سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

همه چیز در مورد بهشت ییلاقی ایران

چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب: 689935
دریاچه نئور، دریاچه‌ای مابین شهرستان تالش و شهر اردبیل و خلخال می‌باشد دریاچه نئور، دریاچه طبیعی و آب شیرین می‌باشد، بارندگی‌های مناسب و وجود چشمه‌های فراوان سبب پایداری وضعیت دریاچه شده است و بعد از دریاچه نئور، منطقه سوباتان را انتخاب کردیم.
به گزارش جهان نيوز، برای رفتن به این منطقه، اگر بخواهیم از راه آسفالت برویم، مسیر آستارا یا خلخال را انتخاب می‌کنیم اما فاصله این دو منطقه بسیار کم است و می‌توان از مسیرهای فرعی به ییلاق سوباتان رسید، با آمدن فصل بهار زیبایی‌های این منطقه دوچندان شده است و با دیدن یخچال‌های طبیعی و گل‌های بهاری و چشمه‌های پر آب و بسیار خنک، زمین سبز و آسمان آبی، بسیار جذاب می‌باشد.
مسیری پر چالش و زیبا که بسیار مناسب برای آفرود سواران می‌باشد
طبیعت گردهای فاقد وسیله نقلیه نیزمی توانند با ماشین‌های محلی از این مسیر زیبا لذت ببرند.
سوباتان نام ییلاقی است که در شهرستان تالش قرار دارد و به زبان محلی سووتون نام برده می‌شود. از شرق به جنگل‌های انبوه تالش از غرب به ییلاقات اردبیل و دریاچه نئور و از شمال به رودخانه خروشان لیسار و ییلاقات خطبه سار و از جنوب به منطقه ییلاق آسبومار جوکندان متصل است.
این منطقه زیبا محل سکونت صدها خانوار لیساری است که در فصول بهار و تابستان و بخشی از پاییز در آن سکونت دارند.
از نقاط دیدنی سوباتان می‌توان، چشمه باتمان بلاق، غار گنج خانه، آبشار ورزان و … نام برد.
بعد از سوباتان مقصد بعدی مان منطقه زیبا درفک نام دارد. درفک نام قله‌ای در استان گیلان و در رشته کوه‌های البرز مرکزی است
قله درفک پرترددترین قله این منطقه، در غرب رشته کوه‌های البرز مرکزی می‌باشد که در منطقه روبار و بخش رحمت آباد و بلوکات، دهستان دشتویل در منطقه جنگلی سیاهکل واقع است، وجود چند غار در این قله و صخره‌های بی نظیربا ارتفاع ۵۰۰ متر از ویژگی‌های این قله می‌باشد
قله درفک محل ییلاق دامدارنی است که در تابستان از روستاها و جنگل‌های دم کرده به این قله کوچ می‌کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *