کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از ساخت دو مدرسه تا شیعه شدن زنان به همت گروه جهادی راهیان شهادت

1 آبان 1399 ساعت 16:08

گروه جهادی راهیان شهادت با حضور در مناطق محروم سیستان و بلوچستان به نیازمندان این مناطق خدمات رسانی کرد.


به گزارش جهان نیوز، گروه جهادی راهیان شهادت در این دوره جهادی با حضور 12 روزه در بخش جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان و در محرومترین نقطه کشور فعالیت های عمرانی از قبیل اجرای دو مدرسه اصولی و استاندارد یکی در منطقه چگردک با شش کلاس در  و یکی در حسین اباد دلگان با چهار کلاس درس و مجموعا با زیر بنای 600 متر مربع را با پیشرفت فیزیکی 40 درصد انجام داد همچنین مدرسه 3 کلاسه روستای گلنبات بخش جلگه چاه هاشم را ترمیم و بازسازی شد.

از دیگر فعالیت های عمرانی گروه جهادی راهیان شهادت ساخت دو باب سرویس بهداشتی برای مسجد حضرت ابوالفضل (ع) چگردک و کمک به ساخت یک باب منزل مسکونی برای خانواده نیازمند و بی سرپرست از جمله فعالیت های عمرانی در این دوزه جهادی بود.

گروه جهادی راهیان شهادت در بخش بانوان فعالیت های فرهنگی وهنری اعم از کار باکودک اموزش دروس درسی اموزش احکام و اخلاق اسلامی و ... و همچنین در حوزه اشتغالزایی با اموزش تخصص هایی از قبیل شبه قالی ، نمد دوزی و خیاطی با توانمند کردن بانوان روستاهای باغباغون و چگردک این بانوان مستعد و خود ساخته را به بازار کار متصل کردند همچنین بانوان گروه جهادی راهیان شهادت با نقش تهسیل گری در زمینه تخصصی سوزن دوزی خود بانوان روستایی که سرپرست خانواده هستند محصولات صنایع دستی این بانوان را با حذف دلال به دست خریدار واقعی خواهند رساند.

بانوان گروه جهادی راهیان شهادت با تبیین مسائل اسلامی و اموزش اسلام ناب محمدی به روستاییان در ظرف مدت کتاه 12 روز دو تن از بانوان اهل سنت این روستاها با تعالیم معارف حقیقی اسلام به جمع شیعیان امیر المومنین علی(ع) گرویدند.

گروه جهادی راهیان شهادت در این دوره جهادی با طرح روستا هیئتی در هر شب با حضور جهادگران در یک روستا مراسم هیئت عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) را با رعایت پرتوکل های بهداشتی و اطعام کل روستا به زنده نگه داشتن این عزاداری پرداخت.

خاطر نشان میشود کارگروه رسیگی به امور کودکان و دانش اموزان گروه جهادی راهیان شهادت با توزیع بیش از 400 پک لوازم التحریر و دهها جفت کفش سال تحصیلی زیباتری را برای دانش اموزان محروم و نیازمند  روستاهای جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان رقم زدهه است.


کد مطلب: 743072

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/gallery/743072/1/ساخت-دو-مدرسه-شیعه-شدن-زنان-همت-گروه-جهادی-راهیان-شهادت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com