پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۲۵
مجتبی ذوالنور در گفت وگو با جهان نیوز تصریح کرد:

با بزرگ نمایی ریزش مسکن مهر کاسبی سیاسی می کنند/ اقتصاد موفق مدنظر جهانگیری را برادرشان ارائه دادند!

دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 566706
عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که زلزله و ریزش مسکن مهر میز محاکمه نیست و باید وحدت عامل باشد، گفت: آقایان منتظر زخمی هستند تا روی آن نمک باشند و با بزرگ نمایی ریزش مسکن مهر کاسبی سیاسی می کنند.
با بزرگ نمایی ریزش مسکن مهر کاسبی سیاسی می کنند/ اقتصاد موفق مدنظر جهانگیری را برادرشان ارائه دادند!
گروه سیاسی جهان نيوز: عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که زلزله و ریزش مسکن مهر میز محاکمه نیست و باید وحدت عامل باشد، گفت: آقایان منتظر زخمی هستند تا روی آن نمک باشند و با بزرگ نمایی ریزش مسکن مهر کاسبی سیاسی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور در گفت وگو با جهان نيوز افزود: گرچه نمی خوام از مسکن مهر دفاع کنم ولی آن چه که در زلزله ریخته این طور نبوده است که اسکلت ساختمان بریزد؛ ساختمان یک اسکلت، سقف و دیوار دارد در این زلزله با این شدت 7.3 ریشتری اسکلت ساختمان فرو نریخته است.

ذوالنور اظهار داشت: آن چه در این زلزله اتفاق افتاده فقط برخی دیوار و نمای ساختمان های مسکن مهر فرو ریخته و این با بزرگی این زلزله طبیعی است و سایر ساختمان ها در جوار مسکن مهر فرو ریخته است در زلزله بم دیدیم که تمام ساختمان ها فرو ریخته بود.

وی خاطر نشان کرد: به طور مثال یک ساختمان مسکن مهر پنج طبقه فرو ریخته باشد و سقف هایش خوابیده است، نداشتیم اگر این  طور بود یک میلیون کشته می داد ما نمی گوییم نقض نیست، هست حالا یک تیغه دیوار افتاده است اگر سقف ها و اسکلت فرو می ریخت تلفات خیلی بیش از این حرف ها بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که چند تن با ریزش در ساختمان های مسکن مهر جان باختند، باید گفت فقط دو تن، تاکید کرد: این میزان در مقایسه با  سایر ساختمان های بلند قامت در کنار مسکن مهر قابل قیاس نیست لذا این دوست با بزرگ نمایی ریزش مسکن مهر کاسبی سیاسی می کنند.

ذوالنور تصریح کرد: باید گفت تغاری بکشند ماستش بریزد جهان گردد به کام کاسه لیسان. برخی ها منتظر همین هستند زخمی ببینند و روی آن بشینند لذا نقاط قوت را بیان نمی کنند که چه میزان جمعیت با مسکن مهر مشکل سکونت شان حل شده است.

وی ادامه داد: حالا یک جایی هم ممکن است یک پیمانکاری سهل انکاری کرده باشد این قابل تعمیم نیست چون یک نفر که این کارها را در کشور نکرده است بلکه یک مجتمع چند واحدی پیمانکار جداگانه دارد و این وجدان کار پیمانکاران را دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که بحث نظارت و عوامل مختلف در مسکن مهر مهم و به همه جوانب بستگی دارد، گفت: آقای جهانگیری و برخی دولتی ها آن قدر آشکار حرف زدند و آن قدر سیاسی عمل کردند  که حتی داد خود آقای رییس جمهوری هم در آمد.

ذوالنور با بیان این که زلزله میز محاکمه نیست باید وحدت عامل باشد، افزود: زلزله آن قدر وضع  خرابی ها غیر از مسکن مهر بر جای گذاشت که به افتضاح بانی  و ذاکر مستمع تمام شد یعنی آقایون آمدند و  شروع کردند به  تسویه  حساب سیاسی و بهره برداری کردن که مشکل اصلی زلزله متاسفانه فراموش شد.

وی به تذکر رییس جمهوری  به این آقایان اشاره کرد و اظهار داشت: این موضع گیری سیاسی  متاسفانه عاملی شده است که نیروها و امکانات هدر برود و  اصطحکاک ها، فرصت ها را بسوزاند و گاهی این ها آدرس های غلط می شود و از مشکلات اصلی مردم و جامعه دور شویم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که اقتصاد موفق آقای جهانگیری را برادرشان الحمدالله ارایه دادند، خاطر نشان  کرد: برادر وی در بانک گردشگری با یک اوضاع افتضاحی پرونده در دستگاه قضایی دارند که در حال پیگیری است و ما  شاهد وضعیت نابسامانی هستیم که در این حوزه پیش آمده است.

