سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۴
۵
وزیر راه و شهرسازی:

دریافت مالیات از مسکن احتکار را به صفر می رساند

شناسایی 400 هزار مسکن خالی در تهران با کمک شرکت گاز
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 272318
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه عرضه خانه‌های خالی در کنار مسکن‌سازی دولت می‌تواند بازار مسکن را متعادل کند، گفت: در زمستان امسال با کمک شرکت گاز و بر اساس مصرف ساختمان‌ها مشخص شد که حدود 400 هزار خانه خالی در تهران وجود دارد.
دریافت مالیات از مسکن احتکار را به صفر می رساند
به گزارش جهان، علی نیکزاد در گفت‌وگو با اقتصادپرس در پاسخ به این سوال که مساله خانه‌های خالی به چه نتیجه‌ای رسید و آیا ابزار مالیات برای این بخش فعال خواهد شد؟ اظهار داشت: دولت به هیچ وجه به دنبال اعمال فشار بر دارندگان مسکن نیست.
 
وی با اشاره به این که ما مجرای قانونی را برای حل این مشکل طی می‌کنیم، تصریح کرد: در همه دنیا اگر فردی بخواهد زمین یا ملک احتکار کند، به شکلی بر آن مالیات وضع می‌شود که سه سال کل پول زمین را از خریدار دریافت می‌کنند، به همین جهت بازار آنها به هیچ وجه به سمت احتکار حرکت نمی کند.
 
وزیر راه و شهرسازی در ادامه با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم خرید و فروش مسکن برای هر فرد بیش از چند بار صورت گیرد، افزود: کسی که به این شکل اقدام به خرید و فروش می‌کند، به‌طور قطع به منظور دلالی وارد این بازار شده و با روش‌های مالیاتی می‌توان در برابر آن ایستاد.
 
به گفته نیکزاد، در کمیسیون‌های تخصصی این مساله بررسی شده و اگر مجلس نیز در قانون ابزارهای لازم برای مقابله با این افراد را فراهم کند، شرایط برای عرضه خانه‌های خالی به بازار فراهم می‌شود.
 
وی تصریح کرد: سرشماری سال 1390 نشان داد که در کل کشور بیش از یک میلیون و 663 هزار مسکن خالی در کل کشور وجود دارد و در تهران، با کمک شرکت ملی گاز و بر اساس مصرف خانه‌ها مشخص شد که در زمستان امسال بیش از 400 هزار واحد خالی است. البته باید اعلام کنم که در تهران و شهرهای اطراف آن 410 هزار مسکن در حال ساخت است که در کنار عرضه خانه‌های خالی می‌تواند کل نیاز شهر تهران را فراهم کند.
 
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: پروژه‌های مسکن‌سازی به گونه‌ای طراحی شده که تا پایان دولت دهم به اتمام برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
سلطان همه وزارت خانه ها
نیکزاد
United States
با جهان مصاحبه می کنه اگر بهش بگید؟!!!!
عمراااااااااااااااا
ابوالفضل
گراني خونه رو هم چند برابر زيادتر مي كنه.
کریمی
Iran, Islamic Republic of
آقای وزیر شما طرحی بدهید به کمیسیون که بنگاه های مسکن از وابستگی به اجاره . قیمت ساختمان و ملک جدا بشود مسکن به تعادل می رسد.
به نفع بنگاه هاست که کرایه و بهای مسکن بالاتر برود.
Latvia
فقط یک کاری نکنید این پول بخش مسکن رو بیارند تو بازار جای دیگه سکه و ارز و ... سرمایه گذاری کنند