چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱

زندگی روستانشینان شهرستان ریگان

شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 593678
یگان، یکی از شهرستان های استان کرمان، در جنوب شرقی این استان واقع شده است .این شهرستان دارای ۲۶۲ روستا می باشد که حدود ۷۰ درصد جمعیت آن در روستاها ساکن هستند و از میان آنها می توان به روستاهای هشتصد متری ، بهشتیه ، ناصرآباد ،زیارت شاه و هلیله ای اشاره کرد.
به گزارش جهان نيوز،ریگان، یکی از شهرستان های استان کرمان، در جنوب شرقی این استان واقع شده است .این شهرستان دارای ۲۶۲ روستا می باشد که حدود ۷۰ درصد جمعیت آن در روستاها ساکن هستند و از میان آنها می توان به روستاهای هشتصد متری ، بهشتیه ، ناصرآباد ،زیارت شاه و هلیله ای اشاره کرد. بخشی از ساکنان این منطقه از طوایف بلوچ هستند و از صنایع دستی آن می توان به حصیر بافی و رودوزی های سنتی اشاره کرد.
این منطقه با استناد به سوابق تاریخی تا قرن هشتم به عنوان یکی از مراکز تجاری مسیر جاده ابریشم و دارای جنگل های انبوه و سرسبز بوده است و هم اکنون یکی از کانون های بحران فرسایش بادی در شرق به شمار می رود.
https://jahannews.com/vdcfemdtcw6d1va.igiw.html
jahannews.com/vdcfemdtcw6d1va.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آقای جهانگیری این مردم را خوب می شناسد ولی نمی دانم چرا این روزها فراموششان کرده است!