پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

یک انگشتر سنتی چگونه ساخته می‌شود؟

يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب: 694203
روش سنتی ساخت انگشتر هنوز در کارگاه ها مرسوم است و بر خلاف روش‌های ماشينی، هم نيروی كار و هم زمان بيشتری می خواهد. نخستين گام برای شكل‌گيری يك انگشتر اين است كه‌ مدل‌های انگشتر بنا به طرحی كه از پيش آماده شده، در قالب ماسه‌‌تر طراحی می شود. بعد از اينكه قالب‌ها آماده شد نقره را در بته‌چينی ذوب و بعد آن را در قالب ریخته و پس از سرد شدن آن را از قالب جدا می كنند. سوهان کاری انگشترها مرحله حساسی است که باید با دقت انجام گیرد. برای سوهان کاری معمولا ‌ از سوهان معمولی استفاده می‌شود که قسمت‌های ضخیم رکاب را با آن سوهان می‌زنند. قسمت‌های ظریف و گوشه‌های ریز رکاب هم با موتور سمباده صیقل پیدا می‌کند.مخراج کاری آخرین مرحله از ساخت انگشتر است که سنگ سفارش داده شده بر رکاب سوار می‌شود و اگر طرح خاصی نیاز باشد همان موقع با اره و دستگاه فرز روی رکاب نقش بسته می‌شود.بعد از آن انگشترها سایز می‌شوند تا به‌دست سفارش‌دهنده بنشینند.
به گزارش جهان نيوز،روش سنتی ساخت انگشتر هنوز در کارگاه ها مرسوم است و بر خلاف روش‌های ماشينی، هم نيروی كار و هم زمان بيشتری می خواهد. نخستين گام برای شكل‌گيری يك انگشتر اين است كه‌ مدل‌های انگشتر بنا به طرحی كه از پيش آماده شده، در قالب ماسه‌‌تر طراحی می شود. بعد از اينكه قالب‌ها آماده شد نقره را در بته‌چينی ذوب و بعد آن را در قالب ریخته و پس از سرد شدن آن را از قالب جدا می كنند. سوهان کاری انگشترها مرحله حساسی است که باید با دقت انجام گیرد. برای سوهان کاری معمولا ‌ از سوهان معمولی استفاده می‌شود که قسمت‌های ضخیم رکاب را با آن سوهان می‌زنند. قسمت‌های ظریف و گوشه‌های ریز رکاب هم با موتور سمباده صیقل پیدا می‌کند.مخراج کاری آخرین مرحله از ساخت انگشتر است که سنگ سفارش داده شده بر رکاب سوار می‌شود و اگر طرح خاصی نیاز باشد همان موقع با اره و دستگاه فرز روی رکاب نقش بسته می‌شود.بعد از آن انگشترها سایز می‌شوند تا به‌دست سفارش‌دهنده بنشینند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *