کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زیباترین میراث ثبت شده در یونسکو

16 مهر 1397 ساعت 10:59

یونسکو یا همان سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد در سال 1945 تاسیس شد. این سازمان را تشکیل دادند تا به رواج صلح و امنیت در جهان کمک کنند و در راستای حقوق بشر گام بردارند. همه ساله جاذبه‌های متعددی در فهرست این سازمان به ثبت می‌رسند و تحت پوشش حمایت‌های یونسکو قرار می‌گیرند و در حال حاضر بیش از 1000 جاذبه‌ در این فهرست به چشم می‌خورند.


به گزارش جهان نیوز،توجه داشته باشید که تعداد این جاذبه‌ها در سال 1978 تنها 12 عدد بود بنابراین تا به امروز پیشرفت چشم‌گیری داشت. بی‌تردید تمامی این مکان‌ها دیدنی و شگفت‌انگیز هستند و ویژگی‌های خاصی دارند اما از میان آنها، برخی باشکو‌ه‌تر هستند که در این مطلب به معرفی آنها می‌پردازیم. توجه داشته باشید که این جاذبه‌ها توسط یکی از خبرگزاری‌های مشهور دنیا انتخاب شده‌اند و لست سکند نقشی در گزینش آنها نداشته است.
آنگکور | Angkor
آنگکور شهری در شمال غربی کشور کامبوج است. اگر اهل ماجراجویی یا آشنایی با فرهنگ سایر ملت‌ها باشید، می‌توانید از شهر سیم ریپ، سوار بر توک‌توک‌های محلی شده و به سمت آنگکور بروید. در آنگکور معبد منحصربه‌فردی به نام آنگکور وات وجود دارد که همچون نگینی در شهر می‌درخشد.
بهترین زمان برای بازدید از آنگکور بین ماه‌های نوامبر تا فوریه (آبان تا بهمن) است، در این زمان آب‌وهوا برای تفریح و پیاده‌روی و بازدید از بناهای تاریخی مناسب می‌شود. با مراجعه به این شهر هم می‌توانید از تماشای بناهای تاریخی لذت ببرید و هم به تماشای مناظر زیبای اطراف بنشینید.


کد مطلب: 645222

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/gallery/645222/1/زیباترین-میراث-ثبت-شده-یونسکو

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com