ذوالنور تصریح کرد: لذا این دوستان  متاسفانه و معمولا حرف می زنند ولی ما عملی که مشکلی را حل کند نمی بینیم و ما در همین شروع دولت افزایش پرشی و متحیر کننده قیمت کالاها را داشتیم نمی دانم آقایان چه جوابی برای این مساله دارند.

وی با بیان  این که همواره استمرار رکود شدید را داریم که گشایشی  اتفاق نمی افتد، تاکید کرد: با سخن پراکنی و حمله به مسکن مهر و سرپوش گذاشتن بر مشکلات، وضع نابسامان که حل نمی شود؛ مشکل بیکاری مفرط در جامعه بیداد می کند و جامعه ما را به شدت اذیت  می کند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمارهای دروغ و بی پایه و اساس برای ایجاد اشتغال و نیز آمارهای متفاوت که آقایان می گویند و می دهند ولی آیا ارایه آمار و ارقام مشکل را حل کرده، نکرده است.
ذوالنور ادامه داد: یادمان نرفته است که آقای روحانی در شعارهای تبلیغاتی خود در دوره نخست ریاست جمهوری می گفت که بیکاری اصلا نیازی به آمار ندارد کافی است که به منازل مردم مراجعه کنیم تا بفهمیم سر هر سفره چند نفر بیکار نشستند ما سوال می کنیم سرسفره ها اکنون بیکار نیست چرا هست حتی افزایش هم یافته است.

وی گفت: گاهی کسی را داشتیم کار می کرد نان می خورد امروز همان هم کس با توجه به رکود در صنایع چند  سال اخیر بیکار شده است متاسفانه ما شاهد ورشکستگی در صنایع و کارخانه ها هستیم به شکلی که خود آقایان و مسوولان ذی ربط می گویند با 40 درصد ظرفیت در صنایع خود کار می کنیم بقیه تعطیل شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: لذا باید پرسید آقای جهانگیری پنج سال زمان کمی نبوده که شما در اختیار داشتید به هر حال بگویید چه تحولی اتفاق افتاده است نگویید مسکن مهر، مسکن مهر هم پنج سال دست خودتان بود این اوضاع، اوضاع نگران کننده ای است.

ذوالنور با بیان این که وضع بودجه دولت نیز وضع مناسبی ندارد، اظهار داشت: تا دیروز همه چیز را گردن برجام می انداختید می گفتید نفت نمی توانیم بفروشیم اکنون که می گویید فروش نفت بین دو تا سه برابر افزایش یافته است؛ پس گشایش کجاست. این اثری که نفت باید در اقتصاد نشان داده می شد، چطور شده است.

وی خاطر نشان کرد: مردم باید شاهد یک تکان خوردن اقتصاد باشند اگر نفت سه برابر فروش می رود پس کجا هزینه می  شود قبلا می گفتید سرمایه گذاری خارجی نداریم حالا توافق نامه  ها و قراردادهایی که امضا می شود راست  یا دروغ؛ اگر راست است یک گوسفندی که می چرد باید آثار این چرا را در دمبش بروز کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر واقعا در اقتصاد ما چنین گشایشی صورت گرفته است منابع درآمدی چند برابر شده و روابط اقتصادی با دنیا  حسنه  شده و سرمایه گذاری خارجی در داخل اتفاق می افتد باید ایجاد شغل، تولید و رفاه مردم هویدا می  شد پس این ها را باید از آقایان سوال کرد.

ذوالنور تصریح کرد: اکنون دیگر نمی توانید بگویید که دولت گذشته، یک دولت گذشته خودتان بودید به هر حال چهار سال گذشت و تمام شد هنوز هم انگشت اتهام را متوجه مسکن مهر می کنید اگر بگویند دولت گذشته یعنی خودشان بودند چرا در دوره قبلی می گفتید دولت گذشته  حالا اگر راست می گویید  چرا نمی گویید دولت گذشته بگویید دولت گذشته که خودتان هستید.

