چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰
۴

اینجا پیاز کیلویی ۶۰۰ تومان است

دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب: 757029
به گزارش جهان نيوز، افت شدید قیمت محصول پیاز به جایی رسیده است که اشک کشاورزان پیاز کار در شهرستان میناب به خاطر از دست دادن سرمایه و دسترنجشان در آمده است. نبود بازار مناسب، هزاران تن محصول مرغوب پیاز در صدها هکتار مزارع کشاورزی منطقه هشتبندی هرمزگان مقابل دیدگان کشاورزان رنج دیده در حال از بین رفتن است.

نابسامانی بازار محصول پیاز همانند محصول گوجه فرنگی در منطقه هشتبندی هرمزگان معیشت هزاران بهره بردار و کارگر کشاورزی را در معرض خطر جدی قرار داده است. کشاورزان پیاز کار هرمزگانی در سال جهش تولید از مسئولان انتظار دارند با اتخاذ تدابیر حمایتی مناسب به فریاد آنها برسند امری که متاسفانه با وجود وعده‌های مختلف مسئولان هرمزگانی تاکنون محقق نشده است.

این در حالی است که به دلیل افزایش بی سابقه نرخ ارز و در پی آن افزایش سرسام آور نهاده‌های کشاورزی، سم، کود، هزینه کارگر و حمل و نقل محصولات و… هزینه تولید محصول پیاز برای پیاز کاران چند برابر شده است ولی قیمت محصول پیاز قیمت سال پیش آن است که کفاف هزینه‌های تولید را نمی‌کند.
 
https://jahannews.com/vdchiqnqw23nmvd.tft2.html
jahannews.com/vdchiqnqw23nmvd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وزارت به اصطلاح جهاااااد کشاورزی کجای اینگونه قضایا نشسته که برنامه ریزی یا حداقل توصیه و ترویج کنه که منابع آب و خاک اینطوری هرز نره؟.
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
در این آشفته بازار ؛ هم تولید کننده و هم مصرف کننده ضرر می کنند ، سود را فقط ؛ دلال های زالو صفت می برند !!
Iran, Islamic Republic of
بازار بازار دلالهاست همه وانت ابی ها دلال هستند کشاورز محصولش را سر زمین میفرو شد یا پیش فرو ش کرده دولت بایستی از کشا ورزان خرید کنه و در میا دین بزرگ با نظارت فرو خته شود
Iran, Islamic Republic of
..