جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴۶
۴۵

مظلوم‌ترین خانواده شیعی ایران/ غریب‌ترین حسینیه جهان+تصاویر

دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب: 311936
یک خانواده‌‌‌‌ مظلوم و غریب در همین حوالی و در بزرگترین کشور شیعی جهان با هزاران مشقت و زیر سنگین‌ترین هجمه‌ها، حسینیه‌ای را بنا کرده‌اند تا غریو نام زیبای «حسین(ع)» در روستایشان طنین‌انداز شود.
مظلوم‌ترین خانواده شیعی ایران/ غریب‌ترین حسینیه جهان+تصاویر
به گزارش جهان به نقل از فارس، در همین نزدیکی در یکی از استان‌های جنوبی روستایی قرار دارد که حدود ۴۰۰ خانوار دارد و فقط یک خانواده آن شیعه هستند. آن هم چه شیعه با معرفتی که در این زمانه نظیرشان کم پیدا می‌شود! این خانواده با اینکه خودشان فقیر هستند یک حسینیه کوچک در کنار منزلشان ساخته‌اند. این حسینیه با شرایط خاصش می‌تواند گوشه‌ای از مظلومیت اهل‌بیت(ع) را در مملکت شیعه به تصویر بکشد، با همکاری مسئول گروه جهادی مروجین مذهب با این خانواده مظلوم اما بلندهمت گفت‌وگو‌ کردیم که در ادامه می‌خوانید.


*خودتان را معرفی کنید.

- «ف.م» هستم که سه خواهر و سه برادر دارم.

*برادرانتان پیش شما هستند؟

-دو تا از آن‌ها در بندرعباس کارگر هستند، دیگری در خانه پدرزنش در نزدیکی ایرانشهر زندگی می‌کند و کار ندارد.

*در واقع شما اینجا تنها هستید؟

-همراه با پدر، مادرم و دو خواهر دیگرم اینجا زندگی می‌کنیم.

*روستای شما چند خانوار دارد؟

- حدود ۴۰۰ خانوار است.

فاصله میان منزل تا حسینیه

*شما تنها خانواده شیعه این منطقه هستید؟

-بله! حتماً حکمتی داشته است که ما اینجا باشیم تا از اباعبدالله الحسین(ع) یاد کنیم.

* شما به اینجا مهاجرت کردید؟

-پدرم مال این روستا نیست،‌ مادرم ساکن این روستا بوده، به همین دلیل پدرم در اینجا سکونت کرده است، همه ما در اینجا به دنیا آمده‌ایم.

*پدرتان از ابتدا سنی مذهب بوده است؟

-نه، ایشان از ابتدا شیعه بوده است.

*مادرتان چطور؟

-نه مادرم، چهار سالی می‌شود که شیعه شده است.

*اینکه شما تنها خانواده شیعه این روستا هستید، برای شما مشکلاتی نداشته است؟!

- چرا! در سال‌های اولی که حسینیه را راه‌اندازی کردیم، به ما خیلی فشار می‌آوردند، حتی موقعی که روحانی برای مراسم عزاداری به حسینیه می‌آمد، برخی افراد روی پشت‌بام می‌رفتند و مسخره می‌کردند، اما ما در مجالس با مهربانی نه با جنگ و دعوا برای آن‌ها توضیح می‌دادیم که این کار آن‌ها اشتباه است.

نمای بیرونی حسینیه الزهرا(س)

*حسینیه را چگونه ساختید؟

-اول خانه و حسینیه یکی بود، برای ما هم سخت بود، اما تمام مراسم را توی حسینیه برگزار می‌کردیم، الان سه سالی می شود که حسینیه ساخته‌ایم.

