پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

سد "زاینده رود"

يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب: 760629
به گزارش جهان نيوز، سد قوسی زاینده رود  با ارتفاع ۲۰۳/۲۰ در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان بر روی رودخانه زاینده رود احداث  شد. این سد به منظور ذخیره و تنظیم آب خروجی از سد برای مصارف مختلف حاشیه زاینده‌رود در سال ۱۳۵۰ ه. ش توسط شرکت‌های فرانسوری سوگرا، کامپنون برنارد و بیار طراحی و اجرا شده‌است.

میزان بارندگی در سر شاخه زاینده رود نسبت به متوسط بلند مدت ۳۳ درصد کاهش داشته و ( شنبه  ۲۸ فروردین ماه) میزان ورودی سد ۵۷/۳متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن ۱۸/۳ متر مکعب بر ثانیه و میزان حجم آن ۳۵۶/۳۱۰ ملیون متر مکعب آب دارد. با توجه به اینکه مخزن سد زاینده‌رود ۲۴/۵ درصد آب دارد، صرفه‌جویی در بخش‌های شرب، بهداشت و صنعت ضروری است و همپنین اگر اگر بر مصرف بهینه در بخش‌های شرب، بهداشت و صنعت تاکید نشود، تابستان سختی در انتظار خواهیم داشت. ‌
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


France
درست هست که حکومت پهلوی ظالم و فاسد بود و باید ساقط میشد که شد ولی اینکه بخواهیم آن دوره را سیاه و ذغال مطلق ببینیم اشتباه است به حال همه ما ایرانی هستیم و آنموقع هم انسانهای شریفی هم بودند که به کشور خدمت میکردند.