پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۴
۷۲
رئیس کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با جهان نیوز:

رفتار روحانی باید در شان ملت ایران باشد/ اگر روحانی با ترامپ دیدار کند لحظه‌ای در استیضاح او تعلل نمی‌کنیم

چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب: 702074
حجت الاسلام ذوالنوری گفت: روحانی علاوه بر نفاق آمریکایی‌ها در برجام، کوتاهی‌ها و همدستی اروپایی‌ها با آمریکا را از تریبون سازمان ملل به گوش جهانیان برساند.
رفتار روحانی باید در شان ملت ایران باشد/ اگر روحانی با ترامپ دیدار کند لحظه‌ای در استیضاح او تعلل نمی‌کنیم
گروه سیاسی جهان نيوز: حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با جهان نيوز درباره اهمیت و نتایج حضور رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل و کارشکنی آمریکایی ها در صدور ویزا برای سفر هیات ایرانی به نیویورک اظهارداشت: شرکت و حضور در مجمع عمومی سازمان ملل حق ایران است و خوشبختانه ایران با پافشاری توانست حق خود را بگیرد و در آنجا حضور پیدا کند. اگر سفر آقای روحانی هیچ حاصلی هم نداشته باشد غیبت ایران در این مجامع به نفع منافع کشور نیست، لذا سفر رئیس جمهور ایران به نیویورک کار اشتباهی نیست بلکه اقدامات آمریکایی ها در امتناع از صدور ویزا برای مقامات ایرانی کار اشتباهی بود چرا که در این زمینه آن‌ها کاره‌ای نیستند.
 
وی با بیان اینکه رئیس جمهور ایران به قصد کشور آمریکا به نیویورک سفر نمی‌کند بلکه برای حضور در نهاد بین مللی که در انجا واقع است به این کشور سفر می‌کند تاکید کرد: نقش آمریکا در سازمان ملل مانند سایر کشورهای عضو این سازمان است همانطور که هیچ کدام از اعضای سازمان ملل نمی‌تواند مانع از حضور اعضای دیگر شود بنابراین اقدام آمریکایی‌ها برای جلوگیری از حضور مقامات ایرانی تخلف و غلط بود و در این کار غلطشان هم شکست خوردند.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی درباره اظهارت وزیر خارجه آمریکا که گفته بود وقتی دیپلمات‌های آمریکایی اجازه ندارند به تهران بروند، بنابراین دلیلی ندارد که دیپلمات‌های ایرانی در نیویورک «چرخ» بزنند خاطرنشان کرد: ایران محل استقرار هیچ یک از نهادهای بین‌المللی نیست و مقامات ایرانی هم به نیت گشتن در آمریکا به آنجا نرفتند بلکه رئیس جمهور و  وزیرخارجه برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در آنجا حضور پیدا کرده اند؛ لذا صحبت های وزیر خارجه آمریکا یک فرافکنی و مغالطه آشکار است.
 
ذوالنوری در پاسخ به این سوال که آیا پس از صدور بیانیه سه کشور انگلستان، فرانسه آلمان که ایران را مسئول حمله به تاسیسات نفتی عربستان معرفی کرده بود دیدار روحانی با سران این کشورها کار صحیحی بوده، توضیح داد: بیانیه این سه کشور اروپایی برای پیشبرد مقاصد شیطنت آمیز آنان علیه ایران با سوء استفاده از حمله به آرامکو انجام شد. ولی اصل دیدار رئیس جمهور با مقامات این کشورها کار غلطی نیست و بستگی به محتوای دیدار و رفتار رئیس جمهور ایران دارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه محصول دیدارهای رئیس جمهور باید اثبات حقانیت جمهوری اسلامی باشد گفت: رفتار آقای روحانی در این دیدارها باید در شان ملت ایران و در راستای منافع کشور باشد و ایشان وظیفه دارند به عنوان نماینده ایران از حقوق ملت دفاع کنند و معترض باشد و مراتب اعتراضش را نسبت به عملکرد نادرست اروپایی‌ها سریعا اعلام کند.

 رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اینکه رفتار رئیس جمهور در عرصه‌های بین‌المللی می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در برابر توطئه‌های بیگانگان ایفا کند مطرح کرد: روحانی باید نهایت تلاش خود را برای متنبه کردن این کشورها انجام دهد و اثبات کند که اروپایی‌ها در صدور بیانیه علیه ایران کار غلطی انجام دادند و صرفا تحت تاثیر آمریکایی ها این مهملات، دروغ ها و اتهامات را بیان کردند ولی اگر در این دیدارها دچار وادادگی و سستی شود اصل این دیدارها هم غلط است.

