پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۸
​کارشناس ارشد غرب آسیا در گفت‌وگو با «جهان» تشریح کرد؛

تاثیر قدرت و سیاست موشکی انصارالله در صحنه معادلات قدرت تا کجاست؟

دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب: 576147
محمدی گفت: شعاع بزرگ موشک های زمین به زمین تقریبا تمام اهداف عربستان سعودی را دربر می گیرد و نه تنها عربستان سعودی بلکه امارات را نیز هم شامل می شود و لذا اصلی ترین طرف های تجاوز به یمن برای تحمیل اراده خودشان در شرایط آسیب پذیری جدی قرار گرفتند.
تاثیر قدرت و سیاست موشکی انصارالله در صحنه معادلات قدرت تا کجاست؟
گروه بین الملل جهان نيوز: کارشناس ارشد غرب آسیا گفت: توان موشکی صرفا متکی به توان موشک های زمین به زمین نیست بلکه توان تکنولوژی انصارالله در زمینه موشک های ساحل به دریا، پهپاد، موشک های زمین به هوا و زمین به زمین و انواع موشک های بالستیک را در برمی گیرد.

هادی محمدی در گفت‌وگو با جهان نيوز افزود: توان موشکی انصارالله در واقع عنصر جدیدی در روند درگیری های نظامی و جنگ تحمیلی به مردم یمن تاثیرات جدی را بر جای خواهد گذاشت.

محمدی اظهار داشت: توان موشکی صرفا متکی به توان موشک های زمین به زمین نیست بلکه توان تکنولوژیی انصارالله در زمینه موشک های ساحل به دریا، پهپاد، موشک های زمین به هوا و زمین به زمین و انواع موشک های بالستیک را در برمی گیرد.

وی خاطر نشان کرد: این به این معناست که انصارالله، نیروهای مردمی و ارتش یمن قابلیت و توانایی نظامی و تسلیحاتی را به دست آوردند که دست کم می شود انتظار داشت که توان بازدارندگی جدی را در روند جنگ به وجود بیاید.

کارشناس ارشد غرب آسیا تاکید کرد: خصوصا این که عربستان سعودی نوک حمله تجاوز به یمن از آسیب پذیری های راهبردی رنج می رود و بخش های مختلف اقتصای، نفتی، نظامی و مراکز مربوط به کاخ های شاهزاده های پر تعداد هدف موشک های زمین به زمین و بالستیک انصارالله و نیروهای یمنی و ارتش یمنی قرار دارد.

محمدی تصریح کرد: خصوصا این که شعاع بزرگ موشک های زمین به زمین تقریبا تمام اهداف عربستان سعودی را دربر می گیرد و نه تنها عربستان سعودی بلکه امارات را نیز هم شامل می شود و لذا اصلی ترین طرف های تجاوز به یمن برای تحمیل اراده خودشان در شرایط آسیب پذیری جدی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که رسانه های سعودی و رسانه های غربی تلاش می کنند که انحرافی در مسیر به وجود بیاورند که با معرفی کردن شناسنامه ایرانی برای موشک ها از اصل مساله توان آسیب رسانی یمنی ها به طرف های متجاوز فرار کنند.

کارشناس ارشد غرب آسیا گفت: این مساله ممکن است در طی هفته های آینده از طرف سعودی ها یا غربی ها یا اماراتی ها با کتمان رو به رو شود و به سرعت آثار خودش را در صحنه نبرد در محورهای درگیری چه در استان جیزان و چه در استان های دیگری از جنوب شرقی صنعا را شامل می شود، دربر می گیرد.

محمدی افزود: طی روزهای گذشته مراکز تجمع نیروهای متجاوز سعودی در استان های شرقی و جنوب غربی صنعا به شدت هدف موشک های زمین  به زمین از سوی نیروهای ارتش یمن و انصارالله قرار گرفته و خسارت های جدی هم به آنها وارد شده است.