*در حسینیه چه مراسم‌هایی برگزار می‌کنید؟

- در ایامی که روحانی و مداح می‌آید -فاطمیه، محرم، صفر و ماه رمضان- مراسم می‌گیریم و خرج می‌دهیم، از خواندن زیارت عاشورا، دعای توسل گرفته تا دعای ندبه و خواندن دعای جوشن کبیر در ماه رمضان، اگر موقعی هم روحانی نداشته باشیم، نوار می‌گذاریم و با نوار مراسم را برگزار می‌کنیم، برخی مواقع هم خودمان روضه می‌خوانیم، البته بعضی از مردم خودشان به حسینیه می‌آیند، برخی دیگر هم خودمان می‌رویم و دعوت‌شان می‌کنیم.

* غذا هم می‌دهید؟

- بله من و خواهرم آشپزی می‌کنیم.

* مراسم را برای چه کسانی برگزار می‌کنید، با توجه به اینکه شما تنها خانواده شیعه این روستا هستید؟!

- بعضی از اهل سنت روستا هم در مراسم ما حضور پیدا می‌کنند، برای خانم‌های روستا کلاس قرآن می‌گذاریم، البته چند نفری هم شیعه شده‌اند و بعضی هم دوست دارند که شیعه شوند، اما پدر و مادرشان اجازه نمی‌دهند.

نمایی از روستا

*رفتار مردم روستا با شما چگونه است؟

-اکثر افراد این روستا بر ضد ما کار می‌کنند، مثلاً وقتی روحانی اینجا می‌آید، اعتراض می‌کنند. به ما می‌گویند برای چه اذان پخش می‌کنید، چرا تنها برای یک خانواده اذان پخش می‌کنید؟!

* با وجود این همه سختی چرا از این روستا نمی‌روید؟

-درست است که ما تنها خانواده شیعه این روستا هستیم، اما به خاطر برپا داشتن مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) هیچ وقت راضی نیستیم محل را ترک کنیم،‌ ‌اگر ما روستا را ترک کنیم، دیگر نامی از اهل‌بیت(ع) برده نمی‌شود.

*ممکن است که شما در این مسیر خیلی اذیت شوید؟!

-ما به خاطر زنده نگه داشتن اسم اباعبدالله(ع) این روستا را ترک نمی‌کنیم، هر چقدر هم به ما فشار بیاورند و اذیتمان کنند، هرگز بر نمی‌گردیم.(با تحکم خاص)

* با اینکه شما در مضیقه مالی قرار دارید،‌ اما در مراسم خرجی می‌دهید!

- اگر کسی از افراد خانواده درآمدی داشته باشد و پولی به دستمان برسد و روز شهادت یکی از ائمه نزدیک باشد، آن پول را خرج نمی‌کنیم و در مراسم ائمه خرج می‌کنیم.

*فقط شیعه‌ها در مراسم شما حضور پیدا می‌کنند؟

-نه سنی‌ها هم می‌آیند، هنگامی که برای مراسم ناهار یا شام درست می‌کنیم، اهالی روستا می‌آیند و غذا می‌گیرند.

آشپزخانه

* این گونه که بر می‌آید، شما برای تأمین هزینه‌های زندگی در مضیقه هستید؟

-بله! مدتی است که پدرم دیگر کار نمی‌کند، البته خدا می‌رساند و اعتقاد داریم که اهل بیت(ع) ما را تنها نمی‌گذارند.

*شما دست‌نوشته‌هایی دارید، این‌ها را برای چه نوشته‌اید؟

-راستش یک‌سری حرف‌ها توی دلم بود و از خدا می‌خواستم کسی اینجا بیاید تا درد دل‌هایم را به او بگویم که ما چقدر در این روستا سختی می‌کشیم، برای همین هر چیزی که به نظرم می‌آمد یا در دلم بود را می‌نوشتم تا چیزی از قلم نیفتد.

*برای امام زمان(عج) هم نوشته‌اید؟

-بله! بعد از نماز و خواندن دعای فرج در دفترم درد دل‌هایم را یادداشت می‌کنم، هنگامی که پیش خودم فکر می‌کنم و به یاد سختی‌های مراسم عزاداری و گرمای بیش از حد اینجا می‌افتم، می‌بینم که این سختی‌ها با سختی‌هایی که امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) کشیدند، قابل مقایسه نیست، درست است که این شرایط سخت است، اما این سختی‌ها کجا و آن کجا!

*در همین روستا درس خواندید؟

- نه در روستای دیگری

* این روستا مدرسه هم دارد؟

-بله! تا مقطع راهنمایی دارد

* شما تا چه مقطعی درس خواندید؟

- دیپلم دارم.

*حوزه علمیه هم رفتید؟

-بله، هنگامی که دبیرستان بودم، صبح‌ها به مدرسه و بعد از ظهر‌ها حوزه علمیه می‌رفتم، از آنجایی که در آن مدرسه بیشتر اهل سنت بودند، خیلی ما را اذیت می‌کردند و از اینکه من حوزه می‌رفتم خیلی ناراحت بودند، برای همین جوری حوزه می‌رفتم که آن‌ها متوجه نشوند.

منزلی که در ابتدا هم حسینیه بود و هم خانه

*با ماشین به مدرسه می‌رفتید؟

-نه یک ساعت و نیم با پای پیاده به مدرسه می‌رفتم و حوزه هم از مدرسه خیلی فاصله داشت، خیلی اذیت می‌شدم.

*مثل اینکه چند نفر از اهالی را شیعه کردید؟

-در حوزه که درس می‌خواندم، ماه رمضان که می‌شد می‌گفتند بروید احکام را بگویید، من هم می‌رفتم و به اهالی روستا می‌گفتم بیایید تا قرآن یادتان بدهم،‌خواندن قرآن در ماه رمضان ثواب دارد، در کنار قرآن از اهل‌بیت(ع) می‌گفتم و می‌گفتم که حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(ع) چگونه شخصیتی هستند.

وقتی اینجا می‌آمدند می‌گفتند رفتار شما خیلی خوب است،‌در حالی‌ که مولوی‌های ما اخلاقشان تند است، من هم می‌گفتم این اخلاق و رفتار تأثیرش از اهل‌بیت(ع) است، چرا که آن‌ها الگوی ما هستند، خلاصه کم کم با آن‌ها صحبت می کردیم و می‌گفتند که می‌خواهیم شیعه شویم، البته بعضی از آن‌ها که مریض بودند و شفای خود را از اهل‌بیت گرفتند، شیعه شدند و ما هم راهنمایی کردیم.

* فامیل‌های شما هم شیعه هستند؟

- نه اکثرا سنی هستند.

*رفت و آمد دارید؟

- بعضی از فامیلهای مادرم به خاطر اینکه شیعه شده‌ایم با ما قهر کرده‌اند.

*همسر شما شیعه است؟

-بله! البته دو دختر عمو دارم، بعد از اینکه ازدواج کردند‌، با اجبار همسرشان سنی شدند، برای همین من با یک شیعه از یک استان دیگر ازدواج کردم، چرا که در فامیل خودمان خواستگار شیعه نداشتم، الان هم خواهر بزرگترم به خاطر همین مشکل ۲۸ سال دارد، اما ازدواج نکرده است، البته خواستگارهای سنی دارد که حاضرند سه میلیون تومان هم به پدرمان بدهند، اما مادرم می‌گوید اگر دخترم شصت سالش هم شود، او را به سنی نمی دهم، خواهرم حاضر است با یک شیعه کور ازدواج کند اما با سنی ازدواج نکند.

* شرطی هم گذاشتید؟

-بله! با امام حسین(ع) عهد بسته‌ایم که هر گاه شوهر کردیم، باید ماه رمضان، محرم و صفر اینجا باشیم تا در حسینیه مراسم عزاداری برگزار کنیم تا اسم اهل بیت(ع) همیشه اینجا باشد.

*یعنی به همسرتان این شرایط را گفتید؟

- بله وقتی خواستگاری آمدند، گفتم که من در این ایام باید اینجا باشم، زیرا با اباعبدالله(ع) عهد بستم که هر کجا باشم این ایام را اینجا باشیم.

