کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خطای دیدهای جذاب و دیدنی +تصاویر

27 تير 1400 ساعت 14:00

خطای دید یکی از چیزهایی است که برخی اوقات برای سرگرمی استفاده می شود و بعضی از روانشناسان برای تشخیص عملکرد درست مغز از آن استفاده می کنند.


به گزارش جهان نیوز، به نقل از اخبارک؛ خطای دید به عنوان وضعیت پیچیده‌ای شناخته می‌شود که فرد را وادار می‌کند چیز‌ها را به گونه‌ای مغایر با واقعیت ببیند.

به دلیل گیجی که همزمان باعث حواس پرتی ذهن می‌شود و این جنبه‌ها را می‌توان از طریق آن سرگرمی‌ها کشف کرد. آزمایشاتی که ممکن است ما را به دام بیندازد.

گربه را می‌بینی؟





اگر دیدن گربه در تصویر اول غیرممکن است در عکس دوم بسیار آسان به نظر می‌رسد و راز آن در رنگ‌هایی است که در پس زمینه تصویر ظاهر می‌شوند و این باعث می‌شود یک بار گربه را نبینیم.

برج کج



به نظر می‌رسد برای برخی غیرممکن باشد که باور داشته باشند برج کج است، اما این واقعیتی تایید شده است. خط کشیده شده در وسط در تأثیرگذاری چشم و ذهن تا حد لازم تاثیر دارد که نشان دهنده فریب خوردن ذهن است.



سه خرگوش کجا هستند؟



جستجوی سه خرگوش با رنگ‌های معمول ممکن است دشواری یافتن آن‌ها را افزایش دهد، در حالی که برخی می‌توانند موقعیت آن‌ها را کشف کنند. اگرچه درخت خالی از برگ است، اما برخی از خرگوش‌های پنهان را روی شاخه‌های خود دارد.

پا‌هایی به هم چسبیده



همه ما می‌دانیم که این تصویر ترکیبی از یک گورخر است که در پیش زمینه ایستاده و دیگری در کنار آن ایستاده است. اما بیشتر بدن آن را نمی‌بینیم، بنابراین می‌توان پای هر گورخر را در تصویر شناسایی کرد؟ شاید تصویر دوم پاسخ را آسان‌تر کند.





گربه یا پرنده؟




در واقع، این تصویر فرصتی را برای ما فراهم می‌کند تا گربه‌ای بی گناه را در میان طبیعت جذاب ببینیم، اما این تصویر همچنین پرنده‌ای پنهان در خود دارد که برای دیدن آن بدون شک به توانایی‌های خارق العاده‌ای نیاز دارد.


 


کد مطلب: 770153

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/gallery/770153/1/خطای-دیدهای-جذاب-دیدنی-تصاویر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com