وی اظهار داشت: لذا می شود انتظار داشت که طی چند هفته آینده تحرکات سیاسی در آغاز مذاکرات جدید از سر گرفته بشود خصوصا این که سخنگوی دولت آمریکا اعلام کرده است که انصارالله را به عنوان یکی از طرف های اساسی به رسمیت می شناسد و این خودش یک گام به جلو و نوعی اعتراف به قدرت انصارالله در صحنه جنگ تحمیلی به مردم یمن است.

این کارشناس ارشد غرب آسیا خاطر نشان کرد: خصوصا این که آسیب پذیری در زمینه مراکز اقتصادی و نفتی عربستان را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و لذا ما  شاهد این هستیم که موسساتی مثل سازمان ملل و یا مراکز بشردوستانه از زاویه دفاع از شرایط انسانی در داخل یمن و قحطی و بیماری که بخشی از یمن را فرا گرفته است وارد شدند و سعی می کنند از این زاویه شرایط دشواری که به یمن تحمیل می شود، مقداری کاهش می دهند.

محمدی تاکید کرد: تصور می کنم سعودی ها محاصره و فشارهای غیر انسانی خودشان را برای ایجاد قحطی و بیماری در یمن به سرعت کاهش نخواهند داد و آن را یکی از شرط های مذاکرات سیاسی قرار می دهند تا بتوانند در عرصه سیاسی از طرف های یمنی امتیازات مطلوب خودشان را دریافت کنند.

وی ادامه داد: می شود انتظار داشت که توان تسلیحاتی انصارالله و نیروهای ارتش یمن طی چند هفته آینده تدریجا آثار سیاسی خودش را برای آغاز یک راه حل منصفانه یمنی یمنی بر جای بگذارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا انقدر تشنه این بازی موشک هستید مگر عربستان و متحدانش موشک ندارند که بتوانند ایران را ویران بکنند چرا انقدر دنبال درست کردند جنگ در منطقه هستید برای بالا بردن قیمت نفت یا بخاک و خون کشیدن مردم بی گناه در هر دو طرف
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
باید داشته باشیم تاچشم دشمنان کور شود شاید لازم شد دنیا دنیای زور و قانون جنگل است در جنگل اگر حیوانی ‌دندان تیز نداشته باشد باید حداقل شاخ تیز داشته باشد اگر آن را هم نداشت باید پای تیز برای فرار داشته باشد و الا باید خود را برای خورده شدن آماده کند آنهایی که ساده لوحانه خوشبین هستند و می گویند دنیا قانون دارد سازمان ملل دارد شورای امنیت دارد و ...خیر داداش جون اینها چرت است حکایت آن جوجه است که شاعر می گوید "جوجه گفتا که مادرم ترسوست به خیالش که گربه هم لولو ست گربه حیوان خوش خط و خالی است فکر آزار جوجه هرگز نیست " و آخر هم جانش را بر سر خوش خیالیش گذاشت خوش خیالی به کدخدا نیز چنین سرنوشتی را به دنبال دارد
Iran, Islamic Republic of
پس چرا انقلاب کردیم ما آن رژیم که همه اینها را داشت و صد البته بهترینش را هم داشت چرا از خون و خونریزی مردم سیراب نمی شوند این اسلحه به دوشان مردم عراق مردم ایران مردم یمن مردم عربستان مردم بحرین و مردم های دیگر
Iran, Islamic Republic of
اگه موشک نباشه قطعا پوشک لازم میشه
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
زیرا عربستان به یمن حمله کرده است و تنها راه مقابله با متجاوز، ایستادگی در مقابل او و تودهنی زدن به متجاوز است. متجاوز فقط زبان زور را می فهمد
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
بعضیا حرفاشون عین رادیو اسرائیلة: «چرا تشنه بازی موشک هستید»
Iran, Islamic Republic of
شما مگه رادیو اسراییل گوش میدید آقای یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
به هر حال رادیو اسرائیل را گاهی در برنامه بررسی رادیوهای بیگانه که از رادیو خودمان جمعه ها پخش می شود گوش میدیم