کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تحلیل شوی‌موشکی نیکی‌هیلی در گفت‌و‌گوی «جهان» با کارشناسان

جوانی: بنای بسترسازی برای فشار بیشتر به ایران را دارند/ بخشایش: می خواهند به کشوهای عربی بگویند مشکل ایران است نه اسرائیل

27 آذر 1396 ساعت 9:36

آمریکایی ها از مدت ها قبل به تحریم های موشکی ایران تمرکز کردند و به تمام ابعاد و وضع تحریم های موشکی جمهوری اسلامی ایران فکر کردند تا با خیال خام خودشان بتوانند به نوعی فعالیت های موشکی جمهوری اسلامی ایران را تحت تاثیر قرار دهند لذا این مباحث چنین هدفی را هم دارد دنبال می کند.


گروه بین الملل جهان نیوز: مشاور نماینده ولی وفقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت وگو با جهان نیوز پیرامون شوی موشکی نماینده ایالات متحده در سازمان ملل گفت: آمریکایی ها با طرح و ادعاهای موشکی ایران می خواهند یک نوع حرکت فرار و رو به جلو داشته باشند و اذهان را به سمت و سوی دیگری ببرند.

سردار یدالله جوانی افزود: این ادعاهایی که از سوی خانم نیکی هیلی مطرح شده و اتهام هایی علیه جمهوری اسلامی وارد شده است عمدتا به خاطر چند هدف است نخست اینکه آمریکایی ها شریک جنایات آل سعود در یمن هستند.

جوانی اظهار داشت: در طی دوره تجاوز کشورهایی که بیش از همه عربستان را تجهیز کردند سلاح فروختند و از این کشور حمایت و پشتیبانی کردند و این جنایت های وسیع را در یمن مرتکب شدند، خود آمریکایی ها بودند.

وی اظهار داشت: آمریکایی ها با طرح چنین مباحثی می خواهند یک نوع حرکت فرار و رو به جلو داشته باشند و اذهان را به سمت و سوی دیگری ببرند و مانع بشوند از این که ملت ها در دنیا متوجه جنایت های آمریکایی ها در یمن بشوند.

 مشاور نماینده ولی وفقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: آمریکایی ها شریک این جنایات هستند و باید مقام های آمریکایی ها و دولت مردان این کشور روزی به خاطر جنایت هایی که در یمن صورت می گیرد، پاسخگوی این جنایت باشند و محاکمه بشوند.

سردار جوانی تاکید کرد: آمریکایی ها به صورت مستقیم در یمن دخالت دارند و آل سعود را تجهیز می کنند و سلاح و جنگ افزارهای پیشرفته می فروشند و از عربستان در این جنایات حمایت می کنند خانم هیلی به خاطر سرپوش گذاشتن به چنین اقدامات نابخشودنی چنین ادعاهایی را علیه ایران مطرح می کند.

وی تصریح کرد: فکر می کنم وقتی که دولت آمریکا از جمله نماینده این کشور در سازمان ملل متحد چنین ادعاهایی را مطرح می کند و بیان می کند که ایران با ارسال موشک در تقویت مردم یمن نقش داشته است می خواهد به یک حرکت و فرار رو به جلو داشته باشد و اذهان را منحرف بکند.

مشاور نماینده ولی وفقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: از طرف دیگر آمریکا به دنبال ایجاد زمینه ها و بسترهای فشار به جمهوری اسلامی ایران است تا بتواند بحث ایران هراسی را دامن بزند و اقدامات خرابکارانه خود را توجیه کند.

سردار جوانی گفت: آمریکایی ها از مدت ها قبل به تحریم های موشکی ایران تمرکز کردند و به تمام ابعاد و وضع تحریم های موشکی جمهوری اسلامی ایران فکر کردند تا با خیال خام خودشان بتوانند به نوعی فعالیت های موشکی جمهوری اسلامی ایران را تحت تاثیر قرار دهند لذا این مباحث چنین هدفی را هم دارد دنبال می کند.

وی افزود: نکته بسیار مهم این است که جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که اساسا شرایط و موقعیت منطقه به گونه ای نیست که جمهوری اسلامی بتواند موشکی به یمن منتقل کند.

مشاور نماینده ولی وفقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: این در واقع توانمندی خود یمنی هاست چون آل سعود، متجاوزین، حامیان و پشتیبانان آنها برایشان خیلی سخت است که بپذیرند که ملت مظلوم، فقیر و تحت فشار و در محاصره یمن بتوانند به چنین توانمندی هایی دسترسی داشته باشند و این را به دیگران نسبت می دهند و از رهگذر نسبت دادن به دنبال فشار به جمهوری اسلامی ایران هم هستند.
سردار جوانی خاطر نشان کرد: قطعا آمریکایی ها در موقعیتی نیستند که بتوانند جنگی را علیه ایران آغاز کنند چون آمریکایی ها می دانند هر نوع جنگی را که آنها شروع کنند کاملا به ضررشان تمام خواهد شد و برای آن ها جنگ خسارت بار خواهد بود.

وی تصریح کرد: چون آمریکایی ها ناتوان و ضعیف هستند و در مقابل مقاومت جمهوری اسلامی ایران آسیب پذیر هستند آسیب پذیری آمریکایی ها و متحدین این کشور یعنی رژیم صهیونیستی در منطقه بسیار بسیار زیاد است.

مشاور نماینده ولی وفقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عمدتا آنها به دنبال ایجاد جنگ روانی و بسترسازی برای تشدید تحریم و موجه جلوه دادن تحریم های موشکی هستند.

ترامپ در باتلاق اورشلیم و کره شمالی غرق شده است/ می خواهد فرار به جلو کند

بخشایش اردستانی، کارشناس روابط بین الملل نیز با اشاره به فضا سازی نیکی هیلی نماینده آمریکا نزد سازمان ملل علیه ایران گفت: آمریکا در پی شکست و ناکامی در اهداف خود در اورشلیم و کره شمالی دنبال جهت دهی افکار عمومی علیه ایران است و بیشتر شو تبلیغاتی راه انداخته است.

وی در گفت و گو با جهان نیوز با بیان این که خانم هیلی اهدافی را در فضای سازی علیه ایران دنبال می کند، افزود: بعد از این که یک فضای سازی علیه دونالد ترامپ و رژیم صهیونیستی به وجود آمد و انتفاضه سوم شگل گرفت و ترامپ اورشلیم را به عنوان پایخت رژیم اشغالگر صهیونیستی معرفی کرد خیلی بر جهان اسلام به خصوص مردم جهان اسلام سخت گذشت.

بخشایش اظهار داشت: قبل از آن که رژیم صهیونیستی و عربستان توانسته بودند ایران را دشمن کشورهای عربی معرفی کنند با این اقدام ترامپ باعث شد نظر ها برگردد و ملت ها علیه اسراییل و آمریکا تظاهرات کنند که آمریکا برای برقراری امنیت صالح نیست.

وی خاطر نشان کرد: خانم هیلی با عربستان سعودی و برخی از کشورها می خواهند افکار عمومی را از مساله رژیم صهیونیستی و صحبت های ترامپ به مساله ایران انحراف بدهند و به کشورهای عربی بگویند که در واقع ایران است که منشا مزاحمت در کشورهای عربی اسلامی است نه اسراییل.

این کارشناس روابط بین الملل تصریح کرد: هیلی در واقع می گوید که خیلی علیه اسراییل تظاهرات نکنید که حالا اورشلیم پایتخت شده باشد ایران شما را از بین می برد و ایران است که اسلحه به حوثی ها می دهد و حوثی این سلاح ها را به سمت عربستان شلیک می کند بنابراین ایران منشا نزاع است.

بخشایش با بیان این که آمریکا در گذشته نیز علیه عراق فضا سازی کرده است، تاکید کرد: کالین پاول همین فضا سازی را علیه عراق پیش از حمله به این کشور انجام داد و منجر به حمله عراق شد البته عراق با ایران فرق می کند چون بازرسان سازمان ملل تمام مراکز نظامی عراق را شناسایی کرده بودند.

وی تصریح کرد: عده ای اعتقاد دارند کاری که هیلی انجام داد بیشتر انحراف افکار عمومی است که مساله را به سمت ایران برگرداند چون ترامپ در باتلاق اورشلیم غرق شد و مقدمه فشار بر ایران باشد که کشورهای اروپایی بفهمند که ایران موشک هایی دارد که به اروپا و حتی به آمریکا  هم می رسد.

این کارشناس روابط بین الملل ادامه داد: منظور هیلی این است که از این طریق باید ایران را تحت فشار دیپلماتیک قرار داد نه فشار نظامی چون زمانی می توانند به ایران حمله کنند که کاملا اطلاعات داخل ایران را به ریز داشته باشند و بدانند که ایران چگونه عکس العمل نشان می دهد.

بخشایش گفت: چون این ها هشت سال جنگ تحمیلی ایران را دیدند و ایران را در سوریه و عراق مشاهده کردند مطمئن باشید آمریکایی ها خیلی ترسوتر از این حرف ها هستند که اقدامی علیه ایران بزنند و به ایران نمی توانند حمله کنند.

وی افزود: این ها نمایشی را ایجاد کردند و یک لوله چدنی را از یک جایی پیدا کردند پشت سرشان گذاشتند همان کاری که نتانیاهو راجع به بمب اتمی در مجمع عمومی سازمان ملل انجام داد و یک نقاشی کشید به خیال خودش ذهن دیپلمات ها را به صورت تبینی روشن کرد.

این کارشناس روابط بین الملل اظهار داشت: همین کار را خانم هیلی انجام داد  و در مقابل خبرنگاران گفت که ایران موشک هایی که به حوثی ها داده است در بالک موشک ها اسم مجتمع موشک سازی شهید باقری نصب شده است این احمقانه است که کسی موشک بفروشد و آرم سازنده روی آن بگذارد.

بخشایش اظهارات خانم نیکی هیلی را بیشتر شوی تبلیغاتی دانست و خاطر نشان کرد: برای ترامپ که در گِل کره شمالی، رژیم صهیونیستی و فلسطین گیر کرده است می خواهد از این طریق فشار را از روی رژیم صهیونیستی کم بکند و  بگوید که دشمن واقعی مردم عرب ایران است نه اسراییل.

وی تاکید کرد: آمریکا نه به دنبال تحریم  ایران است و نه جنگ  بیشتر دنبال کره شمالی و ایران هراسی است تا با فروش اسلحه به امارات و عربستان سعودی  جیب رفقایش را خالی کند.

کارشناس روابط بین الملل تصریح کرد: آمریکا  ایران را لولو معرفی می کند و می گوید ایران در سوریه، عراق و یمن حضور نظامی دارد تا سلاح بیشتری به امارات و عربستان بفروشد.

بخشایش ادامه داد: آمریکا در کره شمالی به طور کامل شکست خورده است و این کشور به سمت بمب هسته ای حرکت کرده است و مقابل آمریکا ایستاده است و هیلی به خاطر همین شکست هاست که دنبال جهت دهی افکار عمومی به سمت ایران است.


کد مطلب: 573864

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/interview/573864/جوانی-بنای-بسترسازی-فشار-بیشتر-ایران-بخشایش-می-خواهند-کشوهای-عربی-بگویند-مشکل-نه-اسرائیل

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com