، کسانی هستند که خودشان برای حضور در این کمیسیون ثبت نام کردند، توضیح داد: این افراد از اول هم به این نیت به مجلس آمدند که درکمیسیون فرهنگی باشند و الحمدالله کار را هم با قوت شروع کردند و خیلی هم مقید به حضور در جلسات این کمیسیون هستند.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی در ادامه در رابطه با برخی از اقدامات انجام شده در این کمیسیون طی این مدت کوتاه، گفت: حدود چهار کمیته در کمیسیون تشکیل شده و یکی از اولویت های کمیسیون موضوع جمعیت و تعالی خانواده است که در سالهای گذشته در مجلس دو مرتبه درباره این موضوع قانون نوشته شده ولی لحظات آخر که این طرح در مسیر تصویب در صحن مجلس بوده هر دفعه به مشکلی برخورده و کمیسیون در حال حاضر پیگیر آن است. اکنون هم با مرکز پژوهش‌ها صحبت شده و انشاءالله تا دو هفته آینده هرچه از گذشته در رابطه با این موضوع بوده، ارائه شود و امیدوارم تا یک ماه دیگر دوستان یک طرح خوبی را بتوانند ارائه دهند.
 
آقاتهرانی درباره اولویت بعدی کمیسیون فرهنگی خاطرنشان کرد: اولویت بعدی کمیسیون، بحث فضای مجازی است که در گذشته هم در کمیسیون درباره آن اقداماتی انجام شده و تقریباً همه این‌ اقدامات در حال جمع بندی است که در این زمینه هم مرکز پژوهش‌ها لازم است که فعال باشد تا بتوان کار را جلو برد.

بیشتر بخوانید:
در هیچ جای دنیا این آشفته بازار فضای مجازی ایران وجود ندارد


وی درباره اهتمام و جدیت افراد حاضر در کمیسیون فرهنگی برای پیگیری مسائل و مشکلات مربوط به این حوزه بیان کرد: با اینکه در ابتدا تعداد افرادی که در کمیسیون فرهنگی بودند زیاد نبود ولی با توجه به حدنصاب رسیدن افراد حاضر در کمیسیون همان روز اول که انتخابات انجام شد اعضای هیئت رئیسه تعیین شدند و کار از نظر سیستم اداری جلو رفت و تقریبا کمیسیون در این مدت بدون وقفه و تعطیلی جلساتش تشکیل شده و سعی شده افرادی در این کمیسیون باشند که آشنا به مسائل فرهنگی باشند. البته فرهنگ یک حوزه وسیعی است که افراد همه جوانب آن را ممکن است ندانند ولی اگر در بخشی از آن تخصص داشته باشند در همان زمینه از آن شخص استفاده می‌شود.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی درباره سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه موضوع فرهنگ از اقتصاد هم مهم تر است، تصریح کرد: واقعیت همین است که رهبری فرمودند و یکی از نکاتی که تقریبا مورد غفلت قرار گرفته با توجه به اینکه مقام معظم رهبری هم درباره آن تاکید فرموده و مجلس هم تصویب کرده، موضوع پیوست فرهنگی است. حتی برنامه‌های اقتصادی هم پیوست فرهنگی می‌خواهد که باید به این موضوع  توجه داشت که متاسفانه مورد غفلت واقع شده و در گذشته در این راستا آن طور کار نشده و  این هم یکی از نکاتی است که کمیسیون روی آن جدیت نشان می‌دهد تا چه طور بتواند آن را عملیاتی کند.
 
آقاتهرانی در پایان با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی و اقتصادی در جامعه گفت: همان طور که بارها گفته شده فرهنگ و اقتصاد از اولویت‌های جامعه می‌باشد و خیلی خوب است که بحث مسائل و مشکلات فرهنگی مطرح می‌شود و خوشبختانه برای موضوع اقتصاد هم نمایندگان در مجلس واقعا تلاش می‌کنند و امیدوارم که بزودی خیمه اقتصاد سالم و اقتصاد مقاومتی در کشور بر افراشته شود تا برای مردم بتوان کاری کرد.

گفت‌وگو از محمد هادی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جهت افزایش جمعیت چند همسری باید قانون شود
Iran, Islamic Republic of
هوس بازیه به نظرم
Iran, Islamic Republic of
جوانان مجرد نمیتونن ازدواج کنن بعد آقایون متاهل چندتا همسر بگیرن ؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
به خاطر ماجرای لیست تهران اقای اقاتهرانی اعتباری برام نداره
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
الان با اين اوضاع احوال اقتصادي و معيشتي مردم توي تك همسري اش هم درمانده اند جه رسد به چند همسري ؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
بعد بری جای دیگه نظر بدی که مجلس انقلابی دنبال چند همسریه به جای حل مشکلات اقتصادی؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
من میگم مجلس انقلابی ازدواج اجباری را تصویب کند
Iran, Islamic Republic of
.....
کوروش
Iran, Islamic Republic of
مجلس می تواند قوانینی بگزارد که وام ازدواج درسن ۲۰تا۲۸سال مبالغ بالائی باشد و بعداز این سنین وام کنونی باشد و اینگونه جوانان تشویق به ازدواج بموقع میشوند.
United States
دختران بالای۳۰ سال خودشان تصمیم به ازدواج موقت یا با مردان متاهل بگیرند.... ازدواج موقت باید در دسترس .باشد.......
Iran, Islamic Republic of
مجلس انقلابی باید انقلابی عمل کند کمیسون فرهنگی باید در مجلس متحول ایجاد کنند
Iran, Islamic Republic of
کمیسیون فرهنگی هر چه می تونید با سازمان تبلیغات پول بدهید انوقت دین درست می شود ادمهای از جان گذشته شب و روز دارند می دوند انچنان تحولی ایجاد کنند که تا الان هیچکس نکرده