وی ادامه داد: پس این مشکلات یا باز هم به دولت گذشته مربوط می شود که  خودتان بودید یا به دولت فعلی مربوط است که باز هم خودتان هستید پس تغییر را ما باید ببنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اسحاق خیل مردی!!!
ان شاء الله به دور بعدی؟؟؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
جهانگیری استعفا
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
چه خوب بود دولت گذشته آقای روحانی وجهانگیری می امد گزارش مقاوم سازی و رفع نقایص مسکن مهر را ارائه میداد نه اینکه بنشیند اوار را تماشا کند وبخندد وبگوید کار قبلی ها بوده پس مسئولیت شما در این دوره به عنوان دولت چه می شود ؟
Iran, Islamic Republic of
یعنی مسکن مهر هیچ ایرادی ندارد؟ همه چی خوبه؟ چرا خودمان و مردم را گول میزنید
کامرانی
Iran, Islamic Republic of
جهانگیری باید بخاطر سیاسی کاری و تشویش افکارعمومی بجای خدمات امدادی برود دادگاه
Iran, Islamic Republic of
ديگه عرضي نداري اخوي؟
Iran, Islamic Republic of
چند بار این کامنت و میذاری پروفسور
معلومه که مسکن مهر هم ایراد داشته
اما که سازه رو ساخته (دولت دهم=90% کار)
کی دیوارهای جانبی و نما رو ساخته (دولت یازدهم=10% کار)
کی تحویل داده و به نام زده؟ (دولت یازدهم)
چی باقیمانده از مسکن مهر (سازه و شالوده مونده=دولت 10، رویه و نمایه کار ریخته=دولت 11)
اینقدر خودتون و محاکمه نکنید
هر عقل سالمی می فهمه که مسکن مهر جلو فاجعه را گرفته و در مقایسه 30 سالی که قدرت دست جناح حاکم فعلی بوده و برای نوسازی و خانه سازی مردم دست به سیاه و سفید نزده 2 کشته در مقابل بیش از 450 کشته داده!
اما نوکران بی جیره مواجب برای اینکه دست دولت بی حال را برای تعطیلی طرح های عمرانی و بخور بخور بیشتر باز کنند از همین حرفهای صدمن یه غاز می زنند.
Iran, Islamic Republic of
بهتر است ایشان که اطلاعاتشان از همه ما بیشتر هست کمی با خودشان صادق باشند . شما میگویید که فروش نفت سه برابر شده است یا دولت میگوید ما که جایی این مسله را از زبان دولتیان نشنیده ایم در هر صورت شما نماینده هستید پیگیری نمایید که پول فروش نفت به کجا میرود و اگر معلوم نیست کوتاهی از طرف شماست نه مردم هر کس را هم که میدانید خیانت کار است به قوه قضاییه معرفی نمایید اگر ترتیب اثر ندادند به ملت اطلاع دهید
الایی
Iran, Islamic Republic of
کاشکی اقای ذوالنور خودش در مسکن مهر اقامت میگزید
Iran, Islamic Republic of
شما چطور الان که این کامنت و می نوشتی تو منازل اجتماعی حاضری بری ساکن بشی؟
البته وجود خارجی ندارند این مسکن های اجتماعی خواستم فقط تصورت و بگی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه حق دولت در اعتراض به وضعیت ساخت و ساز در مسکن مهر را با توهین به جهانگیری مغفول می گذارند. حتی اگر این هشدار جهانگیری سبب شود تا وضعیت استحکام بودن مسکن مهر مورد بازبینی قرار گیرد باید از ایشان تشکر کرد نه اینکه انواع و اقسام توهین ها و تهمتها را نثار ایشان کرد. اصلا کار معاون ریس جمهور همین است . اینکه اشکالات را بگوید و برای رفع ان هم اقدام کند. دستور جهانگیری به وزیر مسکن برای باز بینی وضعیت مسکن مهر دقیقا درراستای وظایف ایشان است. حالا اقایانی که کشته های مسکن مهر و وضعیت نابسامان مهندسی مسکن مهر را لاپوشانی می کنند دنبال حمایت از چه کسانی هستند . همان کسانی که در بست نشینی هستند و بجای پاسخگویی در بست نشینی رفتند. و اتفاقا همانهایی هستند که مورد حمایت همین کسانی هستند که به جهانگیری حمله می کنند.
