کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با جهان نیوز:

اظهارات رئیس جمهور مصرف انتخاباتی دارد/ صحبت های روحانی یا از سر عدم اطلاع است یا دروغ/ مردم از ما می‌پرسند چرا شورای نگهبان خود روحانی را تائید صلاحیت کرده؟/ روحانی اول برای محبوبیت خودش رفراندوم بگذارد

8 بهمن 1398 ساعت 16:26

حجت الاسلام ذوالنوری گفت: اگر قرار بود نظام نظر خودش را اعمال کند و شورای نگهبان در چارچوب قانون عمل نکند و بر اساس میل خودش حرکت کند، هیچ وقت آقای روحانی در این جایگاه نبود.


گروه سیاسی جهان نیوز: حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با جهان نیوز درباره سخنان رئیس جمهور پیرامون موضوع رد صلاحیت بخشی از ثبت‌نام‌کنندگان در انتخابات مجلس یازدهم از سوی شورای نگهبان اظهار داشت: آقای روحانی مدعی هستند که حقوقدان می‌باشند اگر این ادعا درست بود چنین صحبت‌هایی نمی‌کردند ولی نوع اظهارات ایشان نشان   می‌دهد که ظاهرا در حد شناخت قانون اساسی هم اطلاعات حقوقی ندارند.

وی با بیان اینکه صحبت‌های ایشان نقض چارچوب‌های قانونی نظام می‌باشد توضیح داد: قانون اساسی احراز صلاحیت کاندیداها را به شورای نگهبان سپرده است و نحوه کار شورای نگهبان را به عهده خود این شورا گذاشته است. در قانون آمده است که شورای نگهبان مطابق آیین نامه داخلی‌اش عمل کند. علاوه بر این یکی دیگر از وظایف شورای نگهبان تفسیر قانون اساسی است و در خود قانون اساسی آمده که اگر در تفسیر این قانون اختلافی بروز پیدا کرد، مفسر آن شورای نگهبان است. بنابراین آقای رئیس جمهور حق ندارد چنین برداشتی داشته باشند و حرف‌های ایشان کاملا خارج از حیطه خودشان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اینکه آقای روحانی یا قانون نمی‌داند یا برای تشویش افکار عمومی و به هم زدن نظم جامعه این حرف‌ها را بیان می‌کند، تصریح کرد: کاملا مشخص می‌باشد که این حرف‌ها، بی‌پایه و اساس، غیرحقوقی و مخالف قانون است و یقینا به نفع جامعه نیست. ایشان برای دوقطبی کردن انتخابات گاهی حرف‌هایی می‌زنند که صرفا مصرف انتخاباتی دارد.
 
ذوالنور در ادامه با توضیح اینکه عملکرد شورای نگهبان کاملا در قانون اساسی مشخص شده و صحبت‌های رئیس جمهور کاملا ساختار شکنانه است بیان کرد: ایشان در آنجایی که در حیطه وظایف خودشان است مردم را به خاک سیاه نشانده‌اند و از طرفی با اقدامات تفرقه افکنانه که مصداق تشویش اذهان عمومی است نهادهای دیگری که طبق قانون اساسی وظایفشان را انجام می‌دهند را نقد می‌کنند. ممکن است زمانی رئیس قوه قضاییه یا قوه مجریه را نقد کنند اینجا نقد «نقد بخشی» است ولی ایشان قانون اساسی را هدف قرار داده است؛ چراکه عملکرد شورای نگهبان کاملا در قانون اساسی مشخص شده و لذا صحبت‌های ایشان کاملا ساختارشکنانه است و علت مطرح کردن این سخنان انحراف افکار عمومی از عملکرد دولت در اداره کشور است چرا که ایشان در اداره کشور کم آورده و هیچکدام از وعده‌هایی که داده است را نتوانسته عملی کند.