* از امام حسین(ع) چه ‌درخواستی کردید؟

- گفتم: یا اباعبدالله ما در یک روستایی هستیم که خیلی مظلومیم، البته هر چقدر مظلوم باشیم به پای مظلومیت شما نمی‌رسد. (گریه بسیار)

موانع ایجاد شده برای تردد این خانواده شیعی

* آب شما را بستند؟ در ماه رمضان آب نداشتید؟!

- بله لوله آب ما را بریدند و ما در ماه رمضان آب نداشتیم و مجبور بودیم برویم از یک چشمه آب بیاوریم، یک چاه آب زده بودیم، اما آن‌ها رفتند و یک کم آن طرف‌تر چاه زدند و ۳ تا پمپ گذاشتند که باعث شد چاه آب ما خشک شود، راه‌های اصلی به سمت خانه ما را با چوب بستند تا هنگامی که روحانی به حسینیه ما می‌آید نتواند به راحتی عبور کند.

*شما بیشتر از نبود روحانی ناراحت هستید تا نبود امکانات مانند آب و برق!

-روحانی وقتی اینجا می‌آید، به طبع آن مراسم عزاداری با شکو‌ه‌تر است و ذکر اباعبدالله(ع) گفته می‌شود، ولی وقتی روحانی نیست، نمی‌توانیم مراسم خوبی برگزار کنیم.

*به نظر شما اینجا شبیه کربلا نیست،‌ آب و راه را به روی شما می‌بندند و هوا به شدت گرم است!

- (گریه)

* همیشه چادر می‌پوشید؟

- بله

* در گرما اذیت نمی‌شوید؟

- درست است که در گرما اذیت می‌شویم، اما باید این حجاب و عفاف باشد.

* در شهر، برخی بانوان با اینکه شیعه هستند اما حجاب درستی ندارند، شما چطور در این گرمای زیاد حجابتان این گونه است؟

- ای زن به تو از فاطمه این گونه خطاب است/ ارزنده‌ترین زینت زن حفظ حجاب است

از آنجایی که خانه‌ ما روی بلندی قرار دارد، اگر لباس و چادرمان رنگی باشد، جلب توجه می‌کند و می‌گویند ببینید شیعه‌ها چطوری هستند!

* از ابتدا این مکان را برای زندگی انتخاب کردید؟

-بله، اینجا برای پدربزرگ مادریم بود، پدرم اینجا را درست کرده، با الاغ وسیله‌ها را بالا آورد و ما هم بلوک را بالای سرمان می‌گذاشتیم و می‌آوردیم و به سختی این حسینیه را درست کردیم.



نمای درونی حسینیه الزهرا(س) روستا

*وضعیت حسینیه شما خیلی بهتر از خانه شماست؟!

ـ این دو اتاق از ابتدا بوده و خیلی قدیمی است، داخلش که بروید، سیمان‌هایش ریخته و دیوارش ترک خورده است.

*چرا حسینیه تفاوت زیادی با محل زندگی شما دارد؟

- برای اینکه مکان مجلسی که برای اباعبدالله الحسین(ع) گرفته می‌شود، باید خوب باشد، ما هرگز راضی نمی‌شویم که خودمان در جای بهتری باشیم، نه این کار را نمی‌توانیم بکنیم، آنجا باید خیلی خوب باشد تا مردم به کوچکترین بهانه‌ای دور نشوند.

*از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید، متشکریم.

- از زحمات شما و حجت‌الاسلام رضایی برای سر زدن به حسینیه الزهرا(س) نهایت تشکر را دارم، امیدوارم که خداوند ما را از پیروان راستین امیرالمؤمنین(ع) و خانم فاطمه زهرا(س) قرار دهد.


نمای درونی منزل

به گزارش فارس، گروه جهادی «مروجین مذهب» ترویج مذهب در مناطق محروم را هدف اصلی خود قرار داده‌اند و این خانواده و محرومین دیگر این شهرستان را مورد حمایت مادی و معنوی خود قرار می‌دهند، علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از فعالیت‌های این گروه و کمک به خانواده مذکور به نشانی www.seza.ir مراجعه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم
واقعا باید تبریک گفت که در چنین وضعیتی اعتقادات خودشان را حفظ وترویج میدهند من روحانی هستم حاضرم بمدت یکماه بعنوان مبلغ در این روستا تبلیغ کنم ایمیلم را گذاشتم بهم ایمیل بزنید در صورت موافقت با پیشنهادم
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر شما
سلمانی
مرد یعنی این شیعه حسین (ع) یعنی این عمل یعنی این ایکاش ما کمی چون شما بودیم درود بر شما و آن همولایتی های مهربان سنّی شما که با شما همراهی می کنند.
وای از روز حسابرسی و سوال از ما در مورد مظلومیت اهل بیت (ع)!

این شیعیان با اخلاص و با غیرت قطعا مورد تأیید امام زمان (عج) هستند و تلاش آنان برای ترویج نام و فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) با آن سختی و گرفتاری مجاهدتی عظیم است.

باشد تا غیرت چون منی که غرق در امکانات هستم و نسبت به مبارزه با دشمنان عقاید مذهب حقه شیعه بی تفاوت، زنده شود و حرکتی انجام دهم.
ارش
به چه حقی در مملکتی که مذهب رسمی آن تشیع است این اتفاقات میافتد وظیفه دولت است که بهترین حسینیه و منزل را برای این افراد فراهم کند چطور برای وهابیون ما از عربستان پول فرستاده میشود وهمه نوع امکاناتی دارند ولی از شهروند خودمان نمیتوانیم دفاع کنیم؟!
علی
اشک تو چشام جمع شد.


اللهم عجل لولیک الفرج و اجعلنی من المستشهدین بین یدیه
Iran, Islamic Republic of
یا حسین (ع) ...
مجتبی
United Kingdom
سلام
ضمن تشکر از شما بابت اینگونه اطلاع رسانی ها، حقیر ادرس ایمیلم را گذاشته ام تا در صورت امکان، شماره حساب تلفن وادرسی از این خانواده محترم را در اختیار اینجانب قرار دهید شاید لطف خدا شاملم شده و بتوانم کمک مستمری داشته باشم. ان‌شاءالله
احمد
از شیعه بودن فقط اسمش را یدک می کشم! خدایا
با سلام
بنده شیعه هستم و اگر علاقمندی ام به اهل بیت (ع) بیشتر از شما نباشد ، کمتر نیست! ولی اعتقاد دارم برخی مطالب این مصاحبه درست نیست منتشر شود و موجب ایجاد حس بدبینی و تفرقه می شود
مثلا اینکه دختر به شیعه کور می دهیم ولی به سنی نمی دهیم و ...
سلام
برادر عزیز وقتی می فرمایند شوهران دخترعموهایمان آنها را به زور سنی مذهب کردند دیگر چه توقعی از این خانواده دارید؟
بنده به حرفهای این عزیزان اشکال وارد نکردم، خطابم به جهان نیوز بود که نباید منتشر می کرده است
اشتباه مثبت دادم
حسینیان از یاسوج
با سلام
به فتوای همه مراجع عظام شیعه دادن دختر به مرد سنی جایز نمی باشد چون خطر خوف مذهبی برای دختر و فرزندانش می رود
محمد حسین از قم
سلام
ببین عزیز دلم یه کم فکر کن بعد حرف بزن
باید این خانواده رو یاری کرد نه سرزنش که چرادخترت روبه سنی ندادی چون خلاف ... است
بعدشم مثل این که شما صحبتهای بالا رو دقیق مطالعه نکردید که با دخترهای قبلی این خانواده چه معامله ای کردند اگرهمین طوری بخوان اون بنده خداهارو سنی کنن که دیگه اثری ازتشیع وآن حسینیه دران جا باقی نمیماند
...
حفظ وحدت به معنای کوتاه آمدن از اصول نیست
محمد
شیعه نسخه نهایی دین است. در این مذهب برای همه ادیان الهی جایگاه تعریف شده و همین اعتراف به حقانیت آن دارد. این همه شیعه توسط تکفیری ها کشته می شوند ولی یک دستور توسط علمای شیعه برای کشتن به ناحق انسان و یا حتی حیوان هم صادر نشده. این مذهب مهربانی و رافت مدیون اهل بیت (ع) است..
امیر
Finland
عزیزان این روستا در استان سیستان و بلوچستان است. هنگام مراسم و مناسبتهای مذهبی که آنجابرگزار میشود این حسینیه آنقدر نورانی است که تصور میکنید درعرش الهی قرار دارید. خیلی باصفاست.
محمد
سلام
اگه میشه راهی نشون بدین تا به این خانواده سرافراز کمک کنیم
خواهش می کنم
محمد
آره کسی که راه درست رو پیدا کرد دیگه هیچ مشکلی نمیتونه اونو از ادامه مسیر باز بداره
محمد
گر روز و شب از سوی بدان تیر ببارد
سر خم ننماییم که ما زنده به تیریم

