پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۲
۱۸
نایب رئیس سابق شورای شهر تهران در گفت‌وگو با «جهان»:

استعفای نجفی از ابتدا قابل پیش بینی بود/ فرصت سوزی هنر شورای شهر در شش ماه گذشته بود/ دلیل اصرار برای شهردار شدن یا ماندن نجفی چیست؟

دوشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب: 600630
طلایی گفت: حاشیه سازی برای نمایندگان شورای پنجم مهم تر از پرداختن به متن کار بوده بنابراین با قاطعیت نمی توان گفت عملکرد مثبتی از شورای شهر دردوره پنجم قابل ذکر بوده باشد.
استعفای نجفی از ابتدا قابل پیش بینی بود/ فرصت سوزی هنر شورای شهر در شش ماه گذشته بود/ دلیل اصرار برای شهردار شدن یا ماندن نجفی چیست؟
گروه سیاسی جهان نيوز: حاشیه سازی برای نمایندگان شورای پنجم مهم تر از پرداختن به متن کار بوده بنابراین با قاطعیت نمی توان گفت عملکرد مثبتی از شورای شهر دردوره پنجم قابل ذکر بوده باشد.

مرتضی طلایی عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه عملکرد مثبتی از نمایندگان شورای شهر دیده نشده گفت: عمده عملکرد شورای شهر در شش ماهی که از حضور نمایندگان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر می گذرد سرگرمی در حاشیه کاریها بوده تا اهتمام به انجام فعالیت های شورای شهر. حاشیه سازی برای نمایندگان شورای پنجم مهم تر از پرداختن به متن کار بوده بنابراین با قاطعیت نمی توان گفت عملکرد مثبتی از شورای شهر دردوره پنجم قابل ذکر بوده باشد. این موضوع به قدری واضح و شفاف است که به جرات می توان گفت سه چهارم از زمانی که در شورای شهر باید صرف تصمیم گیری برای اداره شهر می شد در پرداختن به حاشیه ها از بین رفت.فرصت سوزی هنر شورای شهر در شش ماه گذشته بود, فرصتی که باید صرف تداوم ساختن شهر ونظارت برعملکرد شهردار در به سرانجام رساندن بسیاری از پروژه های می شد که در مدیریت پیشین شهر تهران 90درصد آن به مرحله عملیاتی رسیده بود.

وی با تاکید براینکه شورای شهر باشگاه سیاسی نیست خاطرنشان شد: بنده و بسیاری از دلسوزان شهر بارها براین نکته تاکید کرده ایم که شورای شهر باشگاه سیاسی نیست واعضای شورای شهرجزیی از کمپین سیاسی نیستند که در یک باشگاه سیاسی تمام اهتمام خود را به انجام فعالیت های سیاسی اختصاص دهند, شورای شهر محل خدمت به شهر ومردم شهر است بنابراین راز موفقیت شورا صرفا در خدمت کردن به مردم است نه پرداختن به سیاسی کاریها وحاشیه ها.متاسفانه نمایندگان اصلاح طلبان اعم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درلیست امید و نمایندگان شورای شهرتا کنون اقدام مثبتی برای ملت انجام نداده اند که مفید به فایده باشد و نفعی برای کشور وپایتخت به دنبال داشته باشد.

طلایی با بیان اینکه چهار سال فعالیت شورای شهر به سرعت می گذرد و افسوس نتیجه دستاورد شورای شهر خواهد بود خاطر نشان شد: در شش ماه گذشته علاقمندان به کشور و دلسوزانی که نگران توسعه پایتخت هستند همواره به اعضای شورای شهر خدمت گزاری به مردم را گوشزد کرده اند از این رو یک بار دیگر به آنها توصیه می شود تمام وقت خود را صرف خدمتگزاری به مردم کردند تا در اذهان عمومی ماندگار شوند. چهار سال مدت زیادی نیست، این مدت به زودی می گذرد و فرصت دیگری برای خدمتگزاری و گذاشتن سابقه خوب در بین مردم باقی نمی ماند، مسلما عدم توجه به گذشت زمان و باقی ماندن عملکرد اعضای شورا در ذهن مردم هیچ دستاوردی به غیر از افسوس برای نمایندگان دوره پنجم نخواهد داشت.