بیشتربخوانید:
سخنان روحانی در سازمان ملل باید درباره قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی باشد

نماینده مردم قم با بیان اینکه رئیس جمهور به عنوان نماینده ملت ایران در این اجلاس حضور پیدا می‌کند بیان کرد: مواردی که ایشان در سخنرانی خود مطرح می‌کند باید روی منافع ملی تاکید داشته باشد و خیانت ها و جنایت های امریکا در تروریسم اقتصادی را افشاء و بیان کند. علاوه بر این نفاق امریکایی ها در برجام، کوتاهی‌ها و همدستی اروپایی‌ها با آمریکا را از این تریبون به گوش جهانیان برساند.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور کشوری که الگو و خاستگاه کشورهای محور مقاومت است در این اجلاس حضور پیدا می کند،تاکیدکرد: ایشان باید در سخنان خود حق مقاومت برای کشورهای حوزه مقاومت را تبیین کند و دروغ امریکایی و غربی ها را برملا کند ولی اگر ایشان دوباره از موضع سستی صحبت کند طبیعتا حق ملت ایران را ادا نکرده و طبیعتا نمایندگان مجلس باید حقوق ملت را از ایشان مطالبه کنند.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی ضمن بیان اینکه اگر رئیس جمهور بتواند حقانیت و مظلومیت جمهوری اسلامی را اعلام کند و جنایت و خیانت‌های بیگانگان و کشورهای دخیل در آن را برملا کند دستاورد کمی نیست، تصریح کرد: به جز مواضع اولیه رئیس جمهور در نخستین حضورشان در این اجلاس مواضعی که در دوره های بعد اتخاذ شد  آن جور که باید با شدت و غلظت و متناسب با جنایت و خیانت های بیگانگان نبود. چرا که در گذشته به آمریکایی‌ها و غربی‌ها امید داشتند ولی اکنون برای همه دنیا خیانت و جنایت بیگانگان در حق ملت ایران  ثابت شد و انتظار این است که آقای رئیس جمهور از موضع ضعف صحبت نکند.
 
ذوالنوری با اشاره به اینکه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل فرصت مناسبی برای دیدار با سران کشورها ی دیگر فراهم می‌شود توصیه کرد: رئیس جمهور برای دفاع از حقوق ملت ایران باید از موضع اقتدار و صلابت و عزت و غرور ملی با مقامات دیگر کشورها برخورد کند و با زبان و صدای بلند با دنیا و غربی ها حرف بزند و در صورت اتخاذ مواضع درست هر کدام از این دیدارها می تواند حاوی دستاوردهایی برای ملت باشد.
 
وی درپاسخ به اینکه با توجه به خاطرات تلخ مذاکرات گذشته با کشورهای اروپایی آیا دیدار رئیس جمهور با سران این کشورها به نفع ایران است اظهارداشت: نتایج این مذاکرات بستگی به موضع رئیس جمهور دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی درباه طرح صلح هرمز گفت: از جزئیات این طرح مطلع نیست اما کلیات آن بیان می کند  که حضور کشورهای بیگانه در منطقه تنش زا و چالش زا و منشا همه بدبختی ها و نا امنی های برای کشورهای منطقه است.

ذوالنوری در ادامه تشریح طرح صلح هرمز با بیان اینکه ایران همیشه پیام آور صلح و تکیه گاه کشورهای منطقه در ایجاد صلح و حفظ امنیت بوده است مطرح کرد: ایران می‌تواند محور یک تلاش مشترک باشد و یک ائتلاف و همکاری در بین کشورهای منطقه و حاشیه خلیج فارس باشد و طبیعتا این طرح پیرامون اهداف و اصول تامین صلح و امنیت در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز می‌باشد.
 
وی درباره احتمال دیدار روحانی و ترامپ هم گفت: در هیچ سطحی احتمال دیدار مقامات دو کشور وجود ندارد و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اتفاقی نخواهد افتاد و رابطه و مذاکره با امریکا نخواهد شد مگر اینکه امریکایی‌ها توبه کنند و تحریمهای علیه ایران را بردارند در این صورت فقط می‌توانند در غالب 5 +1 با ایران مواجه شوند. اگر خارج از این چارچوب اقای رئیس جمهور با ترامپ دیدار و گفتگوی داشته باشد مجلس درنگی در استیضاح رئیس نخواهد کرد و قطعا حق ندارد چنین اقدامی انجام دهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی در پایان با اشاره به اینکه بین دیدار روحانی با مقامات کشورهای اروپایی و ترامپ تفاوت وجود دارد اظهار داشت: علی رغم خاطرات تلخ از کشورهای اروپایی و خیانت‌های آنان در برخی از دوران، ایران با این کشورها ارتباط سیاسی دارد و حول منافع ملی با کشورهایی که ارتباط دیپلماتیک دارد گفتگو می کند. ولی ارتباط سیاسی امریکا با ایران قطع است و امروز این کشور در موضع خصومت و جنگ همه جانبه با ایران است.

گفتگو از محمد هادی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
استیضاح؟! جدا هنوز فکر می کنید مجلس کاری میتونه بکنه؟!
Iran, Islamic Republic of
هر چه منتخب ملت تشخیص بده همون درسته
Iran, Islamic Republic of
روحانی منتخب ملت بصیر و آگاه ایران
😉😉
Iran, Islamic Republic of
طبق نظرسنجیهای اعلامی توسط اصلاح طلبان=فدائیان روحانی ، الان محبوبیت روحانی زیر ده درصده.سرچ کن وببین !
Iran, Islamic Republic of
کدام نظر سنجی برادر؟..
Iran, Islamic Republic of
نظر مردم پای صندوق رای مشخص میشه نه نظر سنجی برادران
Iran, Islamic Republic of
...
سعید110
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
فقط احمدی نژاد
میترا
Iran, Islamic Republic of
واقعا مشخصه!!!?
United Arab Emirates
...
آذربایجانی
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور منتخبتان در سازمان ملل برای صندلیهای خالی صحبت کرد!!!
Romania
اشتباه + دادم
به این جمله هم نظر بده. هر استیضاحی که منتخبان مردم انجام دهند همان درست است.
Iran, Islamic Republic of
این مجلس نه!!!
Iran, Islamic Republic of
مگر ملاقات روحانی با ترامپ بدون نظررهبری ممکن است که جناب ذوالنور اینطور تهدید می کند؟!
Iran, Islamic Republic of
رهبر چند روز پیش نظرشون رو صریح گفتن.
مگر دیدارش با جانسون با نظر رهبری بود؟ چرا خیال میکنید با هزینه کردن از رهبری میتوانید پوششی برای اشتباهات لیبرالها درست کنید؟!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
برنامه هسته‌ای و موشکی تهران ربطی به انگلیس، فرانسه و آلمان ندارند.
علی
Iran, Islamic Republic of
بازم همه چی ناموسی شد !!!!! اگه درست مذاکره بشه باید تا جایی که میشه از این گاو شیرده بدوشی البته باید مواظب هم باشی برعکس نشه
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
گرانفروشی برنج در سایه سکوت، ناتوانی، کوتاهی، بی نظمی، بی مدیریتی و بی توجهی دستگاه‌های نظارتی، دولت، دولتمردان، مسئولین و نمایندگان مجلس شرم آوراست.
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
یه جوری از دستگاههای نظارتی -دولت -مسئولین ونمایندگان حرف میزنید که انگار اینها از کشورهای دیگر اومدن.
Iran, Islamic Republic of
مجلس ما یک نفره=لاریجانی ،اون و استیضاح روحانی؟!
Iran, Islamic Republic of
برنامه موشکی ایران تحت هیچ شرایطی و با هیچ کشوری قابل مذاکره نیست ولی متاسفانه سران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت آلمان جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده سازمان های بین المللی جنایتکار شماره یک تاکنون درک نمی کنند و نمی فهمند.
آرمين تبريزي
Iran, Islamic Republic of
ذوالنوري توسط عده قليلي از مردم قم انتخاب شده ولي روحاني با آراي 24 ميليوني مردم ايران ، پس ذولنوري بايد وزن و جايگاه خود را بشناسد
سرور
Iran, Islamic Republic of
درضمن به نظر می رسد روحانی باهوش تر از این حرفها باشد که چنین اشتباهی بکند.
سرور
Iran, Islamic Republic of
تمامی حرف من را سانسور کردید و با اینگونه درج وارونه نمایی شده است.
درود بر آقای ذوالنور نماینده واقعی مردم.
Iran, Islamic Republic of
بعدا بگو روحانی از تهران کاندید مجلس بشه تا ببینی چقدر رای داره
میترا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تازه در قم یکی از نامزدها که شانس رای بالایی داشت در شب انتخابات او را با لطایف الحیل کنار گذاشتند تا این اقا بتونه رای بیاره وتازه در قم نفر آخر شده
Iran, Islamic Republic of
چرا روز روشن دروغ میگی؟! اونم در زمانی که هر کس میتونه راحت سرچ کنه! ذوالنور نفر اول قم بود ولاریجانی نفر دوم.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شب به خیر ، ذوالنور نفر آخر قم بود نه نفر اول
United Arab Emirates
...
Iran, Islamic Republic of
همیشه حق با اکثریت نیست
Iran, Islamic Republic of
موضوع ملاقات یا عدم ملاقات رئیس جمهورنیست موضوع اطاعت از فرامین رهبری است.
Iran, Islamic Republic of
