کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اقدامات جهادی بانوان گروه «راهیان شهادت» در مناطق محروم

8 مهر 1399 ساعت 10:05

منا ساعدی درباره اقدامات مهم این دوره گفت: در این دوره دوتن از خواهران اهل سنت گرایش به تشیع داشتند که بعد از چندین جلسه صحبت و تبادل نظر و صحبت،ایشان به مذهب شیعه گرویدند.


منا ساعدی در گفتگو با جهان نیوز، درباره گزارش کار بخش خواهران گروه جهادی راهیان شهادت در شهریور ماه سال 99 در جلگه و روستای باغ باغون استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: خواهران جهادی در این مناطق به برگزاری کلاس احکام برای بانوان روستای باغ باغون که با حضور یک چهارم خانم های منطقه و به مدت ده روز صورت گرفت اقدام کردند.
 




وی در ادامه گفت: دوره بعدی دوره آموزش کمک درسی  برای دانش آموزان بود که از کلاس اول تا نهم را در بر می گرفت این آموزش های کمک درسی هم در روستای باغ باغون انجام شد و هم در منطقه ی چگردک برای دختران راهنمایی و دبیرستان الزهرا. این آموزش ها شامل تدریس کتاب های ریاضی اول تا هشتم ،اشکال گیری بچه ها ، تدریس املا و علوم و عربی بود
 




منا ساعدی در باره ادامه فعالیت های بانوان جهادی گروه راهیان شهادت اظهار داشت: کلاس دیگری که در این مدت برگزار شد برقراری حلقات نهج البلاغه و خصوصا خطبه ی ۳۱ نهج البلاغه برای دختران و پسران نوجوان در منطقه ی چگردک و روستای باغ باغون بود. حضور دختران دبیرستان الزهرا در این حلقات حضور بسیار گرمی بود و تعداد شاگردان به ۱۰۰ نفر می رسید. در روستا تعداد دختران و پسران نوجوانی که شرکت می کردند متغییر بود. اما علاقه بچه ها به نهج البلاغه و بهره مندی از مطالبی ک در حلقه ها بیان می شد از استقبال روزافزون آن ها قابل مشاهده بود.

 


 

وی در ادامه اظهار داشت: کلاس بعدی کلاس های کار با کودک بود که حدود ۶۰ کودک دختر و پسر را شامل می شد. خدماتی ک در این کلاس ارائه می شد بازی با بچه ها ... قصه خوانی ...ارائه طرح درس هایی تحت موضوعات مختلف و کار دستی بود. بحث دیگری که به خواهران روستای باغ باغون ارائه شد بحث روخوانی و روانخونی قران بود.
 

وی درباره  اقدامات اشتغالزایی این گروه  گفت: بخش دیگر بخش اشتغال زایی بود که سعی بر توان مند سازی خواهران در برخی از رشته ها از جمله نمد و شبه قالی و خیاطی بود.
در نتیجه کلاس شبه قالی حدود ۲۷ خانم این حرفه را به طور کامل و درست آموزش دیدند. و مهارت بافت شبه قالی را کسب کردند . کلاس نمد دوزی نیز با استقبال و پیشرفت دختران نوجوان همراه بود اکثرا به سرعت اموزش ها و فنون نمد دوزی را فرا گرفتند.
 



منا ساعدی در پایان اظهار داشت: علاوه بر موارد بیان شده در این دوره دوتن از خواهران اهل سنت گرایش به تشیع داشتند که بعد از چندین جلسه صحبت و تبادل نظر و صحبت،ایشان  به مذهب شیعه گرویدند.
 


کد مطلب: 741015

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/gallery/741015/1/اقدامات-جهادی-بانوان-گروه-راهیان-شهادت-مناطق-محروم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com