جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

قاچاقی «سیزده به در» رفتن

شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 758845
امسال دومین سال است که سیزده فروردین با سال‌های دیگر فرق دارد امسال شهروندان اصفهان همانند سال گذشته سبزه‌ها را در خانه گره زدند و مراسم روز طبیعت در اماکن عمومی و بیرون از خانه‌ها برگزار نشد.
به گزارش جهان نيوز، سیزده بدر از رسوم قدیمی ایران باستان است که مردم شهر زیبای اصفهان نیز هر سال این روز را غنیمت شمرده و با رفتن به دامان طبیعت به شادی می‌گذراندند.

اما امسال در سایه ویروس کرونا باید نسبت به وظیفه‌ای که در قبال یکدیگر داریم برای جلوگیری از گسترش بیماری این روز را در خانه سپری کنیم. امسال با شیوع این ویروس به منظور جلوگیری از هر گونه تجمع، از مردم درخواست شد از رفتن در دل طبیعت به دلیل وجود دورهمی خودداری کنند که بیشتر مردم اصفهان رعایت کردند و تعداد کمی هم کرونا را جدی نگرفتند.

در استان اصفهان حالا در واپسین روز‌های نوروز محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی در شهرستان‌های نارنجی و قرمز وضع شده تا از تجمع مردم در طبیعت و بوستان‌ها جلوگیری شود. در این روز ورود خودرو‌های دارای پلاک غیربومی به شهرستان‌های قرمز و نارنجی منع قانونی دارد و توقف وسایل نقلیه در کنار بوستان‌ها، حاشیه رودخانه‌ها و پارک‌های شهر اصفهان ممنوع است.

در شرایط پیش‌رو می‌توان سیزده بدر امسال را نیز مثل سال گذشته، در خانه و در کنار نماد‌های طبیعت، چون باغچه و یا چند گلدان به صورت نمادین جشن گرفت. فرصتی که می‌تواند مهلتی برای خود ترمیمی طبیعت آسیب دیده ایران باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *