پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

یادگاری های دردانه بی بی روشن

سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب: 598638
بی بی روشن مادر شهید علی اصغر روشن، ساکن روستای معصومیه اراک است. علی اصغر پسرِ بی بی، متولد سال ۱۳۴۷ بود و در سنِ ۱۷ سالگی به جبهه می رود تا امام تنها نباشد.
به گزارش جهان نيوز، بی بی روشن مادر شهید علی اصغر روشن، ساکن روستای معصومیه اراک است. علی اصغر پسرِ بی بی، متولد سال ۱۳۴۷ بود و در سنِ ۱۷ سالگی به جبهه می رود تا امام تنها نباشد. وی در سنِ ۱۸ سالگی در عملیاتِ کربلای ۵ در شلمچه به شهادت می رسد. بی بی روشن، تمامِ تنهایی خود را در خانه با یادگاری های علی و عکس ها و نقاشی هایِ مختلفی که از او بر در و دیوارِ خانه چیده و آویزان کرده، می گذراند. او همچنین وصیتنامه و قرآن و چند کتاب به جا مانده از علی را در بقچه ای برای یادگاری نگهداشته است.
بی بی رنجِ دوریِ فرزندش را به دوش می کشد و خود را از تمامِ تعلقاتِ دنیایی دور کرده. بی بی روشن بخاطرِ بی تابی های زیادی که در این سالها برای شهادتِ علی کرده، گهگاهی از خاطرش می رود که علی شهید شده و دیگر در کنارش نیست. گاهی بر سر سجاده نماز می نشیند و برای علی دعا می کند و یا روزی چندبار حیاط را آب و جارو می کند تا وقتی که علی می آید، خانه تمیز باشد. تنها دلمشغولی این روزهای بی بی، گلها و درختان خانه اش است.
https://jahannews.com/vdcgw79n7ak9y34.rpra.html
jahannews.com/vdcgw79n7ak9y34.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *