چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

کارخانه‌های تانک‌سازی در زمان جنگ جهانی

يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب: 594014
داستان تانک‌ها برای نخستین بار در جنگ جهانی اول با ساخت وسایل نقلیه زرهی که بتوانند در هر زمینی حرکت کنند آغاز شد و هدف از ساخت آنها غلبه بر مشکل خاکریز ها در جنگ بود.
به گزارش جهان نيوز،داستان تانک‌ها برای نخستین بار در جنگ جهانی اول با ساخت وسایل نقلیه زرهی که بتوانند در هر زمینی حرکت کنند آغاز شد و هدف از ساخت آنها غلبه بر مشکل خاکریز ها در جنگ بود. در جریان ساختن اولین تانک برای مخفی‌کاری و گمراه ساختن جاسوسان به کارگران تانک ساز بریتانیا گفته بودند که آنچه در کارخانه در حال ساخت است مخزن آب (که در انگلیسی تانک نامیده می‌شود) متحرک برای جبهه است و این نام پس از آن بر این وسیله ماند. تانک‌های آن دوران کندرو و غیرقابل اطمینان بودند ولی برای عبور از زمین‌های گل آلود و قطع سیم‌های خاردار و گذشتن از خندق‌ها بسیار مفید بودند.
اولین تانک‌ها در سپتامبر ۱۹۱۶ در نبرد سوم در فرانسه به کار گرفته شدند. در این نبرد تانک‌ها به تدریج وارد صحنه نبرد شده و هیچ استراتژی برای آن‌ها تدوین نشد در نتیجه عملکرد مناسبی نداشتند اما در نوامبر ۱۹۱۷ در کمبرای  ۳۰۰۰ تانک انگلیسی در جبهه‌ای به طول ۱۰ کیلومتر به دشمن حمله‌ور شده و خطوط دفاعی آلمانی‌ها را از هم گسیختند و کارایی خود را نشان دادند.
در فاصله بین دو جنگ جهانی هم تانک‌ها و هم تاکتیک‌های کاربرد آن‌ها پیشرفت قابل توجهی کرد و در اولین مرحله جنگ جهانی دوم سپاه‌ تانک‌های آلمان در کمتر از یک ماه لهستان را به تصرف خود درآوردند. تصاویر زیر کارخانه‌های تانک‌سازی کشورهای مختلف  را در زمان جنگ جهانی دوم نشان می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *