پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

یگان اسب سواران نیروی انتظامی ایران

شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب: 778304
یگان اسب سواران پلیس که با قدرت بدنی بالا و توانمندی‌های منحصر به فرد وظایف متعددی را برعهده دارند کنترل اجتماعات، شرکت در مانور و رژه‌ها و همچنین افزایش آمادگی بدنی مأموران از جمله آن است و همچنین در استادیوم آزادی استفاده می‌شود.
به گزارش جهان نيوز، اکنون پلیس ایران همچون پلیس بسیاری از کشورهای اروپایی، یگان های تحت پوشش خود را به روز کرده و سعی می کند تا از حیواناتی همچون اسب یا سگ در انجام ماموریت ها و تشریفات و رژه های نظامی استفاده کند.

اسب توان بالایی در نگه داشتن تعادلش در هنگام دویدن دارد همچنین می تواند بی درنگ خود را آماده نبرد یا فرار از دشمن کند همچنین اسب ها می توانند به صورت ایستاده یا نشسته بخوابند.واحد اسواران نیروی انتظامی در باشگاه براق در کنار دانشگاه علوم انتظامی در تهران ایجاد شده. اسب‌های یگان ویژه نیروی انتظامی از نژادهای ترکمن، عرب، کرد و دو اسب از نژاد فیریزین است.

دلیل استفاده از نژادهای فیریزین در یگان ویژه «اسب‌های عرب زینتی، اسب‌های کرد قدرتی و اسب‌های ترکمن سرعتی هستند، اسب‌های فیریزین در عین اینکه از سایر اسب‌ها آرام‌تر هستند، به دلیل جثه بزرگ در اغتشاشات برای ایجاد جو روانی و برقراری آرامش مؤثر خواهند بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ای جان