سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۴

اینجا برای زنده ماندن باید جنگید!

شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 703165
به گزارش جهان نيوز، شاید زندگی با وجود کمترین امکانات برای بسیاری از افراد دور از تصور باشد. برخی چیز‌ها را باید با دیده لمس کرد تا بر یقین افزوده شود.
با دیدن مردمان سخت کوشی که برای تامین ابتدائی‌ترین مایه حیات با زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند می‌توان معنی امیدواری را درک کرد.
اهالی روستا‌های مناطق محروم جازموریان کرمان از جمله روستای چاه ابراهیم، کُنج کَسُور، سنگ کُت و پَتکی با وجود نبود آب قابل شرب با دامپروری و تنها کاشت و برداشت چای ترش زندگی خود را می‌گذرانند، دختران روستایی با سوزن زدن بر پارچه‌های بی جان خود روحی تازه به زندگی می‌بخشند که آن را «زی دوزی» می‌نامند.

این روستا‌ها از توابع بخش جازموریان شهرستان رودبار جنوب در استان کرمان ایران است. شرایط جغرافیایی این روستای محروم به گونه‌ای است که با مرکز این استان یعنی شهر کرمان، بیش از ۲۲۰ کیلومتر فاصله دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه ؛ مرفعین بی درد ولنجک نشین !!
مجید سرابی
Iran, Islamic Republic of
با مرکز کرمان 220 کیلومتر فاصله دارند و با وجدان سرمایه داران کرمانی که درصد قابل توجهی از ثروت کشور از کارخانه و پالایشگاه و باغداری تا شرکت های هواپیمایی دستشان است و بعضا" هم ادعای انقلابی گری دارند 220 میلیون کیلومتر فاصله دارند . مگر کمک به حل مشکل این روستا چقدر برای ژنهای خوب هزینه دارد ؟
علی
Iran, Islamic Republic of
به خدا اگر مسولین آدم بودن با وجود چنین وضعی در این روستاها یک شب هم نمی توانستند آسوده بخوابند.