جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

برداشت طلای سبز

سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب: 735312
به گزارش جهان نيوز،استان هرمزگان با تولید سالانه بیش از ۱۲۰ هزارتن محصول در بیش از ۹ هزار و ۴۰۰ هکتار باغ، رتبه نخست تولید و سطح زیرکشت لیمو ترش را در کشور دارد.

شهرستان رودان که بهشت جنوب شهرت دارد بین ۴۲ تا ۴۶ درصد تولید لیموترش کشور و دو درصد تولید در جهان را به خود اختصاص داده که معرفی این محصول می‌تواند نقش عمده‌ای در اشتغال و اقتصاد شهرستان و استان داشته باشد.

۴۳ هزار هکتار از وسعت این شهرستان زیر کشت محصولات کشاورزی است که از این میزان ۳۱ هزار هکتار به محصولات باغی و ۱۲ هزار هکتار به محصولات زراعی اختصاص دارد. شهرستان رودان با داشتن ۹ هزار هکتار سطح زیرکشت، قطب مهم تولید این محصول در هرمزگان است.

میناب، بندرعباس و حاجی آباد از دیگر مناطق تولید لیمو ترش در هرمزگان هستند. لیمو ترش به عنوان طلای سبز یکی از مرکبات پرخاصیت است که تقویت کننده زیباییست و باعث افزایش سلامتی، طراوت، شادابی، جوانی و نیروی حیات می‌شود. فصل برداشت لیمو ترش درهرمزگان از نیمه خرداد آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

محصول برداشت شده علاوه بر بازار هرمزگان به تهران، قم و تبریز هم فرستاده می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *