شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

تصاویر زیبا از «مخمل کوه» لرستان

پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب: 706415
به گزارش جهان نيوز، سرزمین قله‌های سربه فلک کشیده، چشمه‌های جوشان و آبشارهای بلند، کوهی به ارتفاع هزار و ۹۰۰ متر دارد که وقتی از خرم‌آباد به سمت الشتر عبور می کنیم در کنار جاده با آن روبرو می شویم.

جایی که به خاطر گلسنگ‌هایش به مخمل ‌کوه معروف است. مخمل کوه به عنوان بخشی از دره تاریخی خاید آلو قسمتی از شهر خرم‌آباد را در دامن خود جای داده‌است.

مخمل کوه بلند در دو سوی خود به دو تنگه مهم و استراتژیک منتهی می‌شود که در طول تاریخ رخدادهای فراوانی به خود دیده ‌است. قسمت جنوبی مخمل‌کوه به جاده بروجرد به خرم‌آباد ختم می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مسعود
Iran, Islamic Republic of
با سلام خیلی عالی و قشنگه واقعا اما شما اشاره کردین که مخمل کوه در جاده الشتر هست این اشتباهه مخمل کوه در محور خرم‌آباد_ دلفان(نورآباد) به سمت کرمانشاه هست، شهر الشترم از این محور راه داره...
Iran, Islamic Republic of
بله درسته
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز شما ناراحت نباشید ادبیات نوشتاری استان یه جوریه که می خواهند الشتر را مهم جلوه بدهند . مثلا سردترین نقطه استان همیشه الشتر اعلام می کنند در صورتی که همه می دانند اینطور نیست . تابستان الشتر را خنکترین اعلام می کنند در صوری‌ که چنین نیست. این یک مثال ساده بود مابقی هم به همین صورت .....
Iran, Islamic Republic of
مخملکوه کمتر از پنج دقیقه با خرم آباد فاصله داره
و الشتر نسبت به نورآباد به خرم آباد نزدیک تره
درست گفتن جاده الشتر خرم آباد
نورآباد یک ساعت و نیم از خرم آباد دورتره
هیچ وقت نگفتن جاده خرم آباد نورآباد

البته هر شهری زیبایی های خاص خودش داره
Iran, Islamic Republic of
...