جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲

جنگنده «میگ ۲۹» ساخت ایران

سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 658029
جنگنده میگ ۲۹ یک جنگنده شکاری رهگیر، ساخت اتحاد جماهیر شوروی است که در اوایل دهه ۷۰ وارد ناوگان نیروی هوایی ارتش شد. پس از فروپاشی شوروی سابق متخصصان نهاجا تعمیر و اورهال این جنگنده را خودشان بر عهده می گیرند و موفق می شوند با اتکا به توان داخلی تمامی مراحل اورهال این جنگنده را بومی سازی کنند.
https://jahannews.com/vdchi6n-w23nmvd.tft2.html
jahannews.com/vdchi6n-w23nmvd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
دورد برتمام متخصصان ایرانی به امید روزی که در دنیا سر افراز باشیم آن روز خیلی دور نیست به امید خدا ویاری امام زمان انشا لله
Iran, Islamic Republic of
حداق 1000 تیم بسیج دانشجویی جهادگر باید دوره های عملی ماهانه و هفتگی و پا به رکاب در کنار این افراد با تجربه ببینند.
علی
United Kingdom
الان کجای این ساخت ایرانه؟؟؟ اورهال یک جنگنده یعنی ساخت اون جنگنده؟؟؟
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
آورهال ؛ یعنی باز کردن دونه دونه قطعات و سرویس و دوباره جمع کردن هواپیما ، که چیزی از ساختن اون ، کم نداره !!
Iran, Islamic Republic of
اینکه شد مونتاژ مجدد
تولید نیست که.
علی
Switzerland
اینجوری که شما میگی پس هر مکانیک خودرو هم سازنده اون خودرو. چون.میتواند تمام قطعات یک خودرو را بریزد پایین و دوباره ببندد. واقعا پاسخ علمی قوی دادید. نمیدونستم مونتاژکاری یعتی ساخت. اون هم مونتاژکاری یک جنگنده دهه 70 شوروی. یعنی ببش از40 سال قبل. الان به چه چیزی افتخار میکنیم دقیقاااا؟؟؟
سید رضا = پاسخ علی
Iran, Islamic Republic of
به این افتخار می کنیم که ؛ همه این کارها رو متخصصین خودمون انجام می دن ! در رژیم پهلوی ؛ ایرانی ها ، اجازه باز کردن حتی یه پیچ هوا پیما رو هم نداشتن ! افتاد ؟!!
علی
Switzerland
چرا مدام مدام هی قیاس میکنی با رژیم پهلوی. رژیم پهلوی یعنی همون دهه 70. یعنی میخواهی نسبت به 40 سال قبلمون هم هیچ پیشرفتی نکرده باشی. مثل اینکه شما خودت را با 20 سال قبلت مقایسه بکنی و افتخار کنی مصلا الان چیزایی میدونی که آن موقع نمیدونستی. اصلا این نوع قیاس خیلی عجیب و غریب. هر کشور پیشرفته ای را هم نگاه کنی نسبت به 40 سال قبلش متحول شده. یک بار برای همیشه این طرز قیاس را در ذهنتون ببندید. میخواهی طرز مقایسه را بهت بگویم. منتها به شرط اینکه منتشر شود. شما باید ببینی 40 سال قبل جایگاهت در حداقل کشورهای منطقه و آسیا کجا بوده و الان کجاست. فکر کنم 40 سال قبل بعد از ژاپن ایران کشور دوم اسیا بود. فقط همین را بدون.
اگر خودرو سازی محاکمه می شد آن صنعت درجا نمی زد
Iran, Islamic Republic of
هرجا کار به کاردان جهادی واگذار شده رشد کرده ایم وهرجا آقازاده وارد شده در جا زده ایم
سرباز
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کنه اونایی رو که دائم دارن تو مغز جوونای ما ؛ این نگاه منفی رو تزریق می کنن که : ما نمی تونیم ! ماهیچی نداریم ! این دقیقا همون هدف دشمنه !!