سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۵

گشتی در بازارهای مکه

دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 699735
به گزارش جهان نيوز، بازارهای مکه در روزهای پایانی سفر حج زائران کشورهای مختلف را به سوی خودمی کشاند. زائرانی که اعمال و مناسک خود را انجام داده اند برای خرید سوغات سری هم به بازارهای مکه می زنند.

البته زائران ایرانی در راستای عمل به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر پرهیز از بازارگردی و حمایت از تولیدات داخلی بر پایه اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال و رونق تولید ازعربستان خرید نکردند و با رفتن به مسجدالحرام به عبادت و راز و نیاز با خالق هستی پرداخته و در صفوف نماز جماعت در کنار دیگر مسلمانان جهان حضور چشمگیری داشتند.
 
برچسب ها: مکه حجاج حج
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
10 سال قبل در بازار ها و فروشگاه های مکه و مدینه 90 درصد خریدار ها ایرانی بودند الان از این همه تصویری که شما گذاشتی یک ایرانی توش نبود آن زمان یک ریال سعودی 250 تومان بود الان 3050 تومان یعنی برای بی کیفیت ترین اجناس که دست فروش ها داد می زدند کل شی عشر ریال (همه چی 10 ریال) باید سی هزار تومان ناقابل خرج کنی در حالی که با همان پول از ایران جنس بهتری می شه خرید.
یک راننده اتوبوس مصری سال قبل یک اسکناس 500 تومانی ( 5000 ریالی) که یک حاجی ایرانی به ایشان انعام داده بود را به من نشان داد و پرسید این چند ریال سعودی می شود و من از خجالت گفتم اطلاعی ندارم نمی دانم برادر
Iran, Islamic Republic of
بنده زیاد در مکه بوده ام معمولا به گداها پنج ریالی میدهند در حالی که انعام ایرانی به راننده مصری میشه یک و نیم ریال خیلی آبروریزی است خوب شده که گفته نمیدانم.
Iran, Islamic Republic of
نخیر می شود 0.6 ریال سعودی !!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
3050 تومان کفته بانک مرکزی ماست و الا در بازار سعودی هر ریال را 3500 الی 4000 تومان حساب می کنند
Iran, Islamic Republic of
دلیل بازار نرفتن ایرانی ها ، به صرفه نبودن اجناس با توجه به کاهش ارزش پولی ماست نه چیز دیگه