اقلیتی که ادای اکثریت در میاره وبرای رییس جمهور انتخابی مردم خط نشون میکشه ، اول که روحانی ملاقات نمیکند ، دوم اگر شرایط فراهم بشود وملاقات صورت بگیره او رییس جمهور منتخب مردم است واختیارش خیلی بیشتر ازاختیارات امثال جنابعالیست.
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخع عزیزم ! جوش نیار ! مردم خیلی وقته از رایهاشون پشیمانند....
رضا
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
همین اقلیت را که شما وامثالهم دلواپس خواندید داشته ها واطلاعاتشون از دلداگان به غرب خیلی بیشتر بود.
حتما الان هم درست میگن
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ایران به خاطر برای مقابله با تهدید آمریکا، انگلیس، فرانسه وآلمان توان موشکی خود را افزایش می دهد.
هرکس عقل داشته باشد با آمریکا و کشورهای اروپایی مذاکره نمی کند‎
اگرتحریم های ایران لغو نمی شود. اگر جای ایران بودم از برجام خارج می شد؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور آمریکا مصاحبه کرده و گفته اگر بخواهیم به 15 نقطه در ایران حمله می‌کنیم. توصیه می‌شود او ابتدا از گیجی حاصل از انفجار پالایشگاه آرامکو در عربستان بیرون بیاید سپس برای حمله به ایران رویاپردازی و سخن‌پراکنی کند.
Iran, Islamic Republic of
به آقای ظریف که توبه را برای ترامپ تجویز کرده عرض می‌کنم که برای شیطان و شیطان‌صفتان توبه معنا و مفهومی ندارد...
Iran, Islamic Republic of
به انقلابیون یمن به ویژه به رهبرشان عبدالملک حوثی به خاطر حمله پیروزمندانه‌شان به تاسیسات نفتی آرامکوی آل‌سعود تبریک عرض می‌کنم. بی‌تردید دست قدرت خداوند با آن‌هاست که انصار‌ خدایند.
Iran, Islamic Republic of
این‌که شهید مطهری می‌فرماید شمر زمان خودت را بشناس قطعاً سران رژیم‌های غربی و بعضا عربی و در رأس آن‌ها آمریکایی‌ها شمر و یزیدهای زمانند....
Iran, Islamic Republic of
4 سال از مذاکرات پوچ برجام گذشت و جهانیان دیدند که نمی‌توان به کشورهای استکباری اعتماد کرد اما نمی‌دانم چرا عده‌ای در کشور نمی‌خواهند از این خواب زمستانی برخیزند!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جناب ذالنور ! شما نماینده شهر خودتان هستید و مجلس ایران نماینده مردم ایران ،...
United Arab Emirates
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
وای به حال این مردم بدبخت ...
Iran, Islamic Republic of
غرب و کشورهای عربی، رژیم صهیونیستی حامی تروریست ها درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان و مسئول جنایت های آنان هستند.
صدور بیانیه سه کشور انگلستان، فرانسه آلمان که ایران را مسئول حمله به تاسیسات نفتی عربستان معرفی کرده بود ...
Iran, Islamic Republic of
...
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
جناب آقاي ذوالنور
شما اگه توانش را داشتي خيلي زودتر از اينها اقدام ميكردي؟چون از لحاظ شما روحاني نبايد رييس جمهور ميشد.
United Arab Emirates
چرا اینجور حرف میزنی
میخواستی کسیکه باشدیدترین نوع برخورد وزشت ترین تعابیر مردم ایران را تهدید وتوهین میکنه،سر یک میز بشینن وباهم بگو وبخند داشته باشند
United Arab Emirates
...
Iran, Islamic Republic of
..
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
واقعا خیلی از مردم دیگه از آقای روحانی هیچ انتظاری ندارند . شما هم دیگه از ایشون انتظاری نداشته باشید....
Iran, Islamic Republic of
کار کشور به کجا رسیده که یک نماینده مجلس رییس جمهور را علنا تهدید کنه
یا علی مددی مولا
Iran, Islamic Republic of
بله باید هم تهدید بشه کسی اگه خواست از خط قرمزها عبورکنه
رئیس جمهور باشه یا هر کسی دیگه!
مگه این انقلاب به سادگی دست اومده
این انقلاب حاصل هزاران خون شهدای عزیز است.
Russian Federation
...
Russian Federation
ترامپ اهل مذاکره نیست و داره وقت کشی می کنه تا در انتخابات مجددا برنده شود و آنوقت نسخه ایران را می پیچه.حال خواهید دید.
Iran, Islamic Republic of
سلام
چرا برخورد نزدیک با نماینده دولت ایالای متحده اینقدر سخت بنظر میرسد،...!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
الان هم تعللنباید کرد روحانی چه نتیجه مثبتی داشته پای ضرر 25 ساله را ببوسید واستیضاح واجب بجا اورید