پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

روستای نفت خیزی که آب و گاز ندارد

يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب: 633574
روستاهای بخش غیزانیه به عنوان بزرگترین بخش شهرستان اهواز از آب شرب خانگی و گاز بی‌بهره هستند.
به گزارش جهان نيوز،خش غیزانیه یکی از سه بخش تابعه و بزرگترین بخش شهرستان اهواز است که در بخش شرقی اهواز در مسیرهای اهواز به ماهشهر، رامشیر و رامهرمز واقع شده است .
80 روستا در این بخش واقع شده و بیش از 25 هزار نفر جمعیت در آن ساکن هستند . شغل اکثر ساکنین کشاورزی و دامپروری است. این بخش به عنوان یکی از بزرگترین میادین نفتی کشور به شمار می آید و علاوه بر واقع شدن شرکت های نفت و گاز کارون و مارون، شرکت ملی حفاری ایران و پتروشیمی مارون در این بخش، در مسیر ترانزیت بنادر کشور نیز قرار دارد.
روستاهای بخش غیزانیه از آب شرب خانگی و گاز بی بهره هستند. از دیگر مشکلات این بخش می‌ توان به عدم آنتن دهی تلفن همراه، عدم امکانات بهداشتی، نبود جاده بین روستایی، کمبود مدارس راهنمایی و دبیرستان، نبود اینترنت و ... اشاره کرد.
محمود آریاخاکی، مدیر امور آب و فاضلاب روستایی اهواز به ایسنا گفته است: عملیات حفاری و کارگزاری خط انتقال آب شرب روستای قجریه دو شهرستان آغاز شده است و با کارگزاری این خط انتقال، آب شرب روستای فاقد آب قجریه دو پایدار می‌شود.
وی با بیان این‌که طول این خط لوله حدود 2 کیلومتر است، افزود: عملیات کارگزاری 2 کیلومتر خط انتقال با حمایت بخشداری و شورای اسلامی این روستا و همچنین تلاش نیروهای آب و فاضلاب روستایی شهرستان اهواز در حال انجام است. اهالی روستای قجریه 2 با افت فشار و قطعی آب شرب مواجه هستند و با اتمام و بهره‌برداری از عملیات کارگزاری خط لوله پلی اتیلن 110 مشکل تامین آب شرب این روستا حل خواهد شد. روستای قجریه دو از توابع بخش اسماعیلیه شهرستان اهواز است و 60 خانوار با جمعیتی بالغ بر 400 نفر را تحت پوشش دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
روستای ما نیز گندم خیز اما برنج و ذرت نداره. منظورتون تو این مایه‌هاس؟
احمد حق پرست راد
Italy
بـكـوشـيـد تـا رنـجـها كم كنيد
دلِ غمگـنان شـاد و بـى غم كنيد
دیدگاه بنده ناقابل و یک شهروند معمولی این است که نظام باید برای رفع محرومیتها، کمبودها و کاستیها؛ دوباره سازمان جهاد سازندگی را به گونهء یک سازمان مردم نهاد و مردم پایه، خارج از چارچوب بودجه دولتی، دوباره احیاء نموده تا همانند سالهای اولیه بعد از انقلاب با استفاده از جوانهای تحصیلکرده و با انگیزه با استفاده از بودجه مردمی بتواند به حل مسائل و مشکلات کمک نماید. البته در حال حاضر بسیج سازندگی و اردوهای جهادی داریم البته در یک مقیاس کوچکتر در حال اجراست.