وای اگر روزی اصلاحطلبان بست نشینی می کردند الان کارشان با کرامالکاتبین بود. الان متهم به همراهی با انگلیس امریکا و اسرایل می شدند اما چون اینکارها را دوستان خودشان می کنند کسی به انها کاری ندارد. اینکارتان مثل همان حمایت از عدم مقبولیت فنی مسکن مهر است.
Sweden
دروغ گویی شماها حدی نداره!!؟ برو اقا جان ببین افراد مسئول در همین دولت کاریکاتور خودت چی گفتند راجع به کشته ها در مسکن مهر! فقط دو نفر خب؟ بعد شما موضوع بست نشینی و تعطیل کردن مجلس ششم را که نماینده های افساد طلب راه انداختند با بست نشینی کسی که الان در راس کار نیست یکی میدونید؟ جهانگیری با ان ثروت باد اورده برای شماها چی اورده که اینقدر سنگ نادانی های و نابخردی های او را به سینه میزنید؟ غیر از اینه که فقط بی بی سی و ضد انقلاب و دشمنان رو شاد میکنه با این حرفهای کذب و سخیف؟ تازه مگر همین دولت خوشگل شما نبود که همین مساکن مهر رو افتتاح کرد؟ اگر ایراد داشتند چرا افتتاح شدند اخه؟ یه کم فکر کن برادر من بعد شروع کن حرف زدن. میدونم شما به این دولت رای دادی اما قرار نیست و لازم هم نیست تا ابد برای همه کارهای اشتباهش متعصبانه دفاع کورکورانه بکنی عزیز دل.دولت ها میایند و میروند پس فردا که این دولت رفتنی شد همین مردم ده برابر بدتر راجع بهش حرف میزنن تا دولتهای قبلی اینو از من گوش کن و الکی دفاع از اشتباهات دولت مستاصل نکن!
Iran, Islamic Republic of
سایت جهان منتشر کن
۱_اولا دروغ گو خطاب کردن کار آدمهای نادان است
۲_ کدام بخش از کامنت دروغ است.
۳_تحصن مجلس ششم بخاطر ردصلاحیتهای گسترده توسط شورای نگهبان بود. تفاوت در اینجاست که آن نمایندگان در مورد عملکرد خود پاسخگو بودند و اتفاقا بهترین قانونها و بهترین تصمیم ها را در امور مملکت گرفتند. حسن ان تحصن این بود که نقش جانبدارانه شورای نگهبان در تعیین نمایندگان را برملا کرد. از طرفی هیچکدام از آن نمایندگان دارای پرونده فساد اقتصادی نبودند.
۴_ کسی با بست نشینی این آقایان مشکلی ندارد و این جزو حقوق اولیه آنهاست اما این افراد در دادگاهها پرونده های مالی زیادی دارند و این کار انها تنها برای فرار از پاسخگوییست
۵_ هیچکس از دولت حمایت کورکورانه نخواهد کرد. اتفاقا هرجا دولت اشتباه کرد با صدای بلند اشتباهش را فریاد زدیم. اگر این دولت بخواهد به اعتماد مردم پاسخ منفی دهد بدانید که حتما پاسخ محکمی از مردم خواهد گرفت.
۶_ در مورد کشته های مسکن مهر استاندار و معاونش بین ۱۰۰ تا دویست نفر را اعلام کرد ه اند. گزارشهای میدانی تعداد بیشتری را تایید می کند. اگر در خرایی مسکن مهر دولت روحانی مقصر باشد باید جوابگو باشد. اتفاقا کار جهانگیری درست است. باید دولت پاسخ دهد و پی گیری کند. این هشداریست برای بقیه پروژه های مسکن مهر.
۷ _ یکی از نکاتی را که این زلزله عیان کرد این بود که مردم نسبت به کل سیستم بی اعتماد شدند. فرقی نمی کند. کمک رسانی مردم بطور مستقیم خود گویای همه چیز است.
۸_ سخن آنجاست که احمدی نژاد صبح میرود مجمع تشخیص تا برای مصلحت کشور تصمیم گیری کند اما عصر می رود آرزوی سرنگونی و به زیر کشیده شدن همان مسئولانی که منتخب رهبری و مردم هستند را می کند. این پارادوکس چگونه قابل حل است
۹_ امروز متهمان و مدعیان در جایگاه طلبکاران نشسته اند و دیگران را به راحتی تخریب می کنند.
Iran, Islamic Republic of
درود بر جهان نیوز که تمام سعی و تلاشش رو میکنه تا نظر همه را منعکس بکنه
Iran, Islamic Republic of
مهمتر اینه که برادر ش را فرمانده اقتصاد مقاومتی کرده اند وا مصیبتا
حسن
Iran, Islamic Republic of
پيمانكاران و مهندسان ناظر سازمان نظان مهندسي اكثراً90 درصدشون گرايش اصلاح طلبي دارن براي همينه كه در همه كارهاشون خرابکاری می کنند . جون مردم براشون مهم نيست، احمدي نژاد نه خودش پيمانكار بوده نه ناظر ساختمان ؟؟؟؟؟ در ضمن بيمارستاني كه دولت روحاني ساخته كلا فرو ريخته
من من
Iran, Islamic Republic of
البته معاون استاندار توی مصاحبش ادعای دیگه ای می کنه و مسکن مهر شخصی ساز و کاملا نابود شده میگه... با بالای 100 کشته
اما حقیقتا من نمیدونم کی راست میگه کی دروغ! ..
همه فقط برا اساس موقعیت ساسیشون حرف می زنن...
جالبه هنوز یکی از خبرگزاری ها یه مستند 10 دقیقه ای مسکن واطرافش نساختن و نشون بدن تا تموم حرفها تموم بشه...
Iran, Islamic Republic of
جناب ذولنور واقعا بر این میباشید تفاوت شما ومورد خطاب بسیار است؟ به فرمایشات توجه کنید!
Iran, Islamic Republic of
به به مدتي بود آقاي ذوالنور اشارات حكيمانه نكرده بودند
مدل اقتصادي شما هم خاوري و بابك زنجاني و غيره هستند
كليت مملكت فساده اقتصاديه اين جناح اون جناح نداره
تو فساد اقتصادي ركورد اتحاد جماهير شوروي سوسياليستي رو رد كرديم
دزدي و كلاهبرداري الان برند جامعه شده
Iran, Islamic Republic of
این دولت تا قیامت بغض و کینه شان را از دکتر احمدی نژاد به اشکال مختلف نشان خواهند داد . راستی تکلیف دزدی های مهدی جهانگیری به کجا رسید ؟؟؟؟؟؟
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
آقاي ذوالنور
روحاني عزيز شما بايد براي مردم الگوي راستي و صداقت و ادب باشي.
اولا درست است كه برادر را با چوب برادر ديگر بزني؟
مگر نه اينكه همين مورد در مورد همه ممكن است اتفاق افتاده باشد؟ حتي پيامبران؟
آيا ميشود آقاي جنتي را بخاطر پسرش مواخذه كرد؟
آيا ميشود گناه فرزندان مرحوم خزعلي را پاي پدر نوشت؟
مگر نه اينكه برادر آقاي جهانگيري متهم است نه محكوم؟
چرا با آوردن نام فردي كه احتمال دارد حتي تبرئه شود با آبروي او خانواده اش بازي ميكني؟
آيا آبروي مومن كمتر از خون اوست؟
شما بهتر است در گفتار و رفتار خود تجديد نظر كني و بخاطر مطامع سياسي زودگذر از هر وسيله اي استفاده نكني.
برادر عزيز هدف وسيله را توجيه نميكند.
Iran, Islamic Republic of
حاجی اگر خوب هست خودت هم برو ساکن این مساکن مهر بشووووووووووو
Iran, Islamic Republic of
با ديگران ميخورى مى و با ما تلو تلو !
قربان هرچه بچه خوب و سرش بشو !
اين بيت مرحوم شهريار دقيقاً مصداق برادر معاون اوله كه انگار ذوالنور خان يادش رفته كه او - مهدى - هر چى خورده و برده و بالا كشيده در زمان معجزه هزاره و با دستور سه تفنگدار ! بوده فلذا هيچ ربطى به دولت جديد نداره ! كتمان چنين حقيقت دردناكى وجداناً بجز شيادى چه معنى ديگرى نداره !
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم خدمت تمام کسانیکه در باره هم نظر میدهند چه افراد اصلاح طلب و چه افراد اصول گرا . دنبال چه هستیم برادرانمان و خواهرانمام زیر خروارها سنگ و سیمان و خاک گیر کرده اند عده ای از سرما میمرند خیلی ها آواره شده اند به فکر آنها باشیم. بهتر است کمی بفکر سوالی که پروردگار عالم در مورد هموطنانمان در روز رستاخیز از ما می پرسد باشیم تا جوابی داشته باشیم می کند.
ابوطالب عسلویه
Iran, Islamic Republic of
سلام اقامانمیدونیم نظرات ازچه نقطعه ی ازکشورن تامیفهمیدیم پاسخشون ازسرسیریه یاگشنگی ولی خداکندتهرونی نباشن چون ماشهرستانی ها به شدت ازشون دلخوریم سیرشدن ازبس نفت وگاز مابردن حالا به جون انقلاب افتادن اقاماتو عسلویه هفته ی2روز اب داریم بعدشنیدم تهرونی هاگفتن مترو الودگی ایجاد کرده وقراره ترن هوایی براشون بزارن لا اقل چندلیتراب به ما بدین بعد مابه جاش نفت وگاز بیشتری بهتو ن میدیماین کشورهرچی میکشه ازدست تهرونیهاست کاش میشدپایتخت تعغیرمیکرد .