جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۷

بانوانی فعال با حجابی زیبا

شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب: 628232
در این گزارش به معرفی بانوانی فعال پرداختیم که در پست های مهم و مشاغل و مسئولیت های حساس و در سنین مختلف با وجود نیاز به فعالیت بدنی سخت، حجاب خود را رعایت نموده و حجاب مانع فعالیت آنها نشده و بسیاری از آنها در عین داشتن حجاب زیبایی خود را حفظ نموده اند.
به گزارش جهان نيوز،حجاب زنان در اجتماع و محیط کار نه‌ تنها مانعی برای پیشرفت و رشد استعدادهای اشخاص نبوده بلکه باعث ایجاد امنیت و آرامش روانی افراد است. زنان همواره نشان داده اند میتوانند در حریم حجاب به راحتی به فعالیت های اجتماعی مفید بپردازند و حجاب مانعی برای پیشرفت آنها نبوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حجاب زیبا!!!!!

فلسفه حجاب نمایش زیبایی به دیگران است؟!
آيات قرآن را دقيقتر بخوانيم
Iran, Islamic Republic of
فلسفه حجاب، نه نمايش زيبايي است نه پوشاندن مطلق آن
در آيه 31 سوره نور مي خوانيم: «وَ قُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَرِهِنَّ وَ يحَْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا» يعني اي پيامبر! به زنان با ايمان بگو چشم‌هاى خود را (از نگاه هوس‏ آلود) فروگيرند، و دامان خويش را حفظ كنند و زينت خود را- جز آن مقدار كه نمايان است- آشكار ننمايند. اين "جز آن مقدار كه نمايان است" بخش مهمي از اين آيه است كه ظاهراً برخي فراموش مي كنند. برخي گفتند منظور قرص صورت و كفين است. اما برخي به استناد حديث منقول از فضيل ابن يسار به نقل از امام جعفر صادق(ع) معتقدند آرايش چهره (در حد سرمه كشيدن) و آرايش دست (در حد استفاده از انگشتر و طلاجات) نيز هر چند موجب زيباتر شدن چهره و دست مي شود بلامانع است. آنچه مهم است اين است كه زن مسلمان، تعمداً قصد رفتار، گفتار يا استفاده از پوششي را براي جذب نگاه ناپاك نامحرم نداشته باشد. اين خيلي مهم است. فعل "لايبدين" از مصدر "ابداء" در باب "اِفعال" نشان دهنده قصد و تعمد در نشان دادن زينت به نامحرم است وگرنه آنچه بدون قصد و نيت، در چارچوب ضوابط تعيين شده، به طور طبيعي آشكار مي شود ولو براي نامحرم جذاب باشد، ممنوع نيست. لذا تمام عكسهاي فوق (غير از عكس ورزشكار) در اين چارچوب مي توانند نشان دهنده زيبايي در حد مباح باشند. (البته نگاه به همين تصاوير توسط نامحرمان و به قصد لذت مجاز نيست كه طبعاً اين موضوع سواي بحث فوق و موضوعي عليحده است)
باسمه تعالی
متاسفانه یکی از مهم ترین موانع پیشرفت حجاب صحیح، بدفهمی برخی متدینان است.

مصداقش در همین صفحه شماست:
این جمله را که نوشته اید با یک متخصص دین در میان بگذارید تا متوجه اشتباهتان شوید:

نوشته اید:
و بسیاری از آنها در عین داشتن حجاب زیبایی خود را حفظ نموده اند.

بزرگوار! اصلا حجاب آمده تا زیبایی زن را بپوشاند! زیبایی زن برای شوهرش است. حجاب اگر زیبا باشد که حجاب نیست؛ خودش نمایش است!

الان بدحجابان جای خودش؛ مشکل این است که بخش زیادی از متدینان مثل همین جمله شما سعی می کنند هم حجاب داشته باشند و هم زیبا باشند!!!!!

یادش به خیر من ندیده ام؛ اما شنیده ام زنان شیر پاک خورده قدیمی که هر چند برایشان شاید واجب نبود؛ اما از بس با حجاب و حیا بودند، (شاید به خصوص آن ها که صدای زیبای خدادادی داشتند)، وقتی مجبور به صحبت با نامحرم بودند، سعی می کردند صدایشان را از زیبایی بیندازند.

روح حجاب این است؛ نه این که شما جهانی های بزرگوار سعی کنید این راهبرد را پیگیری کنید که حجاب زیباست!!! بله زیبایی معنوی دارد؛ اما این نوشتار شما پی زیبایی ظاهری است؛ می خواهید بگویید زیبای ظاهری هم هستند علاوه بر این که حجاب دارند.

این مسیر اشتباه است؛ دقت کنید.
کار فرهنگی و نیت خیر شما باید روش درست هم داشته باشد.

تامل بیشتری روی این عرایض بفرمایید.
التماس دعا
مثلا الان آن ورزشکار حجابش را راعایت کرده؟؟؟!!!!!
مگر حجاب فقط پوشاندن بدن منظور است؟
بروید و معنای حجاب اسلامی را بپرسید و بعد تبلیغ کنید.
مواظب باشید به خیال کار مثبت و امر به معروف، مسیر دیگری را نپیمایید!!!

وای بر ما و متدینان این گونه ما!!!!
Iran, Islamic Republic of
جهان از شما بعیده!
اولا زیبا بودن دلیل بر اسلامی بودن(کامل بودن) نیست.(که دربین عکسها مشاهده می شود.)
ثانیا حجاب زن نباید زیبا باشد چون اصل فلسفه حجاب یا حداقل یکی از فلسفه های حجاب را زیر سؤال می برد.حجاب برای اینست که زن برای مرد نامحرم جذبه نداشته باشد ولی با زیبا بودن عملا چشم مردان را به طرف خودش جلب می کند.
ثالثا مرتب بودن با زیبا بودن فرق می کند.بله زن مسلمان نباید شلخته باشد.
یه نفر
Iran, Islamic Republic of
این همون حجاب صدا و سیمایی هست، حجاب بدون حیا، حجابی که فقط یک تکه پارچه است و نقش پوشش نداره و حتی خانم رو زیباتر و جذابتر هم می کنه!...
جهان داری میزنی جاده خاکی.
مرتضی عسکری
Iran, Islamic Republic of
من فقیه نیستم ، ولی واقعا این حجاب خانم فوتبالیست کامل است ؟ و حجاب خوبی است ؟