مرتضی طلایی با تاکید بر پیش بینی ها مبنی بر ناکارآمدی مدیریت دکتر نجفی به رها کردن یک ماهه شهر قبل از نوروز اشاره کرده اظهار داشت: ناکارآمدی و استعفای دکتر نجفی ازهمان ابتدا قابل پیش بینی بود, بنابراین اینکه آقای نجفی در آخرین روزهای سال 96 استعفای خود را به رئیس شورای شهر اعلام می کنند امری دور از ذهن نبود چرا که همگان از ابتدا به این موضوع اذعان داشتند که  دیر یا زود شهردار تهران استعفا می دهد، جالب این است با توجه به اینکه مشخص بود آقای نجفی مدیری ماندگار وکارآمد برای شهر نیست اما تاکید برشهردار کردن ایشان مساله را جالب تر کرد که دلیل اصرار برای شهردار شدن یا ماندن آقای نجفی چیست؟ ازآن گذشته علی رغم شعارهای داده  شده توسط آقای دکتر نجفی شش ماه گذشته اتفاق خاصی در تهران دیده نشده و شهربه حال خود رها شده  است. شهردار تهران در زمانی استعفای خود را اعلام کرد که شهر نیاز زیادی به حضور یک مدیر کار آمد  داشت؛ تناقض و تعارض بین عمل وعده های داده شده موضوعی است که شهرداری وشورای شهر باید پاسخگوی آن باشند، انتظار می رود اعضای شورای شهر در تصمیم گیری شهردار آتی با انتخاب اصلح ترین وکارآمد ترین مدیر شهر را از بحران ایجاد شده نجات داده و بعد از گذشت تعطیلات با برگزاری جلسه فوق العاده به سرعت پیگیری کنند, متاسفانه تا پایان تعطیلات شهر یک ماه بدون مدیربه حال خود رها شده که نتیجه ناکارآمدی شورای شهر وعدم اهتمام آنها به نظارت و تصمیم گیری درباره شهردار تهران است
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
امسال بهار تهران با سال قبل خیلی فرق داره اصلا هیچ کار خاصی نکرده نجفی . یادش بخیر تهران سال قبل لاله زار شده بود دم قالیباف گرم
Iran, Islamic Republic of
باشه قالیباف خوبه بقیه بدن
مگه میزارن نجفی کار کنه بنده خدا!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اساسا
ناراضی سازی
محصول مشترک
اصلاح طلبان در زمان قدرتشان بوده
چون معتقدند نظام نباید تقویت شود
شورای نگهبان نباید به این جریان با این تفکرات و کارنامه میدان میداد
و باید جبران کند
اگر تداوم نظام را میخواهد
Iran, Islamic Republic of
لابد شما موفق بوديد ؟! با واگذارى ٦٨٩ ملك خاص به نور چشمى ها ، آنهم به ثمن بخس ؟! و بيش از ٥٠ هزار ميليارد بدهى ؟! شرم كنيد آقا
Iran, Islamic Republic of
اون 689 در کدوم محکمه اثبات شده داداش ؟ گذشته از میزان طلب شهرداری از دولت که بیش از بدهی شهرداری قبلی است ،همین اعضای شورای شهر که از بس عطش خدمت داشتند نفری دومیلیارد دادند ووارد لیست شدند ،دو میلیارد دیگه برای خدمت به مردم بدن و بعد در یک فراخوان عمومی از مردمی که بهشون رای دادند ،بقیه اش رو هم تامین کنند.
United States
در همون محکمه ایی که عیسی شریفی قائم مقام شهردارتون به اختلاس محکوم شدن
Iran, Islamic Republic of
میگم ها تو راست میگی ،حالا شش ماهه این شهردار که وقت الودگی هوا وزلزله شهر رو ول میکنه ومیره این واونور وکیش ،چه گلی به سرمون زد؟!
Iran, Islamic Republic of
یعنی یک درصد احتمال نمیدی شاید این اتهامات دروغ بوده باشه برای اینک خودشون ب قدرت برسن?انقد برات دور از ذهنه?
Iran, Islamic Republic of
شما چرا؟
علی
Iran, Islamic Republic of
دولت در این چند سال چکار کرده... مردم سر کار هستند و اینها در حال تاخت به نفع خود
Iran, Islamic Republic of
وحید یامین پور ؛ هم اکنون در مصاحبه با ضرغامی چرت و پرت میگوید !!!
وحید یامین پور درخواست اعدام موسوی و کروبی را از ضرغامی دارد !!!
چقدر این یامین پور مرگ طلب است ؛ ...
م
Iran, Islamic Republic of
مردم وقتی کیلویی رای می دهند نتیجه می شود این ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ا
United Arab Emirates
اب رو بریز همونجا که میسوزه
ما کیلویی رای میدیم اونوقت شما با بصیرت
آبتین
United States
من از شما خواهش میکنم از ادبیات سخیف استفاده نکنید. من و شما نباید افکارمون رو با واژگان اینها آلوده کنیم. این جمله ی معجزه ی این دوستان است و نه ما. سیاستمداران ما میگویند "ادب مرد به ز دولت اوست".
Iran, Islamic Republic of
ما کیلویی رای میدیم و شما هم با بصیرت این به اون در
Iran, Islamic Republic of
واقعا دکتر قالیباف مدیر فعالی بود چرا همیشه احزاب میخواهند مدیران از جناح خودشان باشد ؟
بند ه خدا
Iran, Islamic Republic of
وقتی که پسر آ قای هاشمی رفسنجانی می شود نما ینده شورای شهر تهران حضرت عبا سی از اول انقلاب این خانواده چه دسته گل هایی هم به آ ب دادند تنها کسی که نمی داند خا جه حافظ است آن وقت شما می فرما ید درست بوده مر دم خودشا ن قضاوت کنند؟
Iran, Islamic Republic of
بغض هاشمی حتی بعد از رحلتشم داره خفه تون میکنه و وقتی این عجز وناله تون رو میبینم از ته دل دل خوشحال میشم