روباه صفت انچه بیفتند به پامان
ره کج ننماییم در این بیشه که شیریم

گویند که از درد بمیرید نه ولله
جز با نگه حضرت ارباب (ع) نمیریم
محمد
با خواندن این مطالب از خودم خجالت کشیدم دیندار واقعی افرادی مانند این خانواده اند.
یک مدعی شیعه!
Iran, Islamic Republic of
واقعا از اهل بیت (ع) خجالت کشیدم که با بودن این شیعیان به خودم هم بگویم شیعه!
عالی بود، واقعا نمیدونم چی بگم، آدم اشکش درمیاد؛ خدا خیرشون بده و موفقشون بداره، الهی آمین
آسمانی
Brazil
سلام بزرگواران..
برزیل زندگی میکنم..
از صبح که این مطلب رو خوندم اشک تو چشام حلقه زده ..
وقتی به نوشته های روی اون دیوار سیمانی نگاه میکنم دلم آتیش میگیره..کاش این نوشته ها روی قلب سنگی من هم حک میشد..
کاش...
شما دلتون هم آسماني است كه آتيش ميگيره. ان‌شاءالله توسل كنيد ما را هم دعا...
سید موسوی
ممنون از لطفتون
خواهش می کنم یه شماره حساب یا کارت از این خانواده به ما معرفی کنید تا هر کس به مقداری به احیای ذکر اهل بیت کمک کند. قطعا موجب باز شدن دست این خانواده با ارزش و مجاهد خواهد شد انشاالله
العبد
واقعا گزارش قشنگی بود خدا خیرتون بده دلم سوخت که توی مملکت شیعه با حکومت شیعه این خانواده باید این جوری و تو این غربت باشن . عزیزان وحدت بی رویه کار خیلی بدیه یا علی
یا مهدی
سلام مارا به آنها برساتید
خوش به حالشون کاش سران مملکت اسلامی ببینند وذره ای به خود بیایند کاش علمای ما بشنوند وذره ای بجنبند تاشیعیان اینقدر درمحله سنی نشین اذیت نشوند اگر علمای ما به اندازه علمای سنی کار می کردند تاشیعیان هم به جای اینکه خدای ناکرده سنی شوند سنی های ایران شیعه شوند
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
سلام بر سیدالشهدا و اصحاب زمانش (علیهم السلام)
من بعنوان خادم حاضر به کمک هستم
محمدعلي
بسم ا... الرحمن الرحیم
خداوند حافظ ونگهدار چنين افراد با ايمان وشجاع وشيعه به معناي واقعي باشد . شجاعت انجام كارهاي سخت وپر مشقت ونشدني از خصلت اهل شیعه واقعي (گفتار - كردار - عمل ) ميباشد. به اين خانواده هم تبريك مي گويم و ميگويم خداوند صابران را دوست دارد. موفق باشيد .
علي اكبر رضايي
Iran, Islamic Republic of
گزارش خيلي جالب و در عين حال تكان دهنده بود ايكاش شهيد آويني در اين زمان بود و يك گزارش تصويري از وضعيت اين خانواده شيعه مجاهد و صبور تهيه مي كرد و در صدا و سيما پخش مي شد . تا به ساير شيعيان ساكن در شهر ها و روستاهاي ديگر درس پايداري و استقامت بدهد اميدوارم مستند سازان صدا و سيما از اين روستا گزارش تصويري مناسب تهيه كنند تا درسي باشد براي برخي روستاها و يا شهر هايي را در كشور كه با وجود اكثريت خانواده هاي شيعه حسينيه هاشون رونق چنداني نداره .
رضا
سلام
اللهم اجعل محیای محیا محمد و ال محمد و مماتی ممات محمد و ال محمد (صلوات الله علیهم)
درود و سلام خدا بر مجاهدین راه حق
اگه امکان داره اسم روستا رو برای ما ایمیل کنید که اگه یه موقع راهمون افتاد بازدیدی از روستا کنیم

حضرت علی(ع) یارتون و خدا قوت
Iran, Islamic Republic of
خوشا بحال ایمانتان
خداقبول کند
مریم
یاد مظلومیت حضرت علی (ع) در کوفه افتادم.
مهدی
احسنت به این صلابت
ای کاش دارایی از مال دنیا داشتم و به پای این خانواده میریختم.
ای کاش نفوذ کلامی داشتم و برای این کار با کسانی که دستشون به جایی بند بود صحبت میکردم.
کاری جز دعا که همان گره گشای همه امور است و همه مبنای راه گشایی در دینمان از دستمان برنمی آید.
یا علی
United States
بهتون رای مثبت دادم اما اینو تذکر میدم که ما شیعیان هر چی میکشیم از تفرقه بیین خودمونه. ما همش منتظریم مسئولین بیان کم کاری های مارو جبران کنن. اگر ما غیرت داشتیم دسته دسته دور هم جمع می شدیم و مثل قدیما جشنگلریزون می گرفتیم و هرکس به اندازه وسعش به فقرای جمع کمک می کرد تا وهابیت دینشونو نخره و بعد ما بیایم اینجا واویلاراه بندازیم
لطفا شماره حساب بدیدتا ما هم شریک اجرشون بشیم. نه از اون جهت که این حسینیه به کمک نیاز داشته باشه بلکه از این جهت که ما به کمک و شفاعت اهل بیت (ع) نیازمندیم.
هميشه خداوند با وسايلى حجت را به همگان تمام مى كند، واكنون به وسيله اين افراد حجت تمام مى شود؛ ودرقيامت ما در مقابل حضرات پيامبر و على عليهما السلام هيچ پاسخى براى كوتاهى هايمان براى تشيع نخواهيم داشت.
عبدالحمید
نمیدانم چه بگویم! از خود شرمنده شده که با این همه امکانات باز ..... یا حسین جان ، ان شاء الله که همه ما درس گرفته و استقامت به خرج دهیم و به هر بهانه غر نزنیم
عباس
در این لحظه بخودم افتخار کردم که یک شیعه ام و همچین برادری دارم که در چنین شرایطی دینشو فراموش نمیکنه هرچند بسیاری از ما در زندگی شهر نشینی دینمونو زیر پا میذاریم تا منفعت طلبانه تر زندگی کنیم
باران
با سلام
سلام برحسین (ع)
سلام برمظلومیت حسین (ع)
سلام برعلی (ع) و بر شبهای بی کسی علی (ع)
سلام
اگر کاری از دستم بر بیاد مضایقه نمی کنم پس لطفا اگر قرار است کمک مالی یا فرهنگی برای این خانواده ی بزرگوار انجام شود منو هم از طریق این ایمیل در جریان بذارین
محفوظیان
Iran, Islamic Republic of
باسلام
باآرزوی موفقیت برای این خانواده متدین وحسینی لطفآآدرس وشماره تماس حسینیه رالطف کنید.یالثارات الحسین(ع)