وی با بیان اینکه نمایندگانی که از آقای روحانی حمایت می‌کردند و عامل رای آوردن ایشان بودند امروز همه از اقدامات خودشان پشیمان هستند، گفت: ایشان در اداره کشور بسیار بد عملکرده و بنده 18 دلیل برای عدم کفایت ایشان تنظیم کرده‌ام که نشان می‌دهد ایشان کفایت این جایگاه را ندارند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در ادامه گفت: آقای روحانی به دلیل اینکه در کاری که مستقیم مربوط به خودش است مانده، قصد ایجاد بحران دارد و می‌خواهد افکار عمومی را مشغول کند و آدرس عوضی دهد تا کسی متوجه عملکرد ایشان نباشد و عده‌ای را امیدوار کند که از انقلاب و اصول انقلاب فاصله دارند و بدانند که به هر حال ملجا و ماوایی برای دفاع از آنها در داخل نظام است لذا کاربرد حرف های ایشان کاملا مشخص است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی درباره بخشی از سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه جای مجری و ناظر انتخابات عوض شده تاکید کرد: صحبت های ایشان یا به دلیل عدم اطلاع است یا دروغ است! شورای نگهبان در هیچ امر اجرایی دخالت ندارد. شورای نگهبان ناظر بر انتخابات است ولی زمانی که دستگاه مجری مسیر کجی را برود که این نظارت قابل انجام نباشد و خدشه در آن باشد، ناظر باید اینجا نظرش را اعمال کند و اجازه ندهد که دستگاه اجرایی مسیری کجی را برود که به رای مردم آسیب برسد.
 
ذوالنور با بیان اینکه اگر قرار بود نظام نظر خودش را اعمال کند و شورای نگهبان در چارچوب قانون عمل نکند و بر اساس میل خودش حرکت کند، هیچ وقت آقای روحانی در این جایگاه نبود، افزود: اگر آنطور که آقای روحانی گفته سیستم انتخاباتی و روند انتخابات، انتصابی است، ایشان در حال حاضر در این جایگاه نبود. آیا ایشان خیلی آدم صالحی بوده که برای این سمت قبولش کرده‌اند؟ این خروجی سیستم انتخاباتی ماست ولو فردی ضعیف و بی کفایت هم که باشد متاسفانه نامش از صندوق رای بیرون می آید.

وی با تاکید بر اینکه همه تلاش نظام و دستگاه‌های نظام برای رقم خوردن مشارکت حداکثری در انتخابات است، گفت: اگر قرار باشد برای اینکه مشارکت حداکثری شکل بگیرد شورای نگهبان افراد ضد انقلاب، فاسد و فاقد صلاحیت را تایید کند و زمام امور را به دست آنها بسپارد تا چنین کاندیدایی بتواند با فریب، گروهی را تحریک کند که پای صندوق بیابند در مکتب ما چنین نیست و هدف، وسیله را توجیه نمی‌کند. ما نمی‌توانیم به راه‌های غیر مشروع و غیر قانونی توسل داشته باشیم در نتیجه همین اتفاقی می افتد که در این روزها شاهد آن هستیم  و نمی توانیم جواب مردم را بدهیم. گناه را به گردن شورای نگهبان می‌اندازند که به چه دلیل آقای روحانی را تایید صلاحیت کرده که ما به ایشان رای بدهیم؟ همان سوالی که مردم می‌کنند و ما جوابی برای آن نداریم را آقای روحانی می‌خواهد در یک مقیاس گسترده تر و با شدت بیشتری تکرار شود.
 
ذوالنور در پایان با بیان اینکه رئیس جمهور پیش از هر چیز برای محبوبیت خودشان یک رفراندوم برگزار کنند، گفت: آقای روحانی اگر جرات دارند به طور سرزده بین مردم بیایند و در مکان های عمومی قرار بگیرد تا عکس العمل مردم را نسبت به خودشان ببیند. آن وقت متوجه می‌شوند حرفهایی که می‌زنند مردم  قبول دارند یا خیر. با ماشین شیشه دودی و سرعت بالا از خیابان‌ها عبور می‌کنند و اگر جایی هم می‌روند در جمع استانداران و فرماندارانی است که همگی منصوب خودشان است.

گفتگو از محمد هادی


کد مطلب: 716757

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/interview/716757/اظهارات-رئیس-جمهور-مصرف-انتخاباتی-صحبت-های-روحانی-یا-سر-عدم-اطلاع-دروغ-مردم-می-پرسند-چرا-شورای-نگهبان-خود-تائید-صلاحیت-کرده-اول-محبوبیت-خودش-رفراندوم-بگذارد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com