جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱

اینجا «میشیجان» ایران است!

يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 719601
به گزارش جهان نيوز، ارگ تاریخی میشیجان بنایی خشت و گلی و متعلق به دوره قاجاریه (۱۱۷۴ – ه. ش) است که در روستای میشیجان علیا از توابع شهرستان خمین زادگاه امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران واقع در استان مرکزی و در حاشیه جاده خمین به تهران و در فاصله سیصد کیلومتری از تهران واقع شده است شاهزاده حیدر قلی میرزا فرزند حشمت دوله ملقب و معروف به امیر حشمت از نوادگان قاجارکه والی منطقه کمره و مالک روستای میشیجان و حدود صد و پنجاه روستای دیگراطراف آن بوده است، در قرن گذشته این عمارت را به عنوان اقامتگاه تابستانی و مرکز رسیدگی به امور مناطق تحت مالکیت و حکومت خود بنا نموده است.

ارگ تاریخی میشیجان بنایی خشت و گلی و متعلق به دوره قاجاریه (۱۱۷۴ – ه. ش) است که در روستای میشیجان علیا از توابع شهرستان خمین زادگاه امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران واقع در استان مرکزی و در حاشیه جاده خمین به تهران و در فاصله سیصد کیلومتری از تهران واقع شده است شاهزاده حیدر قلی میرزا فرزند حشمت دوله ملقب و معروف به امیر حشمت از نوادگان قاجارکه والی منطقه کمره و مالک روستای میشیجان و حدود صد و پنجاه روستای دیگراطراف آن بوده است، در قرن گذشته این عمارت را به عنوان اقامتگاه تابستانی و مرکز رسیدگی به امور مناطق تحت مالکیت و حکومت خود بنا نموده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
....