پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
۱۹
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با جهان نیوز:

دولت می‌خواهد کوتاهی گذشته را با جذب سلبریتی‌ها جبران کند/ اگر قرار است معافیت مالیاتی باشد بهتر است برای فرهنگیان باشد/ از نوبخت تعجب می‌کنم به عنوان مجری برنامه ششم انتظار بیجا ایجاد می‌کند

چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب: 709890
حجت الاسلام آزادی خواه گفت: این چه منطقی است که هنرمندی فیلم می‌سازد و چند میلیارد از آن کسب درآمد می‌کند، درحالی که کار اقتصادی انجام داده ولی مالیاتی هم پرداخت نمی‌کند.
دولت می‌خواهد کوتاهی گذشته را با جذب سلبریتی‌ها جبران کند/ اگر قرار است معافیت مالیاتی باشد بهتر است برای فرهنگیان باشد/ از نوبخت تعجب می‌کنم به عنوان مجری برنامه ششم انتظار بیجا ایجاد می‌کند
گروه فرهنگی جهان نيوز: حجت الاسلام احد آزادی خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با جهان نيوز درباره دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر مخالفت با کاهش معافیت مالیاتی هنرمندان در لایحه بودجه ۹۹ و معافیت مالیاتی ۱۰۰ درصدی این گروه در سال آینده اظهار داشت: این طرح کاری اشتباه است و با آن مخالف هستم، اول اینکه معافیت مالیاتی خلاف برنامه است و از آقای نوبخت که مجری برنامه پنج ساله ششم است، تعجب می‌کنم که برای چه برخلاف برنامه برای یک قشری از مردم و جامعه انتظار ایجاد می‌کند و این موضوع به لحاظ کارشناسی واقعا جای نگرانی دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه معافیت مالیاتی در راستای حمایت دولت از مردم صورت می‌گیرد، بیان کرد: اگر قرار است عده‌ای از پرداخت مالیات مستثنی شوند و معافیت مالیاتی برای آن‌ها ایجاد شود چرا برای هنرمندان این اتفاق بیافتد؟ آیا بهتر نیست که فرهنگیان و معلمان هم از معافیت مالیاتی برخوردار شوند، چه فرقی بین این دو قشر است قطعا این طرح تبعیضی ناروا است و خلاف  اصول مصرح قانون اساسی است.

عضو کمیسیون فرهنگی با تاکید بر اینکه دولت برای جبران کمبود درآمدهای مالیاتی ناشی از معافیت های مالیاتی مجبور است که میزان مالیات گروه های دیگر را افزایش و آن ها را تحت فشار قراردهد، بیان کرد: با معافیت های مالیاتی عملا منابع درآمدی دولت کاهش می‌یابد و این یعنی فقیر شدن دولت، زمانی که دولت فقیر شد، مجبور است برای جبران این خسارت قیمت بنزین را یک شبه سه برابر گران کند و برای مردم یک شوک اقتصای ایجاد کند.

آزادی خواه با بیان اینکه به دلایل مختلف معافیت مالیاتی هنرمندان، اقدام صحیحی نیست، خاطرنشان کرد: اگر آقای نوبخت و دولت می خواستند به هنرمندان توجه کنند باید به بیمه هنرمندان و صندوق خدمات رفاهی هنرمندان بها می‌دادند، این چه منطقی است که هنرمندی فیلم می‌سازد و چند میلیارد از آن کسب درآمد می‌کند، درحالی که کار اقتصادی انجام داده ولی مالیاتی هم پرداخت نمی‌کند. از طرف دیگر هم در صورتی که این طرح رای نیاورد هنرمندان را دچار یک پارادوکس اجتماعی و مدیریتی می‌کند.

وی در پاسخ به‌ این سوال که آیا مجلس به این تبعیض آشکار که عده ای از هنرمندان با وجود درآمد میلیاردی معافیت مالیاتی دارند درحالی که اقشار ضعیف جامعه ملزم به پرداخت آن هستند، ورود پیدا می‌کند؟ بیان کرد: قطعا مجلس به این موضوع ورود پیدا می کند و بنده به عنوان یکی از وکلای ملت هرگز به چنین چیزی رای نمی دهم و پیش بینی می کنم که همکاران هم رای نخواهند داد، چرا که اگر بخواهند معافیت مالیاتی ایجاد کنند خانواده ها و گروه های مختلفی هستند که به معافیت مالیاتی نیاز بیشتری داشته باشند.
 
عضو کمیسیون فرهنگی در پاسخ به این سوال که آیا هدف دولت از معافیت مالیاتی هنرمندان، جبران حمایت های آنان از این دولت در زمان انتخابات ریاست جمهوری است، گفت: نمی توان قضاوت و پیش بینی کرد که به چه دلایلی دولت به دنبال این موضوع است ولی به هر شکل ممکن این تصمیم، تصمیم عجولانه و ناشیانه ای از طرف دکتر نوبخت و دولت است و در این شرایطی که دولت با بی پولی مواجه است و مدعی است که به خاطر تامین برخی از منافع باید بنزین را یک شبه سه برابر کند، این اقدام اتفاقی تعجب برانگیز است.

