کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قولی که قالیباف به هنرمندان داد و عمل کرد

26 شهريور 1397 ساعت 12:09

محمد‌باقر قالیباف، شهردار سابق تهران، در مراسم کلنگ زنی این پروژه قول داد که در سال ۸۶، جشنواره فجر در این سینما برگزار ‌شود.


به گزارش جهان نیوز، ساعت ۱۳:۱۵ روز جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۷۶ سینما آزادی تهران طعمه حریق شد. به گفته مسئولان وقتی تماشاچیان مشغول تماشای اولین سانس فیلم تعطیلات تابستانی بودند کانال‌های هواکش سمت راست سالن مشتعل شده و گسترش آتش سوزی و دود غلیظ آن منجر به گریز تماشاچیان می‌شود. شیشه‌ها بر اثر حرارت بر سر مردم خرد شده و در کمتر از ۲۰ دقیقه و با وجود تلاش آتش نشانان، آتش آنجا را به تلی از خاکستر بدل می‌کند.

مأموران  آتشنشانی موفق می‌شوند از سرایت آتش به سینما شهر قصه جلوگیری نمایند اما چند روز بعد سینما شهر قصه را نیز برای جلوگیری از فروریختن احتمالی دیوارها، تخریب می‌شود.

تا هشت سال پس از آتش‌سوزی ، ویرانه‌ سینما آزادی در شرق تقاطع خیابان بهشتی و  خالد استامبولی خودنمایی می‌کرد. سال ۱۳۸۴، درست یک هفته مانده به هشتمین سالگرد آتش سوزى سینما آزادى، ستاد خبرى حوزه هنرى اعلام کرد: «با توافق به عمل آمده با شهردارى تهران، با دستور ویژه احمدی نژاد شهردار تهران و تلاش مدیران و مسئولان حوزه هنرى و معاونت اجتماعى - فرهنگى شهردارى، ساخت این سینما در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.»

با این حال هیچ کدام از وعده های داده شده عملی نشد تا این که این بار محمد‌باقر قالیباف، شهردار سابق تهران، در مراسم کلنگ زنی این پروژه قول داد که در سال ۸۶، جشنواره فجر در این سینما برگزار ‌شود: «ما نه تنها برای ساخت این سینما، بلکه برای اداره شهر هم به هنر و هنرمندان نیازمندیم. من این مژده را می دهم که ساخت این سالن به چند سال موکول نشود. سینما آزادی هدیه ای است به جامعه هنرمندانی که در سال های گذشته، نگران آینده این مکان فرهنگی بودند.»

سرانجام پس ازگذشت ده سال، روز ۱۷ بهمن ماه ۱۳۸۶، فیلم سینمایی «آن مرد آمد» به کارگردانی حبیب الله بهمنی، در یکی از پنج سالن سینمای تازه ساخته شده آزادی به نمایش درآمد. در ادامه تصاویری از آتش سوزی و بازسازی سینما آزادی تهران را می‌بینید.


کد مطلب: 641211

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/gallery/641211/1/قولی-قالیباف-هنرمندان-عمل

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com