جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

خاکی‌ترین عزاداری دنیا

سه شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب: 700435
مردم لرستان با غلتیدن در «گل» بار دیگر د ر روز عاشورا خاکی‌ترین عزاداری دنیا را برای امام حسین‌(ع) انجام دادند.
https://jahannews.com/vdcgwz9unak9zt4.rpra.html
jahannews.com/vdcgwz9unak9zt4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اصغر
Iran, Islamic Republic of
این کارها خرافات و وهن دین ومذهب است کدام یک ازمعصومین وعلما ومراجع چنین کاری می کردند ویا می کنند حتی مرحوم مرجع بزرگ وبزرگوارآیت الله بروجردی هم چنین کاری نمی کرد
رضایی
Germany
آیت الله شیخ لطف الله صافی گلپایگانی خاطره ای را از مرحوم آیت الله بروجردی نقل میکنند :
این معجزه را چندین بار از زبان آیت الله بروجردی شنیده‌ام که تعریف می‌کردند.هیئتی بود در بروجرد که افراد این هیئت سر تا پای خود را گِل‌آلود می‌کردند و با این شکل و شمایل به عزاداری در مصیبت حضرت سید الشهدا علیه السلام می‌پرداختند.
آیت الله بروجردی در یکی از سال‌ها که اتفاقاً چشمشان اذیت می‌کرد و در این مراسم شرکت کرده بودند، در حالی که مراسم به قوت خود برقرار بود، مقداری از گِل خشک شده‌ی عزاداران را به چشم خویش مالیدند.
به برکت عزاداری بر امام حسین علیه السلام این گِل، چشم مبارکشان را شفا داد به طوری که تا آخر عمر کتابهایی نظیر جواهر را به راحتی می‌خواندند.
Iran, Islamic Republic of
نام این رسم خره گرفتن است وصرفا شیوه بیان اجتماعی همدرد بودن بایک ثلمه غیر قابل تحمل در میان عشایر این منطقه است همه نباید به زبا ن فرانسه ابراز همدردی کنند!
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
دوستان ؛ خرده نگیرید ! هر قومی ؛ یه جور ارادتش رو به آقا امام حسین (ع) ابراز میکنه !!