پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۳۱
۱۶
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با جهان نیوز:

در زمینه‌های مختلف نسبت به مدیریت زنگنه انتقاد وارد است/ با این نحوه مدیریت دائما محکوم و جریمه می‌شویم/ مجلس نمی‌تواند به مدیریت زنگنه بی‌تفاوت باشد

يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 732727
بیگی نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در زمینه‌های مختلف نسبت به مدیریت آقای زنگنه بر مجموعه وزارت نفت انتقاد وارد است، تاکید کرد: مجلس بی تفاوت از کنار این مسائل نمی‌گذرد و پیگیری می‌کند و برخورد مناسب و قانونی صورت خواهد گرفت.
در زمینه‌های مختلف نسبت به مدیریت زنگنه انتقاد وارد است/ با این نحوه مدیریت دائما محکوم می‌شویم/ مجلس نمی‌تواند به مدیریت زنگنه بی‌تفاوت باشد
گروه اقتصادی جهان نيوز: چند روزی است که برخی از منابع خبری از ابلاغ حکم داوری مناقشه گازی ایران با ترکمنستان و محکومیت وزارت نفت به پرداخت نزدیک به ۲ میلیارد دلار به ترکمنستان خبر می‌دهند، اما شخص وزیر نفت و وزارتخانه تحت امر ایشان، معتقدند که این حکم برنده و بازنده ندارد!

بر اساس قرارداد گازی که در سال 1997 میلادی میان ایران و ترکمنستان امضا شد، شرکت ترکمن‌گاز به نمایندگی از دولت ترکمنستان سالانه حدود ۱۰‌میلیارد مترمکعب گاز به ایران صادر می‌کرد و بر اساس قرارداد طرفین، داوری ICC سوئیس محل شکایت طرفین در صورت عدم پایبندی طرف دیگر به قرارداد بود.

در همین رابطه روز جمعه 13 تیرماه 99 وزارت نفت ایران در صفحه توییتر خود به نقل از کسری نوری مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت نوشت: در رای اختلاف گازی با ترکمن گاز هیچ جریمه و خسارتی در کار نیست و رقم بدهی مورد اشاره در این دادگاه از سال ۸۸ تعیین شده و ترکمن‌ها مبلغی بابت کمیت و کیفیت گاز جریمه شدند که از بدهی شرکت گاز کسر می‌شود.
 
در همین راستا هادی بیگی نژاد نماینده مردم ملایر و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جهان نيوز درباره ابلاغ حکم داوری مناقشه گازی ایران و ترکمنستان که وزارت نفت در آن محکوم به پرداخت نزدیک به ۲ میلیارد دلار به ترکمنستان شد، اظهارداشت: قرار شده تا در این خصوص جلسه‌ای با مسئولان وزارت نفت در کمیسیون انرژی برگزار شود که ابتدا این جلسه با بدنه کارشناسی وزارت می‌باشد و سپس از شخص وزیر نفت هم دعوت می‌شود تا در کمیسیون حضور پیدا کنند. در حال حاضر چیزی که می‌شود بر اساس آن نظر داد، اسناد است و اسناد تعیین کننده همه چیز می‌باشد. ان شاءالله که مسئولان وزارت نفت در کمیسیون انرژی حضور پیدا می‌کنند و  اسناد را هم ارائه می‌دهند تا این مسئله بررسی شود و بر اساس اسناد مشخص می‌شود که سهل انگاری بوده یا اینکه اشتباه برداشت شده است و موضوع فقط صرف تعیین رقم دقیق بدهی گازی ایران به شرکت ترکمن گاز ترکمنستان و پرداخت آن می‌باشد.

وی در پایان با بیان اینکه در زمینه‌های مختلف نسبت به مدیریت آقای زنگنه بر مجموعه وزارت نفت انتقاد وارد است، تاکید کرد: مجلس بی تفاوت از کنار این مسائل نمی‌گذرد و با پیگیری ها برخورد مناسب و قانونی صورت خواهد گرفت؛ چرا که از کنار این ماجراها ساده نمی‌شود عبور کرد. تنها این مورد ترکمن گاز مطرح نیست و مناقشه گازی ایران و ترکمنستان بخشی از مسائل مربوط به این وازرتخانه است. علاوه بر این در موضوع کرسنت و محکومیت ایران در مناقشه گازی با ترکیه هم این اتفاق افتاده است. با این شیوه مدیریت دائم وزارت نفت و ایران محکوم می‌شود و این که شیوه مدیریت نیست.  

گفت‌وگو از محمد هادی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سوال اینجاست پس چرا کاری انجام نمی دهید!
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز هنوز مجلس تازه تشکیل شده .
حمید
Iran, Islamic Republic of
استیضاح وزراء ناکارآمد وظیفه ذاتی مجلس است.
سالی که نکوست از بهارش پیداست!
Iran, Islamic Republic of
از اين مجلس هم ابي گرم نميشود حيف اين همه بودجه كه خرج مجلس ميشود!!!
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان انقلابی به لطف خدا خواهند توانست بساط این مدیران ناکارامد رو جمع کنند!
کرست
گاز ترکمنستان
گرانی بنزین و فراورده های داخلی
به حرج و مرج کشیدن جامعه
و.....
معین
Iran, Islamic Republic of
فقط خسارت 53 میلیارد دلاری کرسنت برای اثبات ناکارآمدی و سوء مدیریت زنگنه کافی است.
Iran, Islamic Republic of
این وزیر مورد تایید فقها و حقوقدانان شورای نگهبان است
شاکی
Iran, Islamic Republic of
مجلس نباید کوتاه بیاید بحث منافع ملی جای کوتاه آمدن نیست.
زنگنه وهمکارانش کشورو بسقوط رسوندن تازه میخام ازخاب بیدار بشیم .
Iran, Islamic Republic of
وجدان خودشون راضي هست وقتي حقوق چند ده مليوني ميگرن و اين قدر خسارت به مملكت بزنند
United States
اقای نماینده دیر رسیده ای . دیگر نفتی نیست برای صادرات..
استیضاح را شروع کنید و معطل وزرا نباشید!
روحانی به عنوان مقصر اصلی وضع امروز استیضاح باید بشود!!!
احمد
Iran, Islamic Republic of
مجلس قبل به اندازه کافی شعار داد لطفاً شماها شعار ندهید و عمل کنید!! نیازی نیست مسائل به بیرون از مجلس کشیده شود لذا ما از شعار خسته ایم لطفاً عمل بفرمائید.
Iran, Islamic Republic of
زنگه رو هیچکس نمیتونه بر کنارکند .قدرت نفت دستش هست ،
راههارو هم خوب بلده
خیلی ها هم پشتش هستند