احد آزادی خواه با بیان اینکه شاید دولت قصد دارد قصور و کوتاهی گذشته خودش را با جذب سلبریتی ها جبران و یک جریان سازی کاذب برای خودش ایجاد کند، تشریح کرد: قطعا این کار نتیجه عکس خواهد داد، اگر قرار است گروهی از دولت حمایت کند این مستضعفین و کارگران و فرهنگیان و اقشار نیازمند هستند که می توانند کشور را نجات دهند، سلبریتی ها به جز اینکه دست در دست سعودی ها بگذارند و نهایتا سر از کشورهای غربی در بیاورند و برای تولد فرزندانشان امریکا را انتخاب کنند هیچ هنر دیگری ندارند. این افراد هیچ سهمی هم در این کشور ندارند مگر اینکه به آغوش کشور برگردند.

عضو کمیسیون فرهنگی با تاکید بر اینکه هنرجویان و جوانانی که در ابتدای کار هنری هستند نیاز به حمایت دارند، مطرح کرد: منظور از این حمایت، معافیت مالیاتی هنرجویان نیست بلکه ارائه یکسری خدمات به آنان است، و این خدمات را هم در قبال اخذ مالیات به آنان ارائه دهند، بسیاری از این هنرمندان و هنرجویان که تازه وارد عرصه هنر تئاتر و سینما و عکاسی و هنرهای تجسمی شدند نیازمند بیمه تامین اجتماعی هستند، اما متاسفانه دولت این حداقل را هم برای آنها انجام نداده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه معافیت مالیاتی هنرمندی که سالها کار هنری و خلق اثرکرده و از این طریق درآمد بالایی بدست آورده، چیزی جز تبعیض نیست، تصریح کرد: اگر دولت واقعا قصد دارد از هنرمند حمایت کند باید این حمایت شامل اکثر هنرمندان شود نه فقط عده‌ای که تحت عنوان سلبریتی قصد  فرصت سازی و در حقیقت جریان سازی دارند، دولت باید همه هنرمندانی را که از تامین اجتماعی برخوردار نیستند را تحت پوشش قرار دهد و در قانون بودجه 99 هم آن را بیاورد که در این صورت نمایندگان هم از آن حمایت می‌کنند.

گفتگو از محمد هادی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
...
رحمان
Iran, Islamic Republic of
معافیت مالیاتی هنرمندان نمونه بارز تبعیض و بی عدالتی است.
Iran, Islamic Republic of
....
شاهین
Iran, Islamic Republic of
افزایش قیمت بنزین برای جبران کسری بودجه دولت بود اما متوجه نشدیم معافیت مالیاتی هنرمندان برای چی بود ؟!
Iran, Islamic Republic of
...
شاکی
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان اقتصاد کشور را نابود کردند.
Iran, Islamic Republic of
احسنت ،اگر به مالیات ندادن باشه فرهنگیان در اولویتن
Iran, Islamic Republic of
همه مردم از این تبعیض ناراحتند .
ولی
Iran, Islamic Republic of
اصلا مجلس باید مخالف هرگونه معافیتی باشد. باید کف و سفف مالیاتی داشته باشیم؟ معافیت یعنی از هر گونه بررسی مالی معاف بودن ؟بهتر است حداقل یک درصد یا حتی یک دهم درصد مالیا برای حتی کمیته امداد هم باشد ؟نه معافیت برای این و ان...
Iran, Islamic Republic of
بله در حق معلم خیلی ظلم میشود..
علی
Iran, Islamic Republic of
درحق کارگران بیشترازهمه ظلم میشود؛کارگران یک سوم حقوق فرهنگیان راهم نمیگیرند.
مهندس
Iran, Islamic Republic of
برای استفاده از عکس سلبریتیهای بزرگوار در بیلبوردها صدها ملیون دریافت میکنند....عجب فعالیت اقتصادی..
مالیات هم ندن... باید بخندیم با گریه کنیم؟...
رضوان
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه نگاه های سیاسی و فشار های جناحی و افراطی‌ باعث شد که برخی هنرمندان ... سینما از کشور کوچ کنند و در شبکه های تلویزیونی کشورهای خارجی فعالیت کنند. .!!!
Iran, Islamic Republic of
معلم اگر یک ساعت حقالتدریس بگیرد اول ما لیات را برمیدارن .....
رسول
Iran, Islamic Republic of
معافیت مالیاتی هنرمندی که سالها کار هنری و خلق اثرکرده !...... شامل تتلو هم میشه یا نه ؟!.....
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
احسان
Iran, Islamic Republic of
موقع انتخابات مجلس سلبریتی ها پیش پرداخت خود را گرفتند
Iran, Islamic Republic of
چرا تا موضوعی اقتصادی مطرح می شود نام فرهنگیان در راس است؟ یعنی بقیه کارمندان دولت اوضاعشان